Exporturile liderului pieței de acoperișuri din România sunt pe un trend ascendent, iar compania estimează o nouă creștere cu cel puțin 20% și în acest an.

Bilka, liderul pieței de acoperișuri în România, continuă planul investițional demarat anul trecut, odată cu achiziția fostei platforme Hidromecanica 2, în vederea extinderii activității cu produse destinate  sectorului industrial. După cum ne-a declarat Horațiu Țepeș, fondatorul Bilka, investițiile se vor finaliza în 2020, însă rezultatele se vor simți de anul viitor, când va începe producția de panouri termoizolante.

„Anul acesta, focusul este pe planul investițional demarat anul trecut, pe proiectul de dezvoltare a diviziei de industrial. Am început procedurile de renovarea a platformei și în paralel am demarat procedurile pentru achiziția de utilaje de producție necesare, realizarea stocurilor de materie primă și creșterea echipei care va gestiona această divizie. Investițiile vor fi finalizate în 2020, însă primele rezultate pe care acestea le vor produce le vom simți la începutul lui 2019, când preconizăm că vom fi gata să demarăm producția de panouri termoizolante”, ne-a declarat Horațiu Țepeș, fondatorul Bilka. Divizia de industrial va însemna apoi și deschiderea unor linii de producție de table cutate destinate sectorului industrial, profile industriale, casete structurale, urmând ca până în 2020 să se ajungă și la producția de hale la cheie. În prezent, producţia pentru produsele cu destinație industrial, reprezintă doar 10% din cifra de afaceri a companiei, restul de 90% fiind produsele pentru sectorul rezidențial. „Prin proiectul de investiții demarat ne propunem să facem ceea ce am făcut și în piața de acoperișuri, să venim cu o nouă abordare, noi produse și servicii care să ducă la creșterea și dezvoltarea pieței de panouri și table cutate și implicit la creșterea consumului de oțel prevopsit. Pe parcurs, ne vom adapta cerințelor de evoluție a pieței, ca și în cazul segmentului rezidențial”, a subliniat Horațiu Țepeș.

A început recrutarea de personal

Totodată, compania brașoveană a demarat și procesul de recrutare pentru noile linii de producție industrială. „Vedem dificultățile pe care le întâmpină unele companii cu forța de muncă și suntem conștienți de acest aspect, însă pentru noi nu a devenit o problemă vitală. Acest lucru se datorează faptului că suntem atenți la piața forței de muncă și reușim prin pachetul salarial, programul de lucru, bonusurile oferite, să atragem forță de muncă, care să și rămână mai departe. Un salariu în producție, la Bilka, este peste media salariilor din Brașov și în permanență urmărim media salariilor pe județ și pe țară, pentru a vedea ce alte posibilități ar avea angajații și ce trebuie să facem pentru a-i motiva în continuare. Date fiind aceste avantaje pe care le oferim angajaților, ne permitem în continuare să selectăm și să păstrăm personalul care corespunde cererilor companiei”, a explicat antreprenorul brașovean.

Exporturile, în creștere

Bilka a încheiat anul 2017 cu o cifră de afaceri de 394 milioane lei (86 milioane de euro), în creștere cu 45% față de acum doi ani, când a înregistrat afaceri de 271 milioane lei. Vânzările în creștere se datorează și exporturilor, care își mențin trendul ascendent. Astfel, totalul vânzărilor înregistrate la export în 2017 au crescut cu 20% față de 2016. „Dezvoltarea pe piețele externe rămâne un obiectiv și pentru anul acesta, când așteptăm o creștere de aproximativ 20% față de anul trecut. Produsele Bilka fabricate la Brașov, ajung la extern, în țări precum Ungaria, Bulgaria, Polonia, Ucraina sau Republica Moldova”, a precizat Țepeș.

Totodată, piața de acoperișuri din România a înregistrat anul trecut o creștere medie de 10%, ajungând la aproximativ 38 milioane de metri pătrați. Compania estimează o pondere a acoperișurilor metalice în totalul pieței de acoperișuri de 70%, urmând ca pe termen scurt și mediu să depășească această cotă. „Așteptăm și pentru 2018 ca trendul pieței din ultimii ani să se mențină. Avem premise de creștere în acest domeniu, cel puțin pentru următorii 10 ani. Pe de-o parte, avem nevoia creșterii fondului de locuințe în România, dar și necesitățile de noi construcții identificate la nivel industrial și agricol”, a spus Țepeș.

Nu în ultimul rând, în ultimii ani, investițiile în capacitățile de producție și diversificarea gamei de produse ale companiei brașovene au fost realizate tocmai pentru a fi în echilibru cu aceste nevoi de noi construcții. „Pentru piața totală de acoperișuri așteptăm anul acesta o creștere de 10 %, iar pentru afacerile Bilka estimăm un avans de 25% față de anul anterior”, a precizat proprietarul Bilka.