Soții Aurelian și Doinița Moraru au pus în 1994 bazele companiei Promar, o afacere în domeniul producției de articole tricotate pentru export. După 20 de ani în domeniul textilelor, compania s-a extins cu spălătoria Kromatic.
Aceasta a fost înființată în 2015, în urma unei investiții tehnologice de 4,5 milioane de euro și a unei perioade vaste de cercetare a potențialului de inovare în domeniu. Aceasta este prima spălătorie profesională din Europa care aplică tehnologia bazată pe radio frecvență (RFID) în managementul textilelor HoReCa, fiind operațională începând cu octombrie 2015. Datorită inovativității sale, compania a fost desemnată anul acesta numarul 8 mondial între cele mai de seamă spălătorii la nivel global, de către CINET (Comitetul Internațional al Industriei de Întreținere a Textilelor).
De altfel, inovarea în domeniul întreținerii textilelor a venit ca un aport al lui Aurelian Moraru, acesta fiind absolvent în domeniul Ingineriei electrice și știința calculatoarelor. Prin această tehnologie, Promar Textil a putut să valorifice experiența sa în domeniul textilelor și la nivelul întreținerii lor. Astfel, compania oferă o întreagă gamă de servicii aferente privind închirierea, întreținerea și igienizarea textilelor hoteliere și a echipamentelor de lucru pentru industrii variate, de la industria alimentară, la cea prelucrătoare și sectorul medical sau hotelier.
Efectul adus de noua tehnologie este un management superior al textilelor în cadrul spălătoriei și la client. Spre exemplu, dacă pentru un hotel care nu își identifică textilele inventarierea poate dura câteva zile, cu oameni blocați și erori umane asumate, un hotel care beneficiază de tehnologia RFID Kromatic știe în orice moment ce textile are la dispoziție, accesând platforma online dezvoltată de companie. „În momentul actual, piețele de business sunt supuse unor mari tensiuni, presiunea pe preț fiind una dintre cele mai intense. Companiile care dau atenție inovației reușesc să obțină reduceri de costuri și să reziste pe piață, crescând totodată valoarea oferită clientului – pentru un centru de închiriere și igienizare a textilelor cum suntem noi, managementul textilelor este decisiv, iar tehnologia RFID este soluția. Această tehnologie deschide noi perspective acestui tip de business și ne bucurăm să fim printre fondatorii acestui concept”, povestește Aurelian Moraru.
Au trecut de afaceri de 3 milioane de euro
Anul trecut, compania a avut afaceri de 14 milioane de lei, adică peste 3,5 milioane de euro. Mai mult, numărul angajaților companiei a urcat în cei 22 de ani de existență de la 2 la 240, din care 80 sunt strict pe divizia de spălătorie.
Compania continuă să investească în domeniul firelor și fibrelor textile inovative, precum tencel-ul, ca o alternativă la îmbrăcămintea din bumbac. Diferența o reprezintă în principal sustenabilitatea acestora și independența de piețele Asiei. Resursa principală pentru fabricarea fibrei de tencel este celuloza, resursă pe care o putem utiliza din Europa. Fibra de tencel este de trei ori mai rezistentă decât bumbacul și este biodegradabilă, includerea ei în producția de uniforme a firmei Kromatic subliniind interesul companiei de a fi un business verde.
De asemenea, compania investește în continuare în managementul textilelor în spălătoriile industriale și în activitățile logistice privind serviciile de spălătorie. „Investim în aplicații de tehnologie RFID (Radio Frequency IDentification) pentru identificarea textilelor prin citiri in câmp magnetic, avantajele fiind multiple (recepție și livrare automată, inventariere automată la un click distanță, managementul superior al stocurilor etc.)”, spun reprezentanții companiei.