Viitoarele dezvoltări imobiliare ar urma să se concentreze în jurul noilor bulevarde proiectate pentru descongestionarea traficului și crearea de conexiuni cu zonele de interes vecine.

 Dacă în ultimii ani, zona Tractorul a fost principalul barometru în ceea ce privește dezvoltarea imobiliară a Brașovului, pentru viitor, planurile urbanistice și de investiții arată noi zone care vor lua avânt la acest capitol. 

Bartolomeul, Triajul, dar și câmpul dintre Uzina 2 și Astra și cel de la marginea cartierului Noua sunt zonele care ar putea să se dezvolte în anii următori din punct de vedere imobiliar. O contribuție importantă la dezvoltarea imobiliară o va avea și infrastructura rutieră ce este proiectată pentru a descongestiona traficul din anumite zone și a crea noi conexiuni cu localitățile din zona metropolitană.

După cum a declarat primarul George Scripcaru, zona de Nord, respectiv Bartolomeu – Avantgarden, va continua să se dezvolte în următorii ani, atât datorită extinderii infrastructurii stradale (strada Institutului urmând să fie lărgită și interconectată cu ocolitoarea, iar strada Cucului urmând să fie modernizată și să fie interconectată cu Drumul din Poiană prin amenajarea unei extinderi a străzii Cărămidăriei), cât și ca urmare a amenajării unor spații de servicii publice, cum ar fi de exemplu viitorul spital regional. „Amenajarea străzii Cucului, în vederea descongestionării traficului spre și dinspre DN 73 Cristian, va însemna și oportunitatea creării unor dezvoltări imobiliare în vecinătate. De altfel, zona Avantgarden ar putea să se extindă până în apropiere de ocolitoare în anii care vor urma”, a explicat primarul.

Câmpuri transformate în cartiere

Un alt cartier care ar urma să se dezvolte pe viitor  este și Triajul, în special ca urmare a modernizării străzii Narciselor, care va fi un bulevard cu patru benzi amenajat cu scopul de a se crea o nouă rută de legătură cu Sânpetrul. Câmpul dintre Uzina 2, ocolitoare și cartierul Astra (prelungirea Crinului) este o altă zonă cu potențial de dezvoltare din punct de vedere imobiliar. De altfel, și câmpul din vecinătatea străzii Nucului, din cartierul Noua, a început să devină atractivă pentru dezvoltatorii imobiliari în ultimii ani, iar amenajările urbanistice ar putea continua, însă atât în acest caz, cât și în cazul câmpului de lângă Uzina 2 vor trebui clarificate anumite aspecte privind „granițele” împreună cu municipalitatea din Săcele, după cum a explicat primarul George Scripcaru.

Noi proiecte de dezvoltare a infrastructurii stradale ar urma să fie implementate și pe fosta platformă industrială Roman, unde este luată în calcul amenajarea unor căi de legătură între cartierele Noua și Astra, după ce Primăria a primit anumite terenuri ale vechii uzine în contul datoriile pe care aceasta le va avea la bugetul local. Primarul Brașovului a precizat că, la acest moment, zona este vizată doar pentru dezvoltări comerciale și nu de locuințe, însă planurile municipalității includ amenajarea unei unități de învățământ pe un teren din perimetrul fostei platforme industriale.

Planuri pentru regenerarea urbană

În ceea ce privește proiectele de regenerare urbană a unor foste zone industriale, Primăria Brașov ar urma să dezvolte un proiect în zona Rulmentul, unde deține în proprietate o parte dintre activele vechii uzine. Astfel, municipalitatea va întocmi în acest an un studiu de fezabilitate cu privire la alegerea variantei optime pentru un asemenea proiect, după ce în toamna anului trecut firma de consultanță angajată de Banca Mondială în contractul de asistență tehnică pentru dezvoltare urbană a prezentat trei scenarii aplicabile în acest sens. Primarul George Scripcaru a precizat că prin acest studiu ar urma să fie aleasă varianta optimă și cea mai fezabilă pentru derularea investiției. „Va trebui să derulăm o etapă având ca scop clarificări de natură cadastrală și o serie de studii de mediu și asupra rezistenței clădirilor, care să ne lămurească dacă terenul este sau nu contaminat sau dacă aceste clădiri pot fi salvate sau nu. Va trebui apoi să stabilim o variantă finală și să trecem la implementarea acestui proiect“, a explicat primarul George Scripcaru.

Cele trei scenarii sunt diferențiate în principal de raportul dintre clădirile existente și cele nou-construite și de spațiul verde creat, însă toate au în vedere funcțiuni de tip rezidențial, birouri (inclusiv un sediu de servicii publice, care poate găzdui, de exemplu, birouri ale primăriei), un centru comercial de dimensiuni mai mici decât un hypermarket sau un mall, un centru sportiv, magazine mici la parterul blocurilor (și spații comerciale care să favorizeze micii întreprinzători în domeniul serviciilor sau micile ateliere), un hotel, un centru medical, o clădire cu utilizare multifuncțională, un parc de distracții sau tematic, un muzeu tehnic și un motodrom/teren de sport/zonă în aer liber pentru festivaluri.

Peste 14 hectare de spații verzi

Scenariul recomandat de specialiștii Băncii Mondiale este și cel mai valoros, 151 de milioane de euro la finalizare, ca valoare de piață. Acest scenariu propune menținerea a 36% dintre clădirile vechii uzine, o suprafață de 14.2 ha de parcuri și spații verzi, dar și o zonă rezidențială și este cel mai complet din punct de vedere al funcționalităților. Nu în ultimul rând, edilii iau în calcul ca una dintre vechile hale să fie transformată în parcare, astfel încât să vină în sprijinul locatarilor din noua zonă rezidențială Tractorul, care este deficitară la acest capitol.