Clădit de la zero, cu foarte multă muncă, micul magazin naturist deschis în 1996 s-a transformat într-o rețea care oferă acum o gamă largă de produse naturale, certificate ecologic.

Acum 22 de ani, câțiva tineri prieteni din Brașov, care adoptaseră stilul de viață vegetarian, s-au gândit că ar putea să își deschidă propria afacere prin care să vină și în sprijinul altor persoane care preferă această alimentație. Așa au deschis în 1996 primul magazin naturist de la poalele Tâmpei de unde puteai achiziționa atât suplimente alimentare, cât și alte produse naturale.

La început, nimeni nu avea bani, pratic am clădit totul de la zero cu foarte multă muncă. Aveam aproximativ 100 de produse la vânzare, câteva ceaiuri, niște cereale, produse și semipreparate din soia”, își amintește Borbath Katalin, directorul general al Paradisului Verde. „Atunci nu prea erau pe piață produsele de acum, pe care le considerăm normale. Te bucurai de un orez alb mai de calitate, de o pâine integrală. Așa am început să comercializăm câteva remedii naturale, care erau practic alternativă la Plafarul din acele vremuri. Aduceam marfa din Ungaria, iar produsul cu care am crescut a fost soia texturată, chiar dacă la început unii au râs de noi și spuneau că au mâncat destulă soia pe vremea lui Ceaușescu”, a completat Zakariás Géza, administrator asociat al Paradisului Verde.

Încet, dar sigur, micul magazin de la poalele Tâmpei s-a transformat într-o rețea formată din cinci magazine, patru în Brașov și unul în Capitală, căreia i s-au alăturat și o serie de parteneri. Acum, pe rafturile Paradisului Verde sunt 4.500 de produse, autohtone și din import, iar peste 1.000 dintre acestea sunt certificate ecologic, marfa ajungând în depozitul propriu și din Marea Britanie, Ungaria sau Slovenia, dar și din alte țări. „Magazinele noastre vizează ființa umană ca un tot: minte, suflet și corp. În plus, în procesul de cumpărare, clienții noștri sunt asistați de consilieri cu cunoștințe de nutriție, api-fitoterapie și medicină tradițională indiană Ayurveda, care găsesc cele mai bune soluții pentru nevoile fiecăruia la cel mai mic buget alocat”, a subliniat Katalin. Paradisul Verde, ca nume și siglă, este marcă înregistrată din 2009, iar o altă marcă înregistrată acum doi ani de către deținătorii acestui brand este și aceea de „magazin holistic”. „Noi vrem să ne ocupă de persoană ca întreg, nu doar de furnizarea de remedii sau alimente și de aceea am înregistrat și denumirea de magazin holistic pentru a ne proteja ideea și conceptul, fiindcă oricum de-a lungul timpului am fost copiați și de alții”, a precizat  

Deocamdată, deținătorii mărcii nu au în plan o extindere a rețelei însă, de șase ani, Paradisul Verde activează și în mediul online (https://www.paradisulverde.com/), unde vânzările au început să crească în mod spectaculos. „Vrem să ne dezvoltăm în continuare în mediul online, dar și să încheiem parteneriate cu alte magazine din oraș sau chiar deschiderea de magazine în franciză. De aproximativ doi ani, am început să investim mai mult și pe segmentul de online pentru a veni în întâmpinarea clienților, iar rezultatele nu au încetat să apară, ținând cont că la început vânzările pe site erau destul de mici în comparație cu cele fizice. În unele luni, am înregistrat o creștere de peste 100% față de anul precedent, practic s-au dublat, chiar triplat vânzările”, a explicat Géza.

Anul trecut, afacerile Paradisului Verde s-au apropiat de 7 milioane de lei, respectiv 1,48 milioane de euro.

Garanția produsului natural

Concurența pe piața produselor naturiste este tot mai mare, însă Paradisul Verde reușește să facă diferența, principalul atu fiind acela că le oferă clienților garanția unui produs cu adevărat natural. „Când am început noi, pe acest segment mai era doar Plafarul. Acum sunt peste 45 de magazine doar în Brașov, la care se adaugă și partea de online. Secretul nostru este diferențierea, adică să nu facem ceea ce fac ceilalți. Ideea este de a inova, așa cum am făcut acum 22 de ani, de a aduce produse noi, de a introduce concepte noi pe piață, dar și de a insista atât pe calitatea produselor pe care le vindem, cât și pe calitatea serviciilor pe care le oferim. Fiecare produs care ajunge pe rafturile magazinelor noastre trece mai întâi prin mâna a două persoane specializate, care analizează compoziția, iar dacă aceasta nu este în regulă, produsul este respins. Nu vrem să facem compromisuri și eliminăm acele produse care conțin diverse chimicale, pe care nu le vom oferi niciodată spre vânzare. De exemplu, pe piață sunt multe suplimente nutritive, dar este o diferență față de un produs natural. Suplimentul  poate fi un produs de sinteză, făcut într-o fabrică, în urma unor procese chimice. Un produs natural este obținut doar din plante. În cazul anumitor produse pentru care avem unele dubii, ducem probe chiar și la analize pentru a determina dacă sunt probleme la anumiți producători. Noi nu vrem să le oferim clienților noștri povești, ci doar produse cu adevărat naturale”, a subliniat Géza Zakariás.

Marea problemă cu care se confruntă și deținătorii acestui brand este aceeași ca a multor alte firme, respectiv lipsa de personal calificat. În prezent, Paradisul Verde are 35 de angajați, iar în vederea efectuării de noi angajări, vor fi cooptate persoane dornice să învețe mai multe despre acest domeniu, care vor urma mai întâi o perioadă de specializare direct la locul de muncă.

Magazin Online cu Produse Naturiste & BIO