Sergiana vrea să treacă de afaceri de 100 de milioane de euro în 2024

Într-o continuă dezvoltare, grupul brașovean de firme Sergiana a devenit un model de business și un brand care prețuiește și valorifică tradițiile din Țara Bârsei și Țara Făgărașului.

Sergiana Grup este un model de business în care se regăsesc companii ale căror domenii de activitate, chiar dacă ocupă o arie largă, sunt interconectate. Primul punct pe această listă este cultura plantelor cerealiere şi producerea de furaje, urmând apoi creşterea animalelor, abatorizarea, procesarea cărnii, reţelele de magazine şi distribuţie, restaurantele şi organizarea de evenimente. Principala activitate şi nucleul de dezvoltare este însă producţia de carne şi preparate din carne.

În ultimul an, dezvoltarea a fost una continuă, iar dacă numărăm doar societăţile reprezentative pentru fiecare domeniu de activitate, grupul ajunge la cifra 8. Dacă vorbim doar despre partea de HoReCA, astăzi, numărul restaurantelor a ajuns la 11, la care se adaugă şi centrul de evenimente Sergiana Center.

În acest context, Sergiana Grup a ajuns la o cifră de afaceri de aproximativ 90 de milioane de euro, în creștere cu 12% față de 2022. După cum ne-a declarat managerul general Adrian Zahariea, pentru noul an, intenția este de a menține un trend ascendent al afacerilor, iar ținta este de a depăși pragul de 100 de milioane de euro.

Un an al investițiilor

2023 a fost și un an al investițiilor pentru Sergiana. Cea mai de anvergură investiție, de 1,2 milioane de euro, a fost cea de retehnologizare a fabricii din Poiana Mărului, care a însemnat achiziția unei noi linii de ambalare pentru preparatele din carne. Dintre celelalte investiții derulate de grupul brașovean amintim retehnologizarea restaurantelor, ce a ajuns la 400.000 de euro, biosecuritatea fermelor (250.000 de euro), iar alte 200.000 de euro au fost alocate pentru remodelarea unor prăvălii. „Am demarat investiții și în domeniul energiei verzi și ne dorim ca în următorii doi ani să producem cel puțin 90% din cantitatea de energie electrică pe care o consumăm”, a precizat Adrian Zahariea.

În ceea ce privește capitolul salariați, numărul acestora fluctuează în jurul nivelului de 1.400, o oscilare datorându-se faptului că unele dintre domeniile de activitate au specific sezonier, respectiv atât partea de agricultură, cât și industria ospitalității. „Țin să reamintesc faptul că, deși întreaga economie a resimțit un șoc în perioada pandemiei, Sergiana a reuşit performanţa să nu disponibilizeze personal. Mai mult, prin reorientarea unor activităţi am făcut angajări atunci când cele mai multe companii îşi restrângeau activitatea. Pot spune că în 2023, faţă de anul trecut, am înregistrat o creştere a numărului angajaţilor cu peste 8 procente”, a adăugat managerul Sergiana Grup.

Sergiana

Un fragment din cartea de vizită culinară a României

Grupul brașovean de firme a devenit un brand prin faptul că preţuiește şi valorifică tradiţia regională. „Mă refer la două dintre ocupaţiile pentru care Ţara Bârsei şi Ţara Făgăraşului au fost întotdeauna renumite: creşterea animalelor şi ceea ce numim astăzi prelucrarea cărnii. Pornind de aici, am reuşit să transformăm acest dat adaptându-l de la o etapă a dezvoltării noastre la alta. Coordonatele acestui proces au fost investiţii masive în infrastructura specifică fiecărui domeniu de activitate, apoi în modernizarea tehnologică şi dezvoltarea resursei umane”, a explicat Adrian Zahariea.

În paralel cu acestea, deja de mulţi ani, a devenit o obişnuinţă dezvoltarea procesului managerial și îmbunătăţirea performanţelor la toate nivelurile în această direcţie. „Pe tot parcursul evoluţiei noastre am păstrat nealterate principiile cu care am pornit la drum acum 30 de ani. Asta înseamnă că am produs, producem şi vom produce mâncare gustoasă, de calitate şi în condiţii de siguranţă pentru clienţii noştri. Cu alte cuvinte, atât în partea de industrie alimentară, cât şi în industria ospitalităţii, prin restaurantele noastre, ne mândrim că realizăm produse de calitate, care sunt recunoscute de clienţi ca fiind româneşti, practic, putem spune că reprezentăm cel puţin un fragment consistent din cartea de vizită culinară a României”, a subliniat managerul Sergiana Grup.

Astfel, Sergiana își dorește să ajungă un producător recunoscut la nivel national, în contextul în care își face deja simțită prezența în două treimi dintre județele țării.

Implicare în viața comunității

Sergiana a ales întotdeauna să se implice și în viața comunității. „Întotdeauna am înţeles să ajutăm acolo unde am simţit că e nevoie de sprijinul nostru. Iar asta înseamnă că am ajutat persoane aflate în suferinţă, sportivi şi artişti care aveau nevoie de susţinere, asociaţii şi fundaţii caritabile sau diverse proiecte culturale”, ne-a destăinuit Adrian Zahariea.

Adrian Zahariea Sergiana

Din 2018, a trecut însă la un nivel superior şi în această direcţie, prin înfiinţarea Asociaţiei Sergiana Grup, prin care o parte din toate realizările grupului sunt transpuse în proiecte de responsabilitate socială. Astfel, pe lângă acţiunile caritabile, Sergiana a dezvoltat proiecte educaţionale şi proiecte legate de protecţia mediului. Asociaţia este susţinută financiar de companiile din Grup şi de mulţi dintre angajaţii acestora, care lucrează voluntar pentru proiectarea şi derularea oricărei acţiuni. Asociaţia dezvoltă însă şi parteneriate cu diverse instituţii administrative sau organizaţii neguvernamentale în cazul unor proiecte de anvergură. „Dintre proiectele exclusiv semnate de noi aş aminti proiectul prin care în 2019, Asociaţia a colectat donaţii în valoare de peste 120.000 de lei pentru utilarea secţiei de pediatrie a spitalului din Făgăraş, în timp ce dintre colaborări aş nominaliza proiectul «Plantează în România», un proiect naţional coordonat de Asociaţia «Creştem România Împreună». De asemenea, merită să amintesc una dintre campaniile noastre care va împlini în curând doi ani, interval în care a devenit o activitate permanentă. Mă refer la «Crăciunul Lunar», un proiect prin care în data de 25 a fiecărei luni, undeva în judeţ, o comunitate primeşte ajutorul nostru. Sunt multe proiecte şi activităţi în care suntem implicaţi, dar nu pot să nu subliniez implicarea Sergiana în susţinerea sportului local juvenil, mai exact a A.C.S. «Kids Tâmpa Braşov», club sportiv care astăzi reprezintă Brașovul la cel mai înalt nivel competițional în mai multe discipline sportive, fotbal, volei, handbal, badminton, unde copiii susținuți de grupul Sergiana sunt campioni naționali la mai multe categorii de vârstă”, a exemplificat managerul grupului.

Un model de afaceri premiat

Nu în ultimul rând, modelul de afaceri pe care îl reprezintă Sergiana Grup a fost premiat, începând din 2020, de trei ori în cadrul Galelor Progresiv Awards, cu distincţia „Best Verticaly Integrated Business”. Această performanţă a fost atinsă şi de reţeaua de magazine, care a fost declarată tot de trei ori „Best Independent Retailer – Transilvania”. „Referindu-mă la performanţele atinse în industria ospitalităţii, nu o să enumăr anii sau de câte ori Restaurantul Sergiana, restaurantul nostru ardelenesc, a urcat pe podiumul Galei Horeca Awards, la categoria «Cel Mai Bun Restaurant Cu Specific Românesc Tradiţional». În schimb, voi sublinia că în 2023 am realizat o premieră, având două restaurante premiate. Astfel, Stâna Turistică a obţinut premiul special al publicului, pentru «Cel Mai Bun Restaurant Cu Specific Românesc Tradițional» în timp ce, respectând tradiţia, Restaurantul Sergiana a ocupat locul al ll-lea după votul specialiștilor din domeniu HoReCa”, a conchis managerul Sergiana Grup.