Micile afaceri locale au avut și continuă să aibă un rol deosebit în cadrul economiei. Unul dintre cei mai cunoscuți și influenți gânditori în domeniul managementului, Peter Drucker, afirma că micile afaceri reprezintă catalizatorul principal al creșterii economice, iar cel de-al 40-lea președinte al Americii, Ronald Reagan, întărea ideea subliniind că tipul acesta afaceri reprezintă „inima și sufletul economiei de piață”.
Susținând afacerile locale, te vei ajuta și pe tine. Vei vedea că banii pe care îi cheltui vor rămâne să ajute în continuare aceste afaceri și astfel contribui mai mult la bugetul comunității în care trăiești. Banii cheltuiți pe afacerile locale se întorc practic tot aici.
În plus, prin susținerea unui business local poți încuraja și apariția altora, astfel că vei avea o paletă mai largă de unde să alegi. Având mai multe afaceri locale la dispoziție, comunitatea va crește din ce în ce mai mult din punct de vedere economic. Totodată, cumpărând local, vei putea beneficia și de o garanție „nescrisă”, deoarece o persoană cunoscută în comunitate nu va va dori să-și pună în pericol reputația, să înșele, fiindcă vestea s-ar duce și și-ar pune singur business-ul pe butuci.
Orice afacere de succes trebuie să se deruleze în armonie cu mediul de afaceri în care aceasta funcționează. Viitorii antreprenori care doresc sa creeze o afacere într-un domeniu, într-o zonă, trebuie să înțeleagă, în primul rând mediul de afaceri local, și apoi pe cel național.
Nu în ultimul rând, românii continuă să rămână atașați de propria cultură sau de obiceiurile tradiționale transmise de la o generație la alta. Potrivit unui studiu iSense Solutions, 70% din români declară că se simt mai apropiați de mărcile care își adaptează produsele și se inspiră din tradițiile locale. Prin cumpărarea de produse locale alegi să susții producătorii locali, micile întreprinderi și preparatele de calitate. Această alegere îi ajută pe producătorii locali să ofere mai multe produse, sprijină realizarea de preparate locale și comunitatea din care faci parte.
În perioada pandemiei, economia a avut extrem de mult de suferit, așa că ar fi bine să le oferim o mână de ajutor antreprenorilor și producătorilor români, pentru a-i ajuta să treacă peste acest impas. Poți începe prin a încuraja restaurantele să achiziționeze produse locale, astfel încât acestea să îi ajute pe micii producători să își salveze afacerile.