Firmele care operează în domeniul restaurantelor la Brașov au avut anul trecut un business de aproape 300 de milioane de lei – 295,72 milioane de lei (aproximativ 66 de milioane de euro), o creștere cu 56% față de business-ul atins în anul anterior, de 189,44 milioane de lei.

Compania Nadenka SRL, care operează lanțurile de covrigării „Gigi” și gogoșeriile „Glaze Haze”, precum și restaurantele de tip fast-food „Panini”, a avut anul trecut afaceri de 46,71 milioane de lei (puțin peste 10 milioane de euro), având un număr de 40 de localuri deschise în toată țara, printre zonele atinse fiind Brașov, București, Bistrița., Brăila, Cluj, Ialomița, Dolj etc.

Rezultatul este cu atât mai surprinzător cu cât compania s-a înființat doar anul trecut, odată cu deschiderea gogoșeriilor „Glaze Haze”, activitatea covrigăriilor fiind înregistrată, o parte din anul trecut, pe o altă firmă controlată tot de omul de afaceri Sebastian Coca – Riomatex – aceasta înregistrând, la rândul său, afaceri de peste 20 de milioane de lei, fiind în primele zece companii HORECA din Brașov. De altfel  Riomatex și-a înjumătățit business-ul anul trecut, după ce în 2014 raporta aproape 39 de milioane de lei.

De altfel, Nadenka SRL este compania care conduce în topul restaurantelor, în timp ce Riomatex se află pe locul 4.

Restaurantul și vila Prato, care sunt operate de compania Olin Foods, au încheiat 2015 cu afaceri de 22,93 milioane de lei (5,1 milioane de euro), în creștere ușoară față de anul anterior.

Cele patru restaurante Sergiana, grupate în compania Altius SRL, au generat anul trecut afaceri de 22,36 milioane de lei, în creștere cu circa 70% față de anul anterior, când raporta un business de 13,22 milioane de lei. Altius SRL se află, astfel, pe locul trei în topul companiilor brașovene care operează restaurante. Și profitul companiei a urcat cu circa o treime, de la 2,1 milioane de lei la 2,8 milioane de lei, potrivit datelor furnizate Ministerului Finanțelor.  

Locul cinci este ocupat de compania Adrian Restaurante, cea care a operat până anul trecut restaurantele McDonald’s din Brașov, care a avut afaceri de 16,8 milioane de lei (3,75 milioane de euro). Cifra amintită a fost atinsă în numai nouă luni de funcționare, în luna octombrie restaurantele operate de firma brașoveană fiind vândute către McDonald’a România, care, la rândul său, fusese achiziționată de o firmă malteză controlată de un miliardar rus.

Top 5 Restaurante în Brașov:

Glaze Haze și Covrigăriile Gigi – 46,7 milioane de lei

Prato – 22,9 milioane de lei

Sergiana – 22,3 milioane de lei

Covrigăriile Gigi – 20 milioane de lei

Adrian Restautanre – 16,8 milioane de lei