Topul celor mai iubite branduri brașovene, realizat de către revista de business Forward Brașov, împreună cu Agenția BrandBerry, a ajuns la cea de-a opta ediție, iar în total, 1.347 de persoane și-au exprimat opțiunile.

Iată care au fost preferințele celor care au votat la ediția 2023 a topului:

LOC 20 - 11

17 Luado

Povestea Luado Chocolate a început în anul 2011, când Dorian Lungu, un antreprenor cu business-uri în IT, a înregistrat marca Luado Chocolate. Un an mai târziu a deschis primul magazin care oferea praline de calitate produse manual. Lui Dorian i s-a alăturat Alina, soţia lui, principalul responsabil de produsele Luado. Ea este cea care se ocupă de producţie şi creaţie în laboratoare, împreună cu echipa lor. La finalul anului 2022, Alina a fost desemnată best woman pastry chef / chocolatier din România. Laboratorul Luado se află în Braşov, în casa părintească a lui Dorian, amenajată acum pentru producţia de ciocolată şi praline, de ecleruri şi îngheţată artizanală.

12 Prodlacta

Compania Prodlacta își are originea în Cooperativa JENSENISCHEN MOLKEREI, înființată în anul 1900 în Brașov, de către un întreprinzător danez, Alfred Jensen, pe strada De Mijloc, nr. 33, unde a funcționat până în anul 2002 unitatea nr. 2 de fabricare a brânzeturilor. Din 1990 s-a organizat în societate comercială pe acțiuni, preluând numele de Prodlacta. În 2012 a fost preluată de grupul de firme JLC din Republica Moldova.

11 Junii BrasovuluiJunii Brașoveni, Junii Brașovului sau și mai corect spus Junii din Șcheii Brașovului și Brașovul Vechi desemnează un grup de călărași din Șcheii Brașovului, astăzi cu funcție ceremonială, care an de an defilează pe străzile Brașovului. Sărbătoarea lor reprezintă un complex de obiceiuri care combină practici precreștine cu manifestări creștine pentru a reda vechiul mit al morții și renașterii rituale a timpului calendaristic. Junii sunt împărțiți în șapte grupuri sau cete de călăreți, organizați din punct de vedere juridic în societăți, a căror misiune este păstrarea și promovarea tradițiilor din Șcheii Brașovului și Brașovul vechi.

Loc 10 - 4

10 Delaco

Brandul de produse lactate Delaco a luat ființă în 1996, la Codlea, de unde îi vine practic și numele. A început ca o afacere de familie, cu doar trei angajați. Echipa s-a mărit în timp, ajungând la 400 de angajați, Delaco devenind unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața de lactate din România. Din 2010, afacerea de familie a fost preluată de gigantul francez Bongrain, unul dintre cei mai mari jucători de pe piața mondială a brânzeturilor.

9 Mondly

Mondly este în topul aplicațiilor mobile pentru învățarea limbilor străine la nivel global și cea mai de succes aplicație din România, cu 75 de milioane de utilizatori în toată lumea. Învățarea limbilor străine în AR sau VR cu chatbot și recunoaștere vocală nu mai este un scenariu SF, ci o realitate făcută posibilă de profesioniștii de la Mondly. Pentru toate acestea au avut nevoie doar de pasiune, ambiție și un obiectiv comun: acela de a utiliza tehnologiile de ultimă generație pentru perfecționarea continuă a modului în care oamenii învață limbi străine. Un alt proiect futurist dezvoltat de către echipă este Mondly Classroom VR. Descris de către Facebook drept „o noutate la nivel mondial”, Mondly Classroom VR este o soluție inspirată din platforma pentru videoconferințe Zoom.

7 Ciucas

Brandul de bere Ciucaș a apărut în anii 1980, la Fabrica de Bere Aurora Brașov. Povestea fabricii a început, însă, în anul 1892, când concernul „FRIEDERICH CZELL și FIII” a cumpărat distileria Dârste și a construit o nouă fabrică de bere, inaugurând astfel în Brașov o afacere care s-a dezvoltat și s-a consolidat puternic de-a lungul anilor, devenind o marcă de prestigiu. Odată cu naționalizarea din 1948, fabrica de bere și băuturi alcoolice Dârste și-a schimbat numele în „Aurora”. De atunci, a trecut printr-un proces continuu de retehnologizare și dezvoltare, care a dus la mărirea capacităților de producție, mecanizarea și automatizarea proceselor tehnologice.