Brașovul atrage turiști prin locurile sale istorice, prin așezarea sa la poale de munte, atrage turiști prin Poiana Brașov, o stațiune care iarna, de azi de zile, face furori printre români – mai puțin printre străini, pentru că aceștia au mai văzut stațiuni de schi. E mai greu pentru ei să ajungă aici, pentru că un drum pe care dincolo îl faci într-o oră și jumătate, în România îl străbați în ceva mai mult de trei ore.
În afară de frumusețea locurilor, Brașovul nu prea are cu ce să se laude. Infrastructură nu prea avem, unele obiective turistice zac închise de ani de zile – vezi Cetatea Brașovului, servirea la multe terase sau restaurante este sub orice critică, așa că turistului nu îi rămâne decât să dea un tur prin zonă, să admire clădirile vechi și să spere că anii următori, când Brașovul va fi din nou pe lista sa de vizite, ceva se va schimba. În bine.
Dacă la obiectivele turistice nu prea avem ce să facem, decât să le păstrăm într-o stare bună – eventual să le scoatem în evidență mai bine și să le oferim valoarea pe care o merită, la servicii avem posibilitatea de a lucra. Nu neapărat la zâmbetul recepționerei, atunci când ne întâmpină la hotel, cât la modul în care comunică, în care prezintă serviciile hotelului, dar mai ales la modul în care prezintă orașul, oferindu-i, astfel, turistului posibilitatea de a mai sta o noapte în Brașov, astfel încât să reușească să vadă tot ce îi poate crea o experiență și o amintire frumoasă despre locurile pe care le-a vizitat. Nu e de ajuns să îi spui că are de văzut ceva aici, cât istoriile pe care le împărtășesc acele locuri.
Poți să îi spui că Biserica Neagră nu a fost așa de la început, ci s-a întunecat în urma incendierii de către turci, poți să îi spui că Turnul Negru, care acum este mai mult gri, a fost de asemenea incendiat într-o luptă dusă pentru cucerirea orașului. Poți să îi spui și că în secolul XXI un domn cu părul alb/gri a decis să modernizeze acel turn și să îi ofere nuanțe ale coafurii sale, poți să îi spui că Brașovul nu are alură de Hollywood, dar unii oameni uitau în ce oraș trăiesc, așa că au decis să pună literele alea pe Tâmpa, poți să le spui că acel Castel Bran nu a fost chiar reședința de vacanță a lui Dracula, ci că unii oameni au prins ideea că pot atrage turiștii pasionați de filmele de groază și că pot face bani din asta. De altfel, Branul e mai cunoscut pentru zgârcenia oamenilor din zonă decât pentru faptele îngrozitoare care s-ar fi petrecut în zonă.
Și atunci poate că Brașovul ar atrage mai mulți turiști care vor dori să petreacă mai mult timp aici, iar proprietarii hotelurilor vor avea ceva mai mult de câștigat printr-o simplă investiție în formarea oamenilor pe care îi angajează să reprezinte ospitalitatea care i-a făcut să investească într-un stabiliment de cazare.
Puteţi achiziţiona şi citi noul număr al fwdBV şi online, pe fwdbv.ro, dar o găsiţi şi în cafenele şi pub-uri, la cafeteca Patria, Hof Caffe, Cafeteca Hircher şi în curând la Libris. De asemenea, revista este livrată către mediul de afaceri din Braşov pe bază de abonament. Cititorii se pot abona pe fwdbv.ro, unde au acces şi la numerele mai vechi ale revistei.
Mai multe detalii despre abonamente, AICI.