Principalul obiectiv al companiei este de a-și păstra echipa din fabrica de la Ghimbav, de a investi în perfecționarea ei pentru a livra în continuare produse la cele mai înalte standarde.

Anul 2020 a venit pentru compania brașoveană Agricin cu provocarea de a se reinventa și de a regândi în proporție de 80% business-ul și modul de lucru. Agricin prelucrează în fabrica de la Ghimbav produse tip blat din piatră naturală și nobilă, precum și din alte materiale moderne, pe baza unei infrastructuri digitale de ultimă oră, vârful de lance al tehnologiilor de profil, 100% eco friendly. Pandemia de coronavirus a venit cu noi provocări pentru companie. În vederea continuării activității, cea mai mare provocare a fost aceea de a-și menține echipa, în contextul scăderii semnificative a comenzilor și vânzărilor și implicit a activității de producție. „Am optimizat actvitatea prin aplicare unor planuri de reorganizare și structurare eficientă a activității întregii echipe. Facem eforturi susținute de a asigura un mediu de lucru în acord cu toate recomandările de securitate și siguranță a muncii și de prevenție a răspândirii virusului. Încă din prima lună de pandemie, focusul nostru a fost de a securiza sănătatea salariaților și de a face tot posibilul să menținem locurile de munca. Principalul obiectiv al companiei este de a-și păstra echipa, de a investi în perfecționarea ei pentru a livra în continuare produse la cele mai înalte standarde”, ne-a declarat Eleonora Ion, manager general Agricin.

 Scădere semnificativă a cifrei de afaceri

 Activitatea companiei a fost afectată în principal din cauza reducerii comenzilor atât din partea constructorilor, cât și a dezvoltatorilor imobiliari care au sistat lucrări sau au amânat termenele de finalizare a unor proiecte. „Scăderea cifrei de afaceri este deja prezentă și în mod cert se va resimți până la finalul anului”, a precizat managerul companiei. Dacă în 2018, Agricin a avut o cifră de afaceri de 5.112.971 lei, cu 34 de angajați, iar anul trecut, când numărul salariaților ajunsese la 38, cifra de afaceri a scăzut până la 4.334.111 lei, pentru acest an, managementul Agricin anticipează o cifră de afaceri de 5 milioane de lei, numărul salariaților urmând să ajungă la 35. „Continuăm recrutarea pentru posturile rămase vacante, dinainte de începerea pandemie, în mod special pe vânzări și producție. În acest moment, suntem 31 de salariați, iar până la finalul anului vom ajunge la 35. Fiecare planificare a reorganizării activității Agricin a avut și va avea în vedere menținea nivelului salarial. Anul 2020 nu va aduce majorări salariale, dar, până la acest moment, nici diminuarea acestora. Pentru anul următor, obiectivul este sa menținem salariile la același nive”, a subliniat managerul companiei.

 Investiții în sistemul de digitalizare

 În ciuda acestor probleme cauzate de pandemie, investițiile vor continua și în acest an, în special în sistemul de digitalizare a tot ceea ce înseamnă realizarea de produse din piatră naturală și sinterizată.

Unul dintre primele rezultate este realizarea turului virtual a ceea ce înseamnă astăzi această companie. Agricin ShowRooms înseamnă spații de peste 1.700 mp amenajate cu cele mai noi materiale din piatră naturală descoperite la ora actuală și exemplificări de manopere inovative. Agricin Stone Gallery – înseamnă peste 10.000 mp de materie primă inclusiv materiale unicat din toate colțurile lumii. Agricin Stone Library – în care sunt expuse peste 1.200 de materiale din piatră naturală, piatră semiprețioasă și alte materiale complexe cu finisaje variate, dar și Agricin Factory – fabrica dotată cu tehnologie digitală de ultimă oră ce transformă anual materialele în peste 40.000 de produse unicat.

 Managerul companiei asigură că fabrica de la Ghimbav își va continua activitatea în condiții de siguranță atât pentru echipă, cât și pentru vizitatori, cu accent pe prevenție si pe respectarea normelor de securitate. „Ce ne dorim să comunicăm este că suntem mereu în contact cu clienții Agricin, atât în online, cât și direct în showroom-urile noastre și că prin investițiile realizate până acum și cele viitoare se pune accentul pe oameni, inovație în domeniu și pe a produce în România, a produce local ceea ce se exploatează de pe întreg mapamondul”, a precizat Eleonora Ion.