Acum șapte ani, Premium Aerotec dezvolta la Ghimbav primul proiect de tip Greenfield, cu 160 de angajați. Activitatea s-a dezvoltat de la un an la altul, iar compania produce în fabrica din Ghimbav componente și structuri pentru aeronave civile și militare cu peste 890 de persoane, iar cererea de personal continuă să crească.
Thees Holst, director general al Premium Aerotec, ne-a declarat că are planuri mari de dezvoltare pentru companie, atât din punct de vedere al investițiilor, cât și din punct de vedere al numărului de angajați. Investiția în angajați este primordială, consideră acesta. „Proiectele în curs de implementare, în prezent, vor atinge volumul maxim de producție anul viitor, iar astfel de proiecte ambițioase vizează o echipă mare de colegi noi pentru toate ariile de producție. Cert este faptul că trebuie să acordăm o importanță majoră calității, iar aici facem referire la pregătirea angajaților noștri. Un lucru este foarte clar: o mașină o poți opri la marginea drumului pentru a o repara, însă un avion nu poate staționa la umbra unui nor pentru a fi remediat. Domeniul de activitate nu ne permite să acceptăm erori în desfășurarea acestuia, motiv pentru care investim în dezvoltarea profesională și în motivarea angajaților noștri. Investim de asemenea și în pregătirea elevilor Școlii Profesionale Germane Kronstadt, care după absolvire devin angajații companiei”, a explicat Thees Holst.
Afaceri estimate de 63,6 milioane de euro
Astfel, Premium Aerotec estimează o cifră de afaceri estimată de 63,6 milioane de euro pentru acest an. „Business-ul a ajuns în momentul de față la un nivel de stabilitate, însă strategia pregătită pentru anul 2020 va aduce o creștere preconizată de 15% prin pachete ulterioare de transfer”, a explicat Luminița Pendus, director financiar al companiei.
Din 2016, Premium Aerotec a demarat proiecte sub strategia „Premium in all we do”, ca parte a strategiei de dezvoltare a grupului pentru anul 2020. Anul trecut, în fabrica din Brașov s-a încheiat prima etapă a acesteia, respectiv transferul uneia din cele mai mari funcții în Brașov, aceea de livrare directă la clientul Airbus. „Produsul cu care a început această nouă capabilitate în Brașov, este Keelbeam (traversa de ramforsare a avionului). Acest produs este cel mai complex asamblat la noi în fabrică, rata la sfârșitul anului 2017 fiind de 65 Keelbeams pe lună. Odată cu acest proiect, s-a produs și extinderea producției in noua hala dedicată momentan ansamblelor mari”, a precizat managerul companiei.
Investiții de peste 65 de milioane de euro
După cum ne-a declarat directorul financiar al companiei, până acum, Aerotec a investit în Românoia 65,4 milioane de euro, în utilaje și echipamente de producție. Fabrica de la Brașov produce piese mașinate și asamblează componente metalice și non metalice pentru toate programele de serie Airbus, folosind materiale precum aluminiul și fibra de carbon. „Producem și dezvoltăm componente și structuri pentru aeronave civile și militare. Ne mândrim cu faptul că fiecare avion cu care ne deplasăm, începând cu anul 2010, conține piese fabricate la Ghimbav. Astăzi, transportul aerian nu mai reprezintă un lux și este mult mai accesibil și mai la îndemână pentru toată lumea. La fiecare 4 secunde, un avion decolează spre o altă destinație, iar, anual, 2,2 miliarde de persoane folosesc avionul ca mijloc de transport. Astfel, solicitările sunt tot mai mari, motiv pentru care și numărul de comenzi crește considerabil”, a mai subliniat managerul companiei.
Ca multe companii aflate în expansiune și Aerotec s-a confruntat cu problema lipsei personalului calificat de pe piața muncii. Managementul companiei susține că pretențiile angajaților cresc continuu, deși salariile oferite în marile corporații sunt cam la același nivel. „Paradoxal cu toate acestea, companiile multinaționale aleg totuși zona Brașovului ca punct de dezvoltare pentru fiecare industrie. Know-how-ul existent, personalul calificat în domenii asemănătoare, infrastructura și poziționarea geografică reprezintă principalii factori de decizie a investitorilor. Practic, piața muncii din Brașov se află în situația în care doar dacă un individ refuză să muncească, nu are un loc de muncă. Majoritatea colegilor sunt din orașul Brașov și împrejurimi, însă există și relocări din județe precum Covasna, Galați, Buzău, Dâmbovița, Mureș, Neamț, Tulcea și Vaslui”, au explicat reprezentanții companiei brașovene.
Airbus, principalul client
Avansarea unui termen de aproximativ doi ani de către analiștii economici în ceea ce privește o posibilă nou perioadă de criză nu îi sperie pe oficialii Aerotec, însă ar putea aduce unele sincope în derularea activității. „O eventuală criză în România va avea un impact limitat asupra societății, piața de desfacere fiind în mare parte independentă de condițiile macroeconomice din România, în schimb dificultățile furnizorilor/ personalului din România, generate de o eventuală criză, vor impacta activitatea firmei”, a spus directorul financiar al societății.
La momentul actual, managementul companiei a observat o ușoară creștere a productivității de la an la an, lucru datorat specificului business-ului. „Airbus, cel mai important client al Premium Aerotec în Brașov, a confirmat la finele anului 2017 o rată de 70 de avioane pe lună pentru Single Aisle Range (avioane cu un singul culoar) pentru anul 2019. În acest moment, rata este de 65, urmând ca această creștere până la 70 să se facă progresiv, astfel încât în 2019 cea mai mare rată de până acum pentru Airbus, să fie realizabilă și posibilă la fabrica din Brașov”, a adăugat Luminița Pendus.
Pentru varianta completă a articolului, detalii AICI.