Oamenii de afaceri brașoveni sunt extrem de activi și mizează anul acesta pe o creștere a businessurilor în toate domeniile, după ce anul trecut, firmele din județ au avut o creștere record, de 7,9%, în condițiile în care media națională a fost de 4,7%. Creșterea este, însă, sub nivelul inflației, ceea ce afectează cumva viața societăților. Totuși, dacă este să ne uităm la faptul că ultimul an a fost marcat de inflație la nivel mondial, Brașovul stă încă bine, având în vedere că firmele din restul țării nu au putut ține pasul.
Dacă este să privim sectorial, industria pare să își fi atins punctul maxim, momentan, numărul de salariați din acest domeniu menținându-se în jurul a 50.000 de persoane. Asta după ce anii comunismului continuă să facă pagube mentale în mulțimea de părinți care își văd copiii viitori specialiști în management, marketing, în IT sau în drept, fără a vedea că potențialul acestora este de frezori, sudori sau sculeri. Disperarea de a-și vedea copilul „domn” poate duce la distrugerea acestora. Unul din patru tineri sub 35 de ani nu lucrează, preferând să stea pe banii părinților, sau fac „mici businessuri”, din care reușesc să câștige din când în când câteva mii de euro. Cum ar fi: să cumpere mașini din străinătate și să le revândă în țară, cu un mic profit, nedeclarat, nefiscalizat. Ceea ce ne face să ne gândim că românul este ca gândacul de bucătărie – în orice situație, oricât de hăituit ar fi, se va descurca. Dacă nu se va descurca, într-un final va pleca la muncă în străinătate, după care se va plânge că în țară nu câștigă suficient și de aceea a fost nevoit să ia drumul străinătății, unde abia se descurcă din cauza costurilor mari de trai și a salariilor care nu fac față acestora.
Dacă toți cei patru – cinci milioane de români din străinătate s-ar întoarce în țară, cu know-how-ul acumulat peste hotare, România ar putea să aibă o creștere economică dublă. Cu condiția ca toți să își dorească să muncească așa cum o fac dincolo – cu dedicație și atenție, pentru că noi suntem un neam căruia îi place să facă lucrurile de mântuială, nu să le facă așa cum trebuie. Din păcate, însă, în următorii 20 de ani vom avea din nou crize mari de meseriași, pentru că noua generație își dorește să fie înrolată în rândul influencerilor, profitând de avântul unor platforme ca Instagram, TikTok sau, în cazul unor domnișoare, OnlyFans.
_______________________________________
A apărut noul număr al revistei de business fwdBV (Forward Brașov), ediția #52 aprilie – mai, dedicat managerilor de top. Printre abordările mediului de afaceri brașovean, proiectele jurnalistice și conținutul exclusiv regăsit în revistă se numără:
- Valentin Șoneriu lansează Zizam, platforma care vrea să îți aducă mâncarea direct în frigider
- Bilka vrea să deschidă prima fabrică din afara țării, în următorii 5 ani
- După 9 ani în America, s-a întors în țară și a investit într-o plantație ECO de afine. Acum investește într-un centru de colectare a fructelor de pădure, în Bod
- Jandarmeriță brașoveancă, șefă într-o lume a bărbaților- Călina Boriceanu conduce una dintre cele mai bune echipe montane din România
- Istoria Park Aventura Brașov: o jumătate de casă, pilonul 2 de pensie și bani împrumutați de la bancă. Povestea elvețianului stabilit de 15 ani la Brașov
Prețul unei reviste este de 20 de lei, iar abonamentul anual (6 ediții) este de 100 de lei. Revista se poate cumpăra, în format fizic sau digital, ediție individuală sau abonament, de pe site-ul www.fwdbv.ro.