După ce au deschis o locație în Dubai, moldovenii de la Tucano Coffee au ajuns și la poalele Tâmpei deschizând o cafenea sub acest brand în mai 2015, în Coresi Shopping Resort.

Antreprenorii au investit în spațiul de 150 de metri pătrați din mall brașovean, la care se adaugă o terasă de 30 de metri pătrați, 130.000 de euro, iar investițiile au continuat pentru a crea o ambianță deosebită, caldă și prietenoasă, în care fiecare să se simtă confortabil, după cum ne-a spus proprietarii businessului din Brașov.

„Atmosfera noastră o creează, în primul rând, designul coffee shop-ului, conceput în baza culturii și tradițiilor țărilor exotice producătoare de cafea, completat cu elemente de decor handmade (instrumente muzicale etnice, pictate manual, figuri de animale în tehnica papier-mâché, vase de ceramică pictate ș.a.). Atmosfera este menținută și de muzica în stilul indie-rock și acoustic”, spun reprezentanții cafenelei brașovene. De asemenea, în inima cafenelei este amplasată o bibliotecă mare, unde ai de ales dintre 200 de cărți, astfel că oricine poate lua o carte și să-și petreacă timpul citind. Clientul ţintă al companiei are între 20 şi 30 de ani, studii superioare şi venituri medii şi mari. Profilul poate diferi însă de la o regiune a ţării la alta şi de la o piaţă la alta.

De la telefoane mobile la cafenele

Brandul Tucano Coffe a fost creat de către Ruslan Cojocaru, care a intrat în lumea afacerilor în anul 2000, chiar după ce absolvise studiile universitare, când a început o afacere în retail în Chișinău cu multă energie și optimism. După 6 ani a ajunsese la 50 de magazine de telefonie mobilă, iar unul printre secretele succesului, spune acesta, se numără echipa bună, conjunctura pieţei şi lipsa de reacţie a concurenţei.

Astfel, Ruslan a decis să se reorienteze către alt domeniu, iar cu zece ani în urmă și-a încercat norocul în domeniul restaurantelor. Astfel, a în­ceput cu dezvoltarea francizei Pizza Celen­tan, un concept din Ucraina, în Republica Moldova. Patru ani mai târziu s-a apucat însă să lucreze la un brand propriu, Tucano Coffee, un brand cu potențial să se dezvolte în lumea întreagă.  În 2011 a fost deschis primul local Tucano de 250 mp în centrul istoric al Chişinăului. Primul local a fost stradal, pentru că, spune Ruslan Cojocaru, redă mai bine atmosfera gândită iniţial. Trei ani mai târziu a fost inaugurată prima cafenea din Bucureşti, pe Calea Dorobanţilor, lângă Academia de Studii Economice. Tot în 2014, Rujan a deschis două unităţi în Emiratele Arabe împreună cu un partener master francizat. Astfel, investiţia în afacerea Tucano a ajuns la 600.000 de euro, din care 250.000 de euro în România.

Franciza, metoda optimă de dezvoltare

Antreprenorul moldovean vrea să continue expansiunea în România. „În primăvara lui 2015 am deschis prima unitate în franciză din România în Coresi Mall din Braşov. În oraşele din ţară optăm pentru dezvoltarea prin franciză, deoarece partenerii vor putea să administreze mai bine businessul, fiind mereu acolo. Încercarea din Braşov ne-a demonstrat acest lucru, vânzările fiind în creştere continuă“, a subliniat antreprenorul de peste Prut. Costul unei francize este de 12.000 de euro şi include designul, tot suportul şi toate produsele noastre la sinecost. Tucano are o echipă în Bucureşti care instruieşte şi ajută operațional partenerii. Anul trecut, compania a avut afaceri de aproape 1 milion de lei, iar Rujan speră că în acest an să se ajungă la o cifră de afaceri de 3 milioane de lei.