iQuest a intrat pe piața brașoveană acum 14 ani și a crescut treptat de la 4 la 160 de angajați, ajungând în prezent să ofere soluții software, alături de celelalte patru filiale din țară, pentru companii precum Vodafone sau Financial Times.

 

Furnizorul de soluţii şi servicii software iQuest a intrat pe piața brașoveană în anul 2003, fiind cea de-a doua filială pe care compania a deschis-o în România după cea din Cluj, în 1998.

Dacă la început, iQuest Brașov era formată doar din 4 angajați, astăzi, a ajuns la 160 de angajați, deschizându-și noi centre de dezvoltare și în Sibiu, Craiova și București

Cătălin Pitiș, general manager finance iQuest România, este cel care s-a numărat printre cei care au pus bazele filialei de la Brașov și ne-a destăinuit că unul dintre aspectele ce au influențat decizia formării centrului de la poalele Tâmpei a fost o echipă de profesioniști foarte buni în jurul căreia s-a construit iQuest Brașov. „Întâmplarea a făcut ca o parte a echipei să se cunoască cu fondatorul iQuest, Cornelius Brody, și să existe o potrivire foarte bună de cultură și viziune. A contat de asemenea mediul universitar din Brașov, și faptul că acesta lansa oameni talentați în domeniul IT, iar cultural Brașovul era foarte apropiat de cultura vestică unde iQuest își are clienții. Potențialul să creștem echipa de la Brașov era destul de mare, erau oameni cu experiență, deoarece atunci când începi ceva nou e bine să ai o echipă matură cu care să poți construi mai departe”, a spus Cătălin.

Ce proiecte dezvoltă compania în prezent la Brașov

iQuest dezvoltă la Brașov, ca de altfel și în celelalte centre din țară, servicii software cum ar fi cele către clienți ca Financial Times, Bank of Ireland, Vodafone, Inogy sau Kievstar. Pe de altă parte, tot la Brașov se derulează și o serie de proiecte de integrare ale platformei partenere SAP (hybris) în domeniul CEC (Customer Engagement and Commerce) pentru clienți din vestul Europei din industria de telecomunicații, transporturi și retail, precum și proiecte legate de Internet of Things, pentru clienți ca Inogy (RWE). În plus, angajații din Brașov dezvoltă și produse proprii iQuest cum este Keyhub sau Meeting Rooms Management.

Cătălin Pitiș ne-a declarat că, în general, în iQuest, proiectele sunt derulate cu echipe mixte din toate centrele de dezvoltare, fară să existe o demarcație clară, pe criterii de locație.

Aplicații create de iQuest

În schimb, sunt câteva aplicații interesante care se dezvoltă la Brașov. „Aș începe cu cele două produse: Meeting Rooms Management, respectiv Keyhub. Meeting Rooms Management este o platformă Smart Office care permite organizarea rapidă și eficientă a sălilor de ședință, prin automatizarea proceselor de rezervare, confirmare sau anulare a rezervării, fie din Outlook sau de pe aplicația mobilă dedicată. Keyhub este o soluție de Mobile Identity, permițând clienților să se autentifice și să autorizeze tranzacții folosind un telefon mobil. Nu în ultimul rând, în zona de Customer Engagement and Commerce, dezvoltăm o soluție proprie de cumpărare/emitere de bilete de tren, bazată pe platforma de eCommerce SAP hybris”, a explicat managerul financiar al iQuest.

iQuest Group a încheiat anul 2016 cu o cifră de afaceri de 28,3 milioane de euro, iar calitatea tuturor soluțiilor software livrate de iQuest pe parcursul anilor a consacrat compania în piețele pe care activează. „Avem o cultură care încurajează și susține creșterea și dezvoltarea profesională continuă care să ne permită să livrăm servicii, soluții și produse pe care clienții noștri să le aprecieze și să le perceapă ca plus valoare pentru business-ul lor”, a subliniat Cătălin Pitiș.

Colaborare cu universitățile

Deocamdată, compania nu are planuri de extindere și își concentrează eforturile și investițiile pentru a-și susține strategia de creștere și profesionalizare a business-ului de servicii software, soluții de integrare și dezvoltare de produse proprii și ale partenerilor. „Nu avem planuri concrete de extindere într-un alt oraș din Romania, ci investim să ne menținem echipele existente, să le extindem cu oameni talentați cu valori similare nouă și cu dorință de dezvoltare. Dezvoltarea accentuată a domeniului IT din ultimii cinci ani înseamnă pentru noi o provocare mai mare pentru a găsi oamenii potriviți. Vedem foarte mult potențial și colaborăm cu universitățile de specialitate din orașele unde activăm pentru a completa pregătirea profesioniștilor din IT prin programul nostru iQuest University. Cu toate acestea, prioritatea este echipa existentă, să le oferim tot sprijinul necesar să dezvolte abilități care să susțină atât parcursul lor professional cât și business-ul nostru”, a punctat managerul brașovean.

În ceea ce privește recrutarea de noi talente, cea mai eficientă strategie pentru iQuest este prin intermediul echipei existente care îi recomandă mai departe.

Pentru varianta completă a articolului, detalii AICI.