Și, totuși, care este brandul Brașovului?
În 2010, România se transforma în țara brandurilor, după ce ministrul Turismului de la acea vreme descoperise celebra frunză care să reprezinte „grădina Carpaților” peste hotare.
Brașovul a furat startul și a lansat brandul său chiar din martie 2009. Brandul județului, „ Brașov Be.Live It”, n-a fost lansat oriunde, ci chiar la Târgul Internațional de Turism de la Berlin, dar cam cu atât a rămas. Identitatea verbală a fost concepută doar în limba engleză, „pentru că se adresează audienţei internaţionale”, după cum au spus reprezentanții Asociaţiei de Promovare şi Dezvoltare a Turismului Braşov, care au lucrat la conceperea acestui brand. „Aceasta iniţiativă vine să completeze proiectele de dezvoltare a infrastructurii turistice din judeţ, cum ar fi refacerea zidurilor vechii cetăţi a Braşovului, dezvoltarea domeniului schiabil Râşnov, precum şi reabilitarea cetăţilor istorice Făgăraş, Râşnov şi Rupea”, mai spuneau reprezentanții asociației. Dacă mare parte din infrastructura turistică reprezentativă pentru județ a rămas la același stadiu ca în 2010, nici de brandul de „Brașov Be.Live It” nu s-a mai făcut vorbire. De fapt, ceea ce s-au lăudat autoritățile că era un brand, a fost de fapt numai o siglă, care a fost dată uitării. Acum, nici măcar pe site-ul Consiliului Județean care a finanțat practic cu o sumă consistentă crearea acestei sigle-brand, nu mai apare și nimeni nu mai face vorbire „Brașov Be.Live It”. Chiar și la ediția din acest an a Târgului de Turism din Capitală, promovarea județului a fost centrată pe alte concepte.
Mai mult, în 2011, Brașovul a trecut de la brand la logo, lansând cu surle și trâmbițe, de această dată o siglă exclusiv pentru orașul de la poalele Tâmpei nu pentru tot județul, cu sloganul „Braşov – Take a breath of mountain air“.
Alegerea noului simbol turistic al oraşului a fost făcută în urma unei cercetări riguroase efectuate atât în rândul braşovenilor, cât şi a unor factori-cheie din mediul turistic. Rezultatele studiului au relevat că localnicii consideră că Braşovul este cel mai frumos oraş, iar natura este elementul cu cea mai mare importanţă. Muntele, Poiana Braşov şi sporturile de iarnă sunt considerate cele mai valoroase atuuri ale urbei, care ar trebui promovate mai intens, şi doar 10% din eşantion apreciază ca foarte valoros trecutul istoric şi medieval al oraşului. Și totuși, avem o siglă cu un mesaj, dar care este până la urmă brandul Brașovului cu care ar trebui să ne promovăm mai departe?