Brașovencele Ioana Maria Agreșeanu și Andreea Elena Arișanu au avut mereu o atracție pentru industria fashion, căutând să fie la curent cu cele mai noi tendințe în modă. Schimbarea stilului vestimentar a fost o prioritate odată cu trecerea timpului, iar adaptarea la tot ce este „nou” era considerată normalitate pentru cele două fete. Și dacă, în copilărie, cele mai multe dintre fete se jucau cu păpuși, Ioana, de exemplu, lua toate revistele mamei și colora ținutele modelelor, adăugându-le piese vestimentare cu ajutorul creionului.
„Am știut dintotdeauna că asta este menirea mea, să lucrez în domeniul modei”, a mărturisit Ioana Agreșeanu.
Erau practic două copile. Ioana abia absolvise Facultatea de Comunicare și Relații Publice, iar Andreea începea Facultatea de Turism. Cu toate acestea, adolescentele pline de entuziasm au avut mare curaj și, la numai 20 de ani, s-au gândit să înceapă o afacere de la zero.
„Am fost la un training în Elveția pentru a învăța munca de Visual Merchandiser( decorator de magazin) la una dintre cele mai cunoscute companii de îmbrăcăminte pe plan internațional. Colegele mele își vindeau lunar, în centrul orașului Berna, lucruri pe care nu le mai foloseau. Am fost inspirată de acest mod de viață, de faptul că își reînnoiau frecvent garderoba și, în același timp, de faptul că nu făceau din casa lor un loc pentru depozitat produse nefolosite. Este necesar, o dată la câteva luni, să scăpăm de lucrurile care nu ne mai aduc nouă bucurie. Așadar, ideea mi-a venit în timp ce locuiam acolo și am pus-o în practică imediat după ce m-am întors în țară”, a povestit Ioana.Brașoveanca a lucrat câțiva ani ca decorator într-un lanț de magazine, iar apoi a pus în aplicare cunoștințele pe care le-a dobândit și așa a luat naștere acest business. Nu ar fi reușit însă, dacă nu era susținută de sora ei, Andreea. Prima consignație cu haine de marcă din oraș, deschisă în centrul Brașovului Încurajate de prieteni și apropiați Ioana și Andreea deschideau, acum 11 ani, porțile primei consignații cu haine, încălțăminte și accesorii de marcă din Brașov.
„Am deschis consignația „True Style” în anul 2012, în centrul Brașovului. Am avut ca inspirație câteva Thrift Shopuri și consignații de lux din străinătate. Prin acest concept de magazin, ne-am dorit să venim în întâmpinarea celor care au dulapul plin, dar își doresc totuși ceva nou, celor care au cumpărat sau primit lucruri pe care nu au avut ocazia să le poarte sau pur și simplu celor care își doresc să găsească mereu ceva diferit, fără să investească foarte mult”, a completat tânăra.O alternativă pentru pasionații de modă, la prețuri accesibile Conceptul de „consignație” presupune, de fapt, colaborarea dintre o persoană și un magazin specializat, unde se vând bunuri noi/second-hand. „Am creat acest magazin din dorința de a oferi o alternativă pasionaților de modă și tuturor celor care sunt în căutare de articole vestimentare și accesorii de calitate, noi sau vintage (în stare foarte bună), pe care nu le găsesc în mod curent în magazinele tradiționale. Specificul magazinului nostru este acela de comercializare a articolelor de brand noi sau second hand, la prețuri mult mai accesibile decât în magazinele obișnuite”, a adăugat brașoveanca. Tânăra povestește cu entuziasm despre începuturile acestei afaceri, cu o investiție minimă. „Am pornit afacerea într-un magazin micuț pe str. Michael Weiss. După 4 ani, am ajuns aici, în spațiul mai mare, de pe strada Gheorghe Barițiu, nr.4, vizavi de Biserica Neagră. Am investit în piese de mobilier vintage pentru că refolosirea obiectelor vechi, nu doar vestimentare, face parte din conceptul nostru. Apoi, am preferat să investim în mediul online. Avem un site (www.truestyle.ro) unde <<urcăm>> zilnic articolele noi din magazin”, a declarat antreprenoarea. După 3 ani, Ioana Agreșeanu a devenit o adevărată femeie de afaceri, ducând businessul mai departe, după ce sora ei a plecat la studii, în Suedia.
„În primii ani, magazinul a avut un început promițător, fiecare persoană care ne trecea pragul își putea găsi ceva pe gustul ei, la un preț mic. Am luptat, în acea perioadă, cu o preconcepție despre magazinele second-hand. Între timp, tipul clientului s-a schimbat total. Sunt preferate magazinele mici, piesele cu o poveste în spate, materialele de calitate și, pe zi ce trece, sunt tot mai ocolite hainele produse în masă”, a povestit brașoveanca.În magazin sunt acceptate articole de damă, de marcă, din materiale naturale, accesorii și pantofi. De exemplu, brașovenii și turiștii pot găsi aici genți preloved de la Louis Vuitton (3.500 lei), Chanel (5.000 lei), pantofi Loubutin (1.000 lei) și ochelari de soare de marcă. Dar, în general prețurile sunt accesibile tuturor: bluze 69 lei, jeansi 89 lei, geci 199 lei, genți 199 lei, pantofi 249 lei.
„După o experiență de 11 ani în acest domeniu, am dobândit cunoștințe în vederea autentificării corecte a produselor de brand. Se pot verifica eticheta, codurile de pe etichetă, materialul, cusăturile. De asemenea, avem ajutorul unui site, Authenticate First, atunci când punem la vânzare bunuri de designer”, a adăugat Ioana.O nouă viață pentru 55.000 de articole Femeia de afaceri spune că a oferit, în cei 11 ani de activitate, o nouă viață celor 55.000 de articole prin sistemul de consignație. În același timp, a ajutat peste 800 de persoane să își vândă articolele prin intermediul magazinului. „Avem peste 800 de persoane care aduc lucruri în consignație, din toată țara. De obicei, reclama ne este făcută prin intermediul cercurilor de prietene, mulțumite de vânzarea pe care o pot face prin intermediul nostru și de bucuria de a recicla, de un stil de viață sustenabil. Clientele sunt acele persoane cu un True Style. Sunt doamnele care au un stil unic, care preferă cașmirul, mătasea și nu materialele sintetice. Care cumpără articole clasice, sunt pasionate de trenduri, însă aleg ce li se potrivește și ce pot purta o perioadă mai lungă de timp”, a precizat Ioana. „Hainele ne pot da o stare bună” Brașoveanca mărturisește că își iubește jobul și adoră hainele. „Îmi place să aleg ținute, atât pentru mine, cât și pentru clientele magazinului. Cred că hainele ne pot da o stare bună, ne ajută să avem mai multă încredere în noi, iar alegerea accesoriilor potrivite poate schimba un outfit”, a povestit tânăra. Și pentru că ține foarte mult la aspect, antreprenoarea afirmă că începând cu luna februarie vrea să schimbe înfățișarea magazinului. Astfel că, spațiul de expunere al produselor va fi mărit și va exista o prezentare mai bună a articolelor premium. Mai mult, site-ul va fi actualizat, iar acolo vor fi afișate toate produsele noi, dar și cele cu care au fost obișnuiți clienții consignației. Următorul pas în afacere: o aplicație online În zilele noastre, oamenii se conectează și comunică mult mai ușor prin internet, reclama cea mai vizibilă fiind acum online. Aplicațiile sunt la îndemâna tuturor, iar ideea de a avea o astfel de formă de expunere i-a surâs. „Lucrăm la o aplicație unde se vor putea vinde haine, accesorii, pantofi atât de damă, cât și de bărbați și copii. Pentru un viitor mai bun, lucrurile trebuie să se schimbe. Vă propunem să reciclați, folosiți și să alegeți second hand atât pentru mediul înconjurător, sustenabilitate cât și pentru o calitate mai bună a materialelor. From old patterns to new mindsets”, a încheiat Ioana Agreșeanu. Articolul a apărut în revista de business Forward Brașov.