Fabricile din Braşov produc anual piese de miliarde de euro care ajung să fie montate pe autoturisme cunoscute în toată lumea, iar un antreprenor a avut inițiativa să pună cap la cap aceste componente și să creeze un prototip prin intermediul căruia să promoveze județul în întreaga lume.

Un element inovativ prin care Brașovul se promovează în țară, dar și peste hotare, este mașina „made in Brașov”. Chiar dacă mulți nu știu, sau nu vor să creadă, în fabricile brașovene sunt produse o serie de componente din structura unui autovehicul. Pornind de la această realitate, Werner Braun, președintele Clubului Economic German, a luat decizia să construiască acest hibrid, acum mai bine de patru ani, prototipul fiind prezentat prima oară în cadrul târgului „Made in Brașov”, astfel că mașina a primit numele evenimentului. Cu un design oarecum desprins din filmele science-fiction mașina a atras privirile vizitatorilor la toate evenimentele unde a fost prezentată apoi.

Masina made in Brasov7Brașovul, județ al înaltei tehnologii

„Deocamdată nu este funcțională, dar numărul de componente fabricate la Brașov a crescut în ultimii ani. Acum, sunt peste 40 de piese care se fabrică la noi. Nu avem, deocamdată, roți care să se fabrice la noi sau un motor, dar, dacă vom face o mașină «made in Transilvania» cu siguranță aceasta va fi și funcțională. Scopul nostru a fost însă să arătăm ce se face la ora actuală la Brașov, iar prin intermediul acestui prototip să promovăm Brașovul drept un județ al înaltei tehnologii, dar și să atragem tinerii spre tehnologie”, ne-a spus Werner Braun.

Braşovul are o industrie foarte puternică în domeniul interiorului auto și, practic, interiorul unei maşini se poate face aici. Mașina Brașovului a ajuns acum la 44 de componente, are două locuri, volan de Audi, tapiţerie de Mercedes şi vitezometre de Maserati. Fabricile din Braşov produc anual piese de miliarde de euro care ajung să fie montate pe autoturisme cunoscute în toată lumea.

14 companii producătoare de componente auto

Masina made in Brasov13În total, 14 companii au contribuit la crearea acestui autovehicul. Astfel, Autoliv produce patru piese necesare la o mașină: ornamentul de volant, centurile de siguranță, închizătoarele și chingile centurilor de siguranță. Schaeffler a contribuit cu alte cinci componente, magnetul central și supapa de comandă poziție cu came produse pentru VW și Audi, supapele de comandă poziție arbore cu came pentru Fiat și Alfa Romeo, rulmenții cu came pentru Porche și Renault, galeții sferici pentru planetare BMW și Ford, și defazorul arbore cu came pentru transmisia pe lanț de  Ferarri.

În schimb, compania Caditec s-a ocupat de proiectarea a șapte piese ce intră în componența unui autovehicul: scaunul auto, șina de curent, cutia de siguranță, protecția pentru contactul cablu, head-up dispay-ul, închizătorul pentru centura scaunului de copil, dar și cadrul auto, care este și confecționat și montat de către societate. Continental produce la Brașov trei elemente esențiale pentru funcționarea unui automobil, respectiv unitatea de alimentare cu combustibil, pompa de alimentare cu carburant și unitatea de transfer fluide AdBlue. Draxelmaier și-a adus aportul la acest proiect cu panoul pentru protiere și bordul, iar Schulte & Schmidt cu carcasele pentru alternator și demaror. Horzon Global produce cârlige de remorci, iar radiatorul a fost furnizat de către Romradiatoare, una dintre întreprinderile de pe vremuri, care a reușit să supraviețuiască.

Preh produce alte șase elemente care compun, o viitoare mașină, de la consolele multimedia și comutatoarele de volan, la padelele de volan, dar și alte module necesare pentru funcționare, cum ar fi de exemplu și ESP-ul. Stabilus furnizează în întreaga lume componente fără de care o mașină nu poate circula, cum ar fi, de exemplu, amortizoarele.

Masina made in Brasov17JD Norman Industries a pus pe mașina Brașovului ABS-ul, carcasa pentru cutia de viteze, dar și rampa comună ce este produsă pentru VW. O altă companie care activează pe piața brașoveană este și RET, care livrează patru componente auto, printre acestea numărându-se sistemul de etanșare pentru unitatea de control hibrid, dar și garnitura interfață pentru unitatea de control far. Nu în ultimul rând, NBHX Rolem a completat design-ul mașinii Brașovului cu ornamentul de ușă cu inserție de lumină produs pentru BMW seria 2, dar și ornamentul panoului de comandă cu inserție de lumină pe care compania îl produce pentru BMW X 1. „În fiecare mașină high-tech din Europa este o parte din Brașov, dar trebuie să se investească mai mult și în formarea profesională”, a concluzionat Werner Braun.