Care sunt brandurile căutate de către brașoveni atunci când vine vorba de îmbrăcăminte sau încălțăminte, în conformitate cu rezultatele studiului „Cele mai admirate branduri – Brașov 2016”, realizat de Agenția Metropolitană Brașov, împreună cu partenerii săi – Agenția de cercetare de piață BrandBerry și revista economică fwdBV.

  1. H&M

H & M Hennes & Mauritz AB (cunoscută ca H & M) este un lanț de magazine de îmbrăcăminte din Suedia. Compania a fost înființată în 1947 , în Västerås, și a devenit al treilea mare retailer de îmbrăcăminte la nivel mondial, după grupul american Gap și Inditex  din Spania. Cea mai mare piață este Germania, urmată de Marea Britanie și Suedia. Compania a deschis primul magazin în România pe 25 martie 2011, în centrul comercial AFI Palace Cotroceni, iar ăână în 2015, H&M a deschis 38 magazine, dintre care două la Brașov, în Unirea Shopping Center și Coresi Shopping Center.

2. Bershka

Face parte din grupul spaniol Inditex, care mai deține și mărcile Zara, Pulll & Bear, Massimo Dutti, Stradivarius, Oysho, Zara Home și Kiddy’s Clas. Marca Bershka a fost creată în 1998 și se prezintă ca o referință în ceea ce privește oferta de articole la modă adresate publicului cu pretenții din ce în ce mai mari și, în doar 2 ani, imaginea mărcii a fost consolidată în peste 100 de magazine. Cumpărătorii mărcii Bershka sunt tineri îndrăzneți, la curent cu ultimele tendințe și interesați de muzică, rețele de socializare și noile tehnologii. Magazinele Bershka se remarcă în întreaga lume prin poziționarea strategică și arhitectura bine definită. 

3. CATO

Iniţial, conceptul CATO a fost unul de multibrand. Dar, încetul cu încetul s-a axat pe articolele proprii, personalizate: pantaloni, cămăşi, costume, curele de piele, în ultimii ani ajungând să fie singurii de pe piaţa din România care comercializează jachete cu umplutură 100% puf natural de raţă, pentru femei şi bărbaţi.  Aceste realizări sunt posibile în baza unor bune colaborări contractuale cu fabrici şi ateliere care confecţioneaza articole de îmbrăcaminte CATO, atât în ţară, cât şi în afară.

TOP BRANDURI DE HAINE Media obținută de brand, din total eșantion (puncte) Numărul de menționări
3. CATO 9,47 156
2. Bershka 17,63 239
1. H&M 31,41 405

Top branduri de încălțăminte

  1. Deichmann

Retailerul german de încălţăminte Deichmann, liderul pieţei locale de încălţăminte după cifra de afaceri, a vândut în 2015 2,87 de milioane de perechi de pantofi, în creştere cu 4% comparativ cu anul anterior, la un preţ mediu per pereche de circa 115 lei. După volumul vândut în anul financiar 2015, România a fost responsabilă pentru 1,7% din vânzările mondiale de 172 de milioane de perechi realizate pe 23 de pieţe europene şi în SUA.

Deichmann, care se adresează clienţilor cu venituri mici şi medii, a intrat pe piaţa locală în 2007, unul dintre ultimii ani de boom economic, când consumul creştea cu peste 10%.

2. Benvenuti

Compania Benvenuti vinde în special pantofi cumpăraţi de la furnizori italieni, însă o parte dintre aceşti furnizori au fabrici şi în România. Dintre aceste fabrici cele mai multe sunt deţinute de acţionari italieni, însă orădenii au contracte şi cu trei fabrici româneşti de pantofi şi cu doi furnizori de marochinărie, potrivit unor informaţii furnizate de companie.

Retailerul de încălţăminte deţine în prezent o reţea de 45 de magazine Benvenuti, situate în 26 de oraşe din ţară, două unităţi Enzo Bertini multibrand, dar şi magazinul online, conform informaţiilor disponibile pe site-ul companiei.

3. CCC

Retailerul polonez de încălţăminte CCC și-a deschis primul magazin din Brașov în Coresi Shopping Resort. Grupul care deţine lanţul de magazine de încălţăminte şi accesorii CCC este unul dintre cele mai puternice din retailul polonez, fiind fondat de antreprenorul Dariusz Milek, denumit local regele low-cost al pantofilor. El a intrat în business imediat după căderea comunismului, iar în 1999 a apărut pe piaţă brandul CCC, care a ajuns astăzi la peste 700 de unităţi în Polonia şi ţările din regiune.

Antreprenorul Dariusz Milek s-a extins iniţial doar pe piaţa-mamă pentru ca apoi să atace şi pieţele vecine precum Cehia, Ungaria sau Slovacia. În ultimii ani grupul a început să se extină şi pe pieţe dezvoltate precum Germania sau Austria, acestea fiind alături de România pe lista de priorităţi a grupului. În România, CCC a ajuns să aibă 42 de magazine cu o suprafaţă medie de 640 mp per unitate, respectiv aproape 20.000 mp în total.

TOP 10 BRANDURI DE ÎNCĂLȚĂMINTE Media obținută de brand, din total eșantion (puncte) Numărul de menționări
3. CCC 16,59 257
2. Benvenuti 21,89 296
1. Deichmann 43,13 571

Topul complet al brandurilor din aceste categorii este prezentat pe larg în numărul 7 al Revistei Forward Brașov, care se găsește în Librăria Cărturești și în cafenelele Hof Cafe și Cafeteca Hirscher și Patria.