Topuri 2018

Loc Nume Punctaj
1 Sergiana 17,426
2 Dacia Plant 11,831
3 Bere Ciucaş 7,829
4 Cinema One 6,865
5 Prodlacta 5,563
6 Coresi Shopping Resort 5,264
7 Bilka 4,832
8 Biserica Neagră 4,165
9 Allview 3,899
10 Lux Divina 3,533
11 Cerbul de aur 1,440
12 Delaco 1,410
13 Avantgarden 1,348
14 Junii Brasoveni 1,267
15 Mondly 1,264
16 Luado Chocolate 1,166
17 S-Karp 1,120
18 Poiana Brașov 994
19 Urban Invest 990
20 Piata Sfatului 986
21 Radio Brașov 940
22 Tractorul 924
23 Aro Palace 912
24 Electroprecizia 898
25 Zile și Nopți 890
26 Tipografia 876
27 Hotel Kronwell 870
28 Paradisul Acvatic 868
29 Brasov Jazz & Blues Festival 860
30 Cafeteca 860
31 Zizin Ape Minerale 854
32 Bistro de’l Arte 850
33 Maurer Imobiliare 848
34 Tâmpa 848
35 Vegis 840
36 Casa Tudor 835
37 Universitatea Transilvania 824
38 Castelul Bran 812
39 La Ceaun 810
40 Tino 808
41 Steagul Roșu 806
42 Saptamana Comediei 802
43 Regalina 802
44 Mons Melis 798
45 Kron Tour 796
46 Decât o Dubă 795
47 Kafea 791
48 Casa din Bran 780
49 Peneș Curcanul 780
50 Amural 776
51 Belaqva 775
52 Libris 771
53 Chițibuș 768
54 Cartofiserie 768
55 Grin Design 768
56 Gelato Mania 764
57 Roman 763
58 Prato 759
59 Parc Aventura 756
60 Cinemateca Patria 752
61 Andos 749
62 ICCO 731
63 Croitoria de Cafea 729
64 Dei Frati 728
65 Ceasu’ Rau 728
66 Panini 669
67 Dracula Film Festival 695
68 Rockstadt 666
69 Aha Bistro 665
70 Grătar Urban 665
71 Vatra Ardealului 662
72 Doripesco 632
73 La Casa de Turtă Dulce 632
74 IAR Ghimbav 629
75 C’Art Fest 599
76 Beraria Ciucas 596
77 Cato 566
78 Ciocolata Poiana 566
79 Kruhen Music Halle 563
80 IUS 533
81 Simone 533
82 Opera Brasov 530
83 Crenvurstila 499
84 Festival 39 497
85 Visssual 466
86 Filarmonica Brasov 464
87 Saray 433
88 Spitalul Sf. Constantin 432
89 The Pharmacy 431
90 Kafe pub 399
91 Festivalul de Dramaturgie Contemporana 399
92 Restaurant Rawdia 398
93 Cetatea Brasov 366
94 Lefrumarin 365
95 Strada Sforii 333
96 Teatrul Sică Alexandrescu 332
97 Albif 299
98 Brutaria mica 299
99 Deliciile Kronstadt 266
100 Kronstadt Gifts 266

Sergiana, producătorul „Bunătățurilor din Ardeal”

* Produsele din carne cu marca Sergiana Poiana Mărului au fost lansate în decembrie 1994. Gustul a devenit atributul forte şi elementul distinctiv major în raport cu percepţia primilor consumatori.

Povestea Sergiana a început în 1992, în Poiana Mărului, un sat aşezat sub munţi, la 35 de kilometri de Braşov. Locul e important, pentru că purta nealterată moştenirea crescătorilor de animale din Ţara Bârsei şi Făgăraş, alături de spiritul gospodarilor care generaţii la rând au semănat şi au cules orice petec de pământ roditor. Anii ’90 au adăugat speranţa că locurile frumoase în care trăim vor atrage turişti. Atât de mulţi şi atât de repede încât doar încercarea de a le oferi mâncare bună, cu gust de casă, devenea o oportunitate pentru afaceri. De aici a început Sergiana. Soţia, Aurora, şi fraţii – Gheorghe şi Sergiu – împreună cu Tudor au devenit acţionari. În spatele lor, toţi membrii familiei făceau ce ştiau mai bine, iar copiii creşteau învăţând ce e o firmă. Startul a fost brutăria.

În decembrie 1994 au apărut primele produse

În decembrie 1994 apăreau primele produse din carne care purtau pe etichetă marca Sergiana Poiana Mărului, iar în dreptul producătorului era scris Sergiana Prodimpex. Şi de data asta Sergiana avea alt gust decât cele mai multe mezeluri din magazine. Atât de bun încât spunea poveşti despre vremuri când mâncarea românilor era bună, iar pentru cei mult mai tineri era ca răsfăţul de acasă.

Din 2002 sursa de materie primă pentru Sergiana să fie Complexul Zootehnic Europig, complex localizat în Şercaia. Anii 2004 – 2008 au însemnat reconstruirea fabricii de la Poiana Mărului, iar de la câteva sute de metri pătraţi aceasta a ajuns la 9.000 de metri pătraţi.

Produsele Sergiana poartă din 2006 emblema „Bunătăţuri din Ardeal”, iar portofoliul Sergiana Poiana Mărului este structurat pe 10 game de produse şi include peste 170 de produse şi preparate din carne. Dintre acestea, 8 sunt mărci înregistrate în catalogul de profil din România.

Locul 2

Dacia Plant susţine sănătatea cu plante medicinale

* Compania Dacia Plant se află între primii 5 producători de suplimente alimentare din România şi a primit din partea braşovenilor aprecierea care a adus-o în topul celor mai cunoscute firme locale.

Secretul succesului? Produsele de calitate şi un management inteligent şi flexibil! Povestea companiei începe cu poveşti mult mai vechi, legate de tradiţia fitoterapică din ţara noastră şi de un pământ binecuvâtat cu sute de specii de plante. România este ţara cu una dintre cele mai bogate flore medicinale spontane din Europa, unde plantele medicinale au fost mereu apreciate, cercetate şi folosite. Tradiţia de vindecare cu ajutorul plantelor exista încă de pe vremea dacilor. Tradiţia a mers mai departe chiar şi în anii „socialismului ştiinţific”, când România a avut institute puternice de cercetare agricolă, unde existau secţii speciale de studiere a plantelor medicinale. Din păcate, după Revoluţie multe dintre acestea au intrat într-un con de umbră, iar culturile de cercetare au fost în mare parte distruse şi terenurile vândute.

Au început cu o tinctură

Primul produs realizat de nou înfiinţata companie Dacia Plant a fost tinctura de Brânca Ursului, iar distribuţia sa a fost una timidă, locală, făcută cu ajutorul prietenilor şi a cunoştinţelor. Calitatea de excepţie a primelor tincturi a făcut ca succesul să vină imediat, iar Dacia Plant a înfiinţat prima sa secţie, cea de tincturi. Producţia a luat avânt, s-a stabilizat şi apoi a apărut o nouă provocare, o idee a unui produs destinat detoxifierii. În 2010, a deschis fabrica sa de la Bod, cu ajutorul unei investiţii de peste 2.000.000 de euro, o unitate de producţie construită după normele GMP impuse industriei farmaceutice.

Care este secretul Dacia Plant

Secretul succesului Dacia Plant a stat în câteva principii respectate cu sfinţenie atât de managementul companiei, cât şi de angajaţi. Absolut totul începe de la grija pentru sănătatea oamenilor şi de la dorinţa de a crea suplimente 100% naturale, eficiente şi sigure. Pentru împlinirea acestui deziderat au fost alese întotdeauna cele mai bune şi inovative soluţii. Au fost angajaţi farmacişti, medici, biologi, ingineri, o echipă profesionistă al cărui scop a fost să creeze şi să producă suplimente alimentare de top.

Locul 3

Ciucaș, berea Brașovului

* Rețeta se bucură de succes încă din 1892, aducând alături grupuri de prieteni și făcând din buna dispoziție un lucru comun.

Brandul de bere Ciucaș a apărut în anii 1980 la Fabrica de Bere Aurora Brașov. Povestea fabricii a început, însă, în anul 1892, când concernul „FRIEDERICH CZELL și FIII” a cumpărat distileria Dârste și a construit o nouă fabrică de bere, inaugurând astfel în Brașov o afacere care s-a dezvoltat și s-a consolidat puternic de-a lungul anilor, devenind o marcă de prestigiu. Afacerea a înflorit într-o așa măsura încât Alexandru Petit consemna în Monografia Brașovului din 1922 creșterea numărului de angajați la 130, precum și creșterea productivității anuale de bere și malț la 40.000 de hl și, respectiv, 80-90 de vagoane anual.

Odată cu naționalizarea din 1948, fabrica de bere și băuturi alcoolice Dârste și-a schimbat numele în „Aurora”. De atunci, fabrica a trecut printr-un proces continuu de retehnologizare și dezvoltare, care a dus la mărirea capacităților de producție, mecanizarea și automatizarea proceselor tehnologice.

Astfel, în perioada 1954-1959, capacitatea de producție a malțului a fost extinsă prin construirea unei fabrici de malț cu o capacitate de 10.500 tone de orz/an care, adăugată la capacitatea anterioară, ridică producția totală a fabricii la 11.000 tone de orz/an, fiind cea mai mare fabrică de malț din țară.

Acum fabrica este o emblemă pentru oraşul Braşov, aşa cum cerbul a devenit o emblemă pentru berea favorită a naturii.

Legendele berii brașovene

Există multe secrete şi legende legate de cum se face berea Ciucaş la Braşov. Există chiar o poveste legată de un drum pierdut al berii. „În anii de început ai fabricii de bere de lângă Braşov, patronul Friederich Czell a plantat pe drumul care lega fabrica de Piaţa Sfatului din mijlocul Braşovului mulţi plopi. Acest lucru permitea berii care era transportată să stea mereu la umbră până ajungea in Piaţa Sfatului la desfacere. Ulterior plopii au fost tăiaţi, dar drumul a rămas în istoria fabricii”, povestește Florin Nechita, fost director de marketing al fabricii.

Timpul a trecut, multe s-au schimbat în Braşov, dar berea Ciucaş a rămas la fel de bună şi la fel de lăudată de braşovenii mândri că în oraşul lor se face aşa o bere.

Locul 4

Cinema One, un multiplex cu identitate românească

* Este primul cinematograf deschis în țară de EBS Cinema Services, o companie înfiinţată de un grup de profesionişti cu experienţă de peste 15 ani în domeniul dezvoltării administrarii şi operarii cinematografelor tip multiplex.

Cinematograful brașovean are o suprafaţă de aproximativ 3.000 metri pătraţi şi o capacitate totală de 1.500 de locuri în 8 săli complet digitalizate, dotate cu echipament 3D şi un sistem de sunet performant – tip Dolby Digital. Arhitectura întregului cinematograf şi a sălilor, facilităţile şi funcţionalitatea spaţiilor permit nu doar proiecţia de filme, ci și spectacole de operă, balet şi concerte, găzduirea de reprezentaţii live de teatru, dar și organizarea de alte evenimente. „Cinematograful nu mai este locul unde mergi şi te uiţi doar la un film, devenind o scenă importantă pentru exprimarea artiştilor și a evenimentelor cu conținut alternativ. Suntem printre puținii care am inclus în program şi o categorie specială de spectacole: piese de teatru jucate live şi concerte transmise în direct din străinătate. Asta ca să-l mulţumim şi pe cinefilul din tine, dar şi pe iubitorul de artă şi de muzică”, au subliniat reprezentanții Cinema One.

Un univers cu personalitate

Cinematograful Cinema One reprezintă este primul multiplex dintr-o reţea, dezvoltată şi operată de EBS Cinema Services. „Am gândit un univers cu personalitate, cu o poveste aparte şi un ADN unic. Am dedicat acest multiplex unui proiect cu identitate românească – celui mai performant avion monoplan de vânătoare şi bombardament, IAR 80, realizat la Braşov, chiar pe platforma ce avea să se denumească ulterior Tractorul, regenerată astăzi de centrul Coresi Shopping Resort. Folosit în cel de-al Doilea Război Mondial, IAR 80 reprezenta la vremea respectivă unul dintre cele mai moderne avioane de luptă, deşi istoria avea să îl şteargă din memoria colectivă, astăzi nemaigăsindu-se niciun aparat. De ce un avion, cu atât mai mult, de ce unul dispărut? Pentru că demarăm la Braşov o reţea 100% românească. Pentru că declaraţia noastră este una de valorificare a tot ceea ce avem în România – creativitate, inovare, potenţial de dezvoltare şi creştere a unor proiecte autentice”, au explicat fondatorii proiectului Cinema One.

Locul 5

Prodlacta,

* Prodlacta, unul dintre cei mai mari producători de lactate de pe plan local, a avut anul trecut o cifră de afaceri de 93,7 milioane de lei (peste 20 milioane de euro), în creştere cu 80% faţă de anul precedent.

Compania Prodlacta îşi are originea în Cooperativa JENSENISCHEN MOLKEREI, înfiinţată în anul 1900 în Braşov de către un întreprinzător danez, Alfred Jensen, la adresa din Braşov, str. De Mijloc, nr. 33, adresă unde a funcţionat până în anul 2002, unitatea nr. 2 de fabricare a brânzeturilor.

În anul 1902, a fost preluată cu toate activele şi pasivele de către COOPERATIVA DE LĂPTĂRIE – Braşov, iar în anul 1926 clădirea mare a cooperativei a fost vândută firmei STOLLWERCK, iar cu venitul realizat s-a construit o fabrică nouă şi modernă, dotată cu tot ceea ce putea pune la dispoziţie tehnica timpului şi unde începe să se producă o gamă variată de produse proaspete de cea mai bună calitate.

În anul 1931, firma s-a înregistrat la Registrul Comerţului sub denumirea de COOPERATIVA DE LĂPTĂRIE. După naţionalizarea din 1948, cooperativa a trecut succesiv în cadrul unor organizaţii specializate ale Uniunii Regionale a Cooperativelor de Consum, iar in 1955 se înfiinţează Întreprinderea pentru Colectarea şi Industrializarea Laptelui – I.C.I.L. Braşov, prin preluarea clădirilor şi mijloacelor de productie de la secţiile raionale din Braşov, Tg. Secuiesc, Sfântu Gheorghe şi Rupea.

Practic din anul 1962 a fost dată în funcţiune o nouă fabrică de produse lactate în Braşov, str. Atanasiu, nr. 2, astăzi strada Ecaterina Teodoroiu, nr. 5, unde se află şi actualul sediu al S.C. PRODLACTA S.A. Braşov. Din 1990, I.C.I.L. Braşov s-a organizat în societate comercială pe acţiuni, preluând numele de Prodlacta. În 2012, în urma procedurii de insolvență, societatea a fost preluata de grupul de firme JLC din Republica Moldova.

Extindere națională a brandului

Evoluţia businessului companiei a venit în contextul în care anul trecut conducerea Prodlacta s-a concentrat pe continuarea procesului de extindere naţională a brandului prin deschiderea de noi filiale, pe consolidarea poziţiei deţinute în filialele existente de către Prodlacta, urmărind creşterea volumului de vânzări realizat în cele trei canale de vânzare (retail tradiţional, retail modern şi reţeaua proprie de magazine).

Astfel, în luna septembrie a anului trecut, Prodlacta a reluat colaborarea cu reţeaua de hipermarketuri Auchan, mai arată raportul citat. În plus, Prodlacta a continuat să-şi extindă portofoliul de produse şi a reintrat pe segmentul de îngheţată după şapte ani de pauză. Însă această categorie a reprezentat mai puţin de 1% din cifra de afaceri a companiei anul trecut. Pe de altă parte, cea mai mare contribuţie la rulajul companiei o aduc produsele lactate proaspete (28,7%), untul (26,6%) şi alte mărfuri şi servicii (26,8%).

Locul 6 – Coresi Shopping Resort

Coresi este cel mai mare proiect de regenerare urbană din România. În parteneriat cu orașul, Immochan a proiectat dezvoltarea a aproximativ 8% din suprafața utilă a orașului, pentru următorii 10 ani. Coresi Shopping Resort va fi în centrul unui nou cartier care oferă facilități comerciale, rezidențiale și de afaceri. Prima etapă, desfășurată pe 24 de hectare, include shopping resort-ul și parcul de retail cu DIY, electronice, centru de fitness & spa. Conceptul de arhitectură a fost proiectat de Mario Sua Kay. Arhitectul portughez a adus culoare, forme și lumină ca o reflectare a mediului local și istoria proiectului.

Locul 7 – Bilka

BILKA este un brand relativ nou, care a reușit însă să se impună pe piața din întreaga țară, să devină lider de piață și să fie ales în detrimentul brandurilor cu o notorietate mare la nivel internațional și cu o istorie de peste 50 de ani. După 10 ani de la nașterea Bilka Steel, 1 din 4 acoperișuri achiziționate în România este marca BILKA. Pe termen mediu, Bilka vrea să treacă de granițele României și să înceapă consolidarea brandului la nivel internațional, unde există deja potențial

Locul 8 – Biserica Neagră

Construcția Bisericii Negre a început în 1383. Se numește Biserica Neagră pentru că a ars la marele incendiu al orașului din anul 1689 și după aceea a rămas un timp o ruină înnegrită de fum. Acest nume, inițial numai popular, s-a impus în secolul al XX-lea ca denumire oficială a monumentului, edificiul fiind catedrala comunității parohiale “Honterus” din cadrul Bisericii Evanghelice din România.

Locul 9 – Allview

Creat în 2004, Allview este brandul autohton de smartphone-uri și tablete numărul 1 din România. În 2010, Allview a fost prima companie din România care a lansat o tabletă PC, a urmat în 2011 primul smartphone sub brand românesc, iar în 2013 a lansat primul smartphone single SIM din portofoliu. Brandul Allview este prezent pe piețele IT&C din Polonia, Bulgaria, Germania, Spania, Ungaria, Olanda, Moldova, Slovacia, Serbia, Muntenegru, Macedonia, Bosnia și Herzegovina, Republica Cehă, Malta, Cipru, Grecia și Lituania.

Locul 10 – Lux Divina

Complexul de evenimente Lux Divina a fost construit pe un teren care a aparținut companiei Rulmentul. Complexul este rezultatul unei investiții de cinci milioane de euro a companiei Dacia Plant. Complexul cuprinde un hotel de 3 stele realizat pe un regim de înălţime de 4 nivele, cu 65 de camere, două săli de evenimente de 750 şi respectiv 350 mp, alte 3 săli de conferinţă cu suprafaţă mai mică, capabile să găzduiască evenimente de 100 persoane, precum şi de sala Dacia, elementul forte al complexului.

Locul 11 – Cerbul de Aur

Cerbul de Aur este un festival internațional de muzică înființat în 1968. Au avut loc 18 ediții, festivalul fiind întrerupt și reluat de mai multe ori de-a lungul anilor. După ce a fost abandonat în anul 2009, anul acesta, evenimentul a fost reluat într-o ediție aniversară prilejuită și de Centenarul Marii Uniri.

Locul 12 – Delaco

Brandul de produse lactate Delaco a luat ființă în 1996 la Codlea (de unde îi vine practic și numele). Din 2010, afacerea de familie a fost preluată de gigantul francez Bongrain, unul dintre cei mai mari jucători de pe piața mondială a brânzeturilor.

Locul 13 – Avantgarden

Brandul Avantgarden a luat ființă în 2006, când Simon Maurer și Daniela Kasper au început construcția ansamblului rezidențial cu acest nume. Din 2009, cei doi au început demersuri separate pentru gestionarea celor trei proiecte rezidenţiale din această zonă – Avantgarden 1, 2 şi 3. Dacă Maurer a dezvoltat continuu sub marca Avantgarden3, lansând, totodată, și brandul Maurer Residence, Daniela Kasper a dezvoltat ansambluri rezidențiale sub mărci asemănătoare – Avantgarden Tractorul și Coresi Avantgarden.

Locul 14 – Junii Brașovului

Junii Brașoveni, Junii Brașovului sau și mai corect spus Junii din Șcheii Brașovului și Brașovul Vechi este un grup de călărași din Șcheii Brașovului, astăzi cu funcție ceremonială, care, an de an, defilează pe străzile Brașovului. Sărbătoarea lor reprezintă un complex de obiceiuri care combină practici pre-creștine cu manifestări creștine pentru a reda vechiul mit al morții și renașterii rituale a timpului calendaristic.

Locul 15 – Mondly

Mondly, cea mai inovatoare aplicație de învățat limbi străine la nivel mondial, ce are peste 25 de milioane de utilizatori din 190 de țări, a fost creată de frații Alexandru și Tudor Iliescu în 2014. Totul a început cu un împrumut de 1.000 de euro pentru cumpărarea unui Macbook şi mult studiu şi muncă.

Locul 16 – Luado Chocolate

Povestea Luado Chocolate a început în anul 2011, când Dorian Lungu, un antreprenor cu business-uri în IT, a înregistrat marca Luado Chocolate. Un an mai târziu a dechis primul magazin care oferea praline de calitate produse manual.

Locul 17 – S-Karp

Brandul S-Karp, sub care se produce încălțăminte de munte, a fost înființat în 2009 de antreprenorul Radu Jitaru, care deține din 1998 o fabrică în care a produs sub diverse branduri. Până acum a produs peste 3 milioane de perechi de încălțăminte.

Locul 18 – Poiana Brașov

Stațiunea Poiana Brașov se află la 12 km distanță de centrul municipiului, dispunând de o infrastructură dezvoltată pentru practicarea sporturilor de iarnă. Prima mențiune documentară a acestui loc datează din 1427, în contextul activităților de oierit ce aveau loc aici. Schiorii au urcat Postăvaru încă din 1895, iar în 1906 în Poiană a avut loc primul concurs de schi.

Locul 19 – Urban Invest

Urban Invest este un dezvoltator imobiliar înființat în 2007 și controlat de antreprenorii Ionuț Angheluș și Maria Alba Segovia Noheda. Compania va dezvolta un ansamblu rezidențial pe terenul fostei fabric Prefa, pe care a achiziționat-o în octombrie 2016.

Locul 20 – Piața Sfatului

Piața Sfatului este probabil cel mai cunoscut și vizitat loc al Brașovului, unde sunt organizate diverse evenimente cultural artistice, concerte în aer liber. În Evul Mediu era locul în care în Brașov se organizau târguri, atât pentru negustorii sași și maghiari, cât și pentru cei veniți din România. Casa Sfatului din centrul pieței, era locul unde fiecare negustor trebuia să-și așeze marfa, iar funcționarii orașului se asigurau ca aceste locuri sa fie respectate.

Locul 21 – Radio Brașov

Radio Brașov s-a înființat în 1993, asociați fiind mai mulți oameni politici ai Brașovului, printre care se numărau Vasile Bran sau Aristotel Căncescu, cel care acum deține controlul total al firmei care administrează licența postului de radio. Câțiva ani mai târziu, Căncescu a început dezvoltarea unui imperiu media, care avea în centrul său postul de radio, punând bazele ziarului „Bună Ziua, Brașov” și preluând, la finele anilor 90, postul TV Canal P+ de la Ioan Seche. Acesta avea să devină mai târziu Mix Tv.

Locul 22 – Tractorul

Uzina de tractoare a fost înființată în 1925 ca fabrică de autocamioane, dar după venirea comuniștilor la putere aceasta a fost reorientată spre producția de tractoare. Fabrica a intrat în faliment în 2007, după mai multe încercări eșuate de privatizare.

Locul 23 – Aro Palace

Hotelul Aro Palace a fost inaugurat cu mare fast în anul 1939 și este singurul hotel de 5 stele din Braşov. În anul 1963 a fost extins prin construcţia unui nou corp de clădire, iar în 2005 a fost ridicat la standarde de 5 stele. Hotelul deţine o poziţie privilegiată, fiind amplasat în centrul istoric al oraşului.

Locul 24 – Electroprecizia

Activitatea Electroprecizia a început în 30 iunie 1936, când a luat naștere PREROM, societatea pe acțiuni cu capital german-ceh-român, specializată în fabricarea de instrumente de bord pentru avioane. Numele de azi al companiei a apărut în 1948, când aceasta a fost naționalizată și denumită ELECTROPRECIZIA, brand ce reprezintă și în prezent „precizie în electrotehnica românească”. După încă un an, datorită expansiunii producției, sediul a fost mutat în Săcele.

Locul 25 – Zile și Nopți

„Zile și Nopți” este un brand pe piața revistelor de timp liber. Brandul a împlinit anul acesta 18 ani de când a luat ființă la Brașov. Cu timpul, revista de timp liber s-a extins, iar acum este prezentă în 15 orașe din toate colțurile țării. Dacă în 2005, „Zile și Nopți” a intrat oarecum timid pe piața evenimentelor, prin organizarea primului concert de muzică electronică de la poalele Tâmpei, din 2013, echipa a decis că trebuie să se ocupe la modul serios de organizarea timpului liber în Brașov.

Locul 26 – Tipografia

Este căutată pentru selecţia de ceaiuri de neegalat în oraş, bere artizanală Zăganu şi 1717. În plus, locul este plin de turişti străini, are muzică bună şi personal amabil. Pentru a putea deschide Tipografia, antreprenorul Valentin Bărbat s-a documentat în aproximativ 25 de cafenele și ceainării din București și Brașov.

Locul 27 – Kronwell

Hotelul Kronwell, cotat la patru stele, a fost înființat în 2013 în urma unei investiții de 14 milioane de euro. Hotelul are 81 de camere, un centru de conferință și un spa de cinci stele – Belaqva.

Locul 28 – Paradisul Acvatic

Paradisul Acvatic este una dintre principalele atracții de agrement din județul Brașov, ajungând la un număr de 340.000 de vizitatori anual. Parcul, care se întinde pe o suprafață de 30.000 de metri pătrați și are și piscine interioare și exterioare. Anul viitor, acesta ar urma să fie extins.

Locul 29 – Brașov Jazz and Blues Festival

Este unul dintre cele mai speciale festivaluri din România și a ajuns la a cincea ediție. Evenimentul aduce la Brașov tot ce e proaspăt și valoros în jazzul și bluesul contemporane. Brașov Jazz & Blues Festival a obținut premiul de Proiectul muzical al anului trecut, acesta fiind al doilea an consecutiv când festivalul organizat de către Asociația Culturală Fanzin este premiat de Consorțiul Cultural Corona și de către brașoveni.

Locul 30 – Cafeteca

Cafeteca se definește ca un concept ce pune împreună plăcerea dată de toate detaliile perceptibile sau nu ale unei cafenele: cafea bună, proaspăt prăjită în cafenea, barista bine pregătit, aparatură, muzică, atmosferă, design și evenimente. Un rol extrem de important în crearea acestui brand și a câștigării încrederii clienților au fost oamenii care au pus suflet în această afacere.

Locul 31 – Zizin

Apele minerale Zizin se află printre puținele ape minerale naturale atestate. Apemin Zizin îmbuteliază ape minerale naturale plate, cât și carbogazoase, echilibrate din punct de vedere al mineralelor conținute.

Locul 32 – Bistro de l’Arte

Visul celor care au înființat Bistro de l’Arte a fost acela de a amenaja un loc călduros unde să cânte un pian, să poți bea o băutură bună și să mănânci ceva simplu și autentic. Spațiul a fost cumpărat de la foștii proprietari, iar inaugurarea Bistro de l’Arte avea să se facă pe 6 decembrie 2000.

Locul 33 – Maurer

Maurer Residence este al doilea brand sub care construiește Simon Maurer, cel mai important dezvoltator brașovean după numărul de apartamente vândute.

Locul 34 – Tâmpa

Muntele Tâmpa, amplasat în plin centru al Brașovului, face parte din masivul Postăvarul. Muntele este alcătuit în principal din formațiuni calcaroase formate în urma procesului de încrețire a scoarței terestre. Înălțimea maximă atinsă este de 960m (după unele surse 995m), la aproape 400m deasupra orașului.

Locul 35 – Vegis

Înființat la începutul anului 2012, în Brașov, Vegis.ro comercializează de 6 ani produse naturiste, bio sau vegane. Gama de cosmetice bio aduce circa 15% din vânzări, în timp ce suplimentele reprezintă circa 50%.

Locul 36 – Casa Tudor

Casa Tudor este unul dintre restaurantele din grupul Sergiana. Meniul e o culegere de prospeţime, gust şi rafinament care se însumează în promisiunea unui răsfăţ culinar.

Locul 37 – Universitatea Transilvania

Universitatea Transilvania s-a înființat în 1971 prin fuziunea Institutului Politehnic cu Institutul Forestier. Ea purta numele de Universitatea din Brașov, titulatură schimbată în 1991 în Universitatea Transilvania din Brașov.

Locul 38 – Castelul Bran

Inițial, Castelul Bran a fost o cetate militară de apărare, având la bază forma unui patrulater neregulat. În timp, cetatea a suferit numeroase modificări, printre care: adăugarea turnului de sud (în 1622, după planurile principelui Gabriel Bethlen), construirea unui turn dreptunghiular la Est, iar între 1883 și 1886, acoperișul a fost îmbrăcat cu țiglă. Cetatea a fost transformată în reședință regală în anul 1920, odată cu intrarea în proprietatea Reginei Maria, iar în perioada 1920 – 1929 s-au realizat cele mai importante lucrări de restaurare.

Locul 39 – La Ceaun

La Ceaun este restaurantul cu mâncare tradițională românească organizat după principiul mâncare slow (tihnit) servită fast (iute). Potrivit lui Bogdan, omul din spatele acestui concept, în cazul în care clienții vor să servească mâncarea iute, vrând-nevrând sunt nevoiți să se așeze la masă cu alți oameni și să mai socializeze „la o ciorbă“.

Locul 40 – . Tino

Fabrica de încălțăminte Tino a fost înființată în 1896 sub forma unor ateliere manufacturiere cu specific de tăbăcire a pielii. În 1901 cele 7 ateliere s-au unificat sub denumirea de Aurora, fabrica astfel constituită fiind cumpărată de frații Miess care au păstrat destinația inițială – producerea pieilor pentru încălțăminte, îmbrăcăminte și alte produse din piele.

Locul 41 – Steagu Roșu

Producătorul brașovean de autocamioane a fost înființat în 1921 sub numele de Romloc. Atunci producea material rulant, după care a început să producă și motoare și autocamioane. După venirea comuniștilor la conducere, în 1948, firma ia denumirea de „Steagul Roșu”. Astăzi, Roman S.A. abia mai supraviețuiește, fiind în insolvență.

Locul 42 – Săptămâna Comediei

Festivalul își propune să aducă la Brașov cele mai iubite comedii de către publicul din întreaga țară. Prima ediție a evenimentului a avut loc în mai 2013 și i-a adus la Brașov pe cei mai renumiți artiști ai scenei de comedie, dar și concerte, spectacole pentru copii sau demonstrații stradale cu mimi și clovni.

Locul 43 – Regalina

O familie de medici veterinari din Bran a ajuns să conducă una dintre puținele ferme de găini ouătoare din România, care au supraviețuit regulilor stricte impuse de Uniunea Europeană. Ferma Regalina s-a născut pe locul fostei ferme de păsări de la ieșirea din Râșnov spre Zărnești, în anul 1994.

Locul 44 – Mons Mellis

Povestea Mon Mellis a început în anul 2014, în urma unei vizite în Franța. Atunci, actualii proprietarii au deschis o mică brutărie în Hărman, pe modelul celebrelor boulangeries, care fac produse de panificație, proaspete și sănătoase.

Locul 45 – Kron-Tour

Kron-Tour este prima agenție de turism cu capital integral privat din Brașov, înființată încă din 1990 de către omul de afaceri Sorin Dencescu.

Locul 46 – Decât o dubă

„Decât o dubă“ este proiectul pe care tânărul brașovean Alexandru Vițalariu l-a gândit pentru a încuraja creativitatea, iar duba lui poate fi închiriată acum pentru evenimente, party-uri, mici afaceri, sau chiar pentru filmări de reclame. Povestea afacerii a început anul trecut, când, la început de august, a achiziționat o dubă Citroen HY, fabricată în 1971, pe care mai apoi a restaurat-o.

Locul 47 – Kafea

Kafea este un brand brașovean de cafenele lansat în 2015 și care a fost inițiat de omul de afaceri Dorin Gapo. La șase luni de lansare și-a deschis o locație și în Cluj-Napoca, intenționând să se transforme în următorii ani în lanț național de cafenele.

Locul 48 – Casa din Bran

Situată la doar 50 de metri de Castelul Bran, Casa din Bran este mai mult decât un „inn”, după cum spun proprietarii. Aeștia încearcă să-i convingă pe vizitatori că acest petic de pamant este mai mult decat pare, mai mult decât un castel, mai mult decât munții dimprejur. E locul în care oricine, oricând poate să-și satisfacă cele mai simple și autentice plăceri și să se conecteze cu natura.

Locul 49 – Peneș Curcanul

Peneș Curcanul este brandul sub care compania codleană Gali Galo comercializează produsele din carne de curcan. Compania se află în prezent în insolvență.

Locul 50 – Amural

Amural este un eveniment cultural care și-a impus misiunea de a scoate arta din galerii și muzee pentru a o propune publicului într-un mod sincer și alternativ. Evenimentul propune o soluție de conversie urbană temporară pentru zona După Ziduri.

Locul 51. Belaqva

Conceptul din spatele Belaqva Spa din Braşov este „Empire State of Mind”, dinamic, plin de energie, dedicat unui consumator de spa ce provine din zona business, activ şi care doreşte rezultate instant, a spus antreprenorarea Oana Manole, cea care a oferit consultanță în realizarea spa-ului. Aceasta a creat un meniu de terapii ce include tratamente semnătură ca The Ultimate Don Draper pentru barbaţi şi the Kate Moss Refiner pentru femei, un tratament de remodelare corporală.

Locul 52. Libris

În toamna anului 1991, Ana Oniță a înființat firma Libris cu gândul de a o dezvolta în lumea cărților și în armonia muzicii. „Am ales domeniul, deoarece profesia mea era de librar și întodeauna am crezut că, împreună, muzica și cartea fac o casă bună. În 1991, la înființarea firmei Libris și prelurea librăriei din Brașov, am considerat că această «casă» a cărții și a muzicii trebuie să-și păstreze numele de Șt.O.Iosif, așa cum era cunoscută publicului. În opinia mea, firma nu putea să poarte alt nume mai bun care să reprezinte ceea ce facem noi: libris = a cărții”, ne-a explicat Ana.

Locul 53. Chițibuș

Chițibuș este o frizerie pentru copii și aparține Andreei Gîlea și Anei Sârbu. Aceasta a fost deschisă pe 23 octombrie 2012. În primăvara lui 2014, povestea frizeriei a ajuns și în paginile unei prestigioase publicații economice, Ziarul Financiar, reușita unei astfel de afaceri de nișă stârnind interestul presei economice la acea vreme. Pentru a realiza un cadru cât mai plăcut pentru cei mici, care au la început teamă de frizer, cele două au ales să lucreze cu un arhitect specializat, Dania Sfârghiu, astfel investind la început 20.000 de euro.

Locul 54. Cartofisserie

Frații Tudor și Dragoș Comăniciu au lansat afacerea în 2007, însă aceasta a fost întreruptă temporar, fiind mai apoi relansată în anul 2017. Cartofisseria are în momentul de față trei locații în Brașov, în Coresi Shopping Resort, pe strada George Barițiu și pe Republicii și alte patru în București, în AFI Palace Cotroceni, în Băneasa, în Centrul Vechi al Capitalei și pe I.C. Brătianu. Frații Comăniciu sunt foștii proprietari ai companiei Delaco, unul dinter principalii furnizori de produse lactate pentru marile rețele de magazine din România, afacere vândută de aceștia în 2010 grupului francez Bongrain cu circa 10 milioane euro.

Locul 55. Grin Design

Alexandru Vițalariu este fondatorul și managerul Grin Design, o agenție de branding și design din Brașov. Acesta se ocupă de partea de design și fotografie, iar colega lui, Oana, face partea de copywriting. Tiff, un Labrador gigant de 50kg, este mascota echipei. Agenția oferă servicii integrate precum construcția de brand, strategia de comunicare, creația, consultanța de marketing, trade marketing, field execution, evenimentele, direct marketing, campanii online, media planning și buying.

Locul 56. Gelato Mania

Gelato Mania Brașov este un magazin de înghețată italiană artizanală, fiind făcută după rețete tradiționale italienești, bazate pe fructe proaspete, lapte natural și frișcă. Înghețata de la Gelato Mania este cremoasă, cu un conținut redus de grăsime de până la 8%.

Locul 57. Roman

Producătorul brașovean de autocamioane a fost înființat în 1921 sub numele de Romloc. Atunci producea material rulant, după care a început să producă și motoare și autocamioane. După venirea comuniștilor la conducere, în 1948, firma ia denumirea de „Steagul Roșu”. Astăzi, Roman S.A. abia mai supraviețuiește, fiind în insolvență.

Locul 58. Prato

Restaurantul Prato a fost înființat în 2008 după ce în 2006 fusese înființată Vila Prato. Acesta este situate în Centrul Vechi al Brașovului și oferă o serie de delicatese, având specific mediteranean.

Locul 59. Parc Aventura

Parc Aventura Brașov este cel mai mare parc de distracție activă din România și din Europa de Est. A fost deschis într-un cadru natural în mijlocul a 2,5 hectare de pădure, cu 80 copaci, 92 platforme, 100 jocuri, 692 metri de tiroliene. Acesta dispune de 15 trasee de dificultate progresivă. Fiecare participant la aventură primește un echipament de Securitate cu două carabiniere, care trebuie folosite în permanență pentru siguranță. Fiecare traseu are un anumit nivel de dificultate, care este simbolizat de o culoare specifică.

Locul 60. Cinemateca Patria

Cinemateca Patria este un proiect realizat de Primăria Munincipiului Brașov în parteneriat cu Asociația Culturală Fanzin. Aceasta este o sală unde pot fi vizionate filme de artă care au fost premiate. Capacitatea sălii este de 72 de locuri, fiind dotată cu un extran 4×3 m, videoproiector HD și sistem audio DOLBY 5.1.

Locul 61. Ando’s

Fast-food-ul Ando’s este amplasat în zona centrală. Inaugurarea acestuia s-a făcut în aprilie 2006. A fost inființat de către omul de afaceri Laurențiu Ienei.

Locul 62. ICCO

Fondat în 1990, grupul ICCO stă la dispoziția clienților oferind soluții și servicii integrate în domenii precum dezvoltări imobilitare, instalații și construcții industriale și civile, industrie, până la electronică și construcții de echipamente medicale. Prin activitatea sa, a reușit să atragă în România investiții care au avut un impact pozitiv asupra economiei și au creat noi locuri de muncă.

Locul 63. Croitoria de Cafea

Aceasta a fost inaugurată în august 2015, aparținând lui Mugur Tureschi. Croitoria de Cafea, locul unde, pe lângă cafea, puteţi servi şi prăjituri şi banana bread. Boabele de cafea sunt prăjite la faţa locului, aduse din Costa Rica. Cafeneaua a fost amennajată într-un fost atelier de croitorie, de aici și numele.

Locul 64. Dei Frati

Dei Frati este un local micuț de pe o străduță îngustă și ascunsă, dar aici se mănâncă cele mai bune paste din Brașov, fiind o afacere de familie, cu mâncare cu specific italienesc. Totul este făcut din ingrediente de calitate, iar pastele sunt home-made.

Locul 65. Ceasu’ Rău

Ceasu’ Rău este primul restaurant al grupului de firme Sergiana, acesta fiind deschis în 1999. În vara lui 2003, se deschid Sergiana şi Casa Tudor, urmate de Nec’s în 2006. În 2009, Sergiana deschide un centru de evenimente cu 5 saloane, ce poate susţine 5 manifestări simultan. În acelaşi an, restaurantul Sergiana din Brașov este relocat, după preluarea şi amenajarea actualei locaţii, de pe strada Mureşenilor. Ultimul resturant Sergiana s-a deschis în 2015, în Coresi Shopping Resort.

Locul 66. Panini

Restaurantele Panini sunt controlate de compania Nadenka, cea care operează și covrigăriile „Gigi” și gogoșeriile „Glaze Haze”. Firma este controlată de antreprenorul făgărășean Sebastian Coca.

Locul 67. Dracula Film Festival

Acesta este un festival de film horror și fantasy și un eveniment competițional, organizat de Asociația Fanzin. Prima ediție a fost în anul 2013. În cadrul acestuia sunt proiectate filme horror, SF, supranaturale, thriller sau fantasy, având trei secțiuni și anume competiție lungmetraj international, competiție scurtmetraj international și competiție scurtmetraj românesc. Începând cu ediția a IV-a, mai exact din anul 2016, Dracula Film Festival a mai adăugat o secțiune numită Dracula Digital, care are scopul de a promova educația cinematografică în rândul adolescenților și de a descoperi șu cultiva noi talente în cinematografia din România.

Locul 68. Rockstadt

Rockstadt este clubul fenomen al Brașovului. Administratorii acestuia au creat un concept de club în care sunt aduse cele mai cunoscute trupe de rock ale momentului, din România și din afară.

Locul 69. Aha Bistro

Un bistro cochet, amenajat pe două nivele, cu un meniu variat de mâncare de la mic dejun până la cine festive, dar și o serie de specialități de cafea, precum și cocktail-uri.

Locul 70. Grătar Urban

Grătar Urban este primul burger-bar deschis în Brașov. Clienții au ocazia să guste burger cu dulceață de gogonele și brânză maturată românească, de la furnizori locali. Anul trecut, Grătar Urban a vândut 35.000 de burgeri la Brașov, cumpărătorii fiind în majoritate tineri, cu studii superioare, care sunt în căutare de nou.

Locul 71. La Vatra Ardealului

La Vatra Ardealului este cea mai renumită cofetărie din Brașov, situată în Piața Sfatului, vis a vis de Biserica Neagră. Aceasta are specific american.

Locul 72. Doripesco

Doripesco este o companie înființată în 1995 de către antreprenorul Dorin Crizbășan care a devenit unul dintre cei mai importanți producători și procesatori de pește din România. Compania și-a extins activitatatea și în domenii conexe activității de acvacultură, având în prezent trei restaurante, dar și o divizie de construcții.

Locul 73. La Casa de Turtă Dulce

Prima casă de turtă dulce a fost deschisă la Brașov în anul 2016, iar la un an și cinci luni, omulețul cu bască roșie a investit în cea de-a doua cofetărie, care oferă dulciuri cu gustul de altădată, 100% naturale. Antreprenorul Cristian Vasile se bazează pe originalitate și inventivitate. Acesta selectează materii prime de cea mai bună calitate, precum ciocolata belgiană sau untul de casă.

Locul 74. IAR Ghimbav

AR Ghimbav este noul nume al fostei societăți ICA Ghimbav. IAR este una dintre principalele societăţi aeronautice ale României, înfiinţată în urmă cu 90 de ani prin Decret regal. Reînfiinţată în 1968 sub denumirea de „Întreprinderea de Construcţii Aeronautice” (denumire păstrată până în 1991), devine unicul producător român de elicoptere.

Locul 75. C’Art Fest

Conceptul festivalului este acela de a pune în valoare, prin cultură și educație Cristianul, una dintre cele mai frumoase și prospere localități din județul Brașov, unde tradiția, istoria și arhitectura locale se combină fericit cu arta, creând în același timp un spațiu de dialog multicultural și diferențiindu-se de celelalte festivaluri de gen printr-o abordare neconvențională, cu caracter local, focus pe audiență generală și artă în spațiul public. Începând cu ediția 2016, festivalul este structurat pe patru secțiuni, fără a se limita la acestea: teatru, carte, muzică, stradă.

Locul 76. Berăria Ciucaș

Compania Carmolimp a investit 500.000 de euro în restaurantul din Braşov, „Berăria Ciucaş”, deschis în 2013 în parteneriat cu Ursus Breweries. Berăria Ciucaș are peste 200 de locuri şi este formată din două săli legate între ele de o terasă spaţioasă. Localul este destinat braşovenilor dar şi turiştilor care vizitează oraşul de la poalele Tâmpei şi celor care preţuiesc natura şi frumuseţile sale.

Locul 77. Cato

Denumirea C.A.T.O este rezultatul unor prescurtări de cuvinte cu trimitere directă la domeniul fashion și anume clothing, accessories and trends outlooks. Inițial, conceptul a fost unul multibrand, însă aceștia au ajuns să se axeze pe articole propriii, personalizate. În ultimii azi, acest brand este singurul de pe piața din România care comercializează jachete cu umplutură 100% puf natural de rață, pentru femei și bărbați.

Locul 78. Ciocolata Poiana

Lansată de Kraft Foods după preluarea fabricii de ciocolată din Brașov, ciocolata Poiana a ajuns în scurt timp lider de piață fiind cel mai cunoscut brand de ciocolată din România, 98% dintre români declarând că au auzit de el. Inițial au existat doar două sortimente de ciocolată Poiana – cu lapte și, respectv, cu alune. Odată cu dezvoltarea brandului, Poiana a ajuns să aibă 25 de sortimente. Acum ciocolata Poiana se fabrică în Bulgaria, după cei de la Kraft au decis să închidă fabrica din Brașov.

Locul 79. Kruhnen Musik Halle

Kruhnen Musik Halle funcționează, de joi până duminică, drept spațiu de socializare, club și locație de evenimente, fiind cea mai spațioasă locație culturală a Brașovului ce iese în evidență prin muzică, design, varietate, concerte și petreceri. Pe scenă au loc evenimente destinate preferințelor variate ale publicului, devenind, într-un timp scurt, cel mai cunoscut spațiu din oraș.

Locul 80. IUS

Compania IUS din Braşov este singurul producător de unelte și scule de mână profesionale din România. A fost fondată în anul 1833 şi din anul 1998 face parte din grupul industrial francez MOB, lider european în fabricaţia de ciocane, pile şi scule de mână pentru construcţii. Aceasta a reușit să ajungă anul trecut la un business de 23,4 milioane de lei, în creștere ușoară față de anul anterior. Potrivit conducerii companiei, este al doilea an în care compania brașoveană a înregistrat profit, după patru ani de pierderi.

Locul 81. Simone

În parte multiculturală, în parte vegetariană, bucătăria Simone se vrea radiografia societății de astăzi și vorbește despre oameni prin gust, culoare și arome. Simone apare, spre deosebire de multe alte locuri, din dorința și nevoia de a face spațiu oamenilor să se întâlnească cu ei. Un spaţiu minimalist, onest, dinamic ce se sprijină pe elemente şi culori puternic naturale, dar unde starea de bine nu e deloc minimalistă.

Locul 82. Opera Brașov

Opera Brașov a fost înfiinţată în anul 1953 sub numele de Teatrul Muzical Braşov. Pe parcursul a peste 60 de ani de existenţă şi-a adus o contribuţie importantă la dezvoltarea vieţii culturale a Braşovului şi a regiunii. Misiunea Operei Braşov, ca instituţie de spectacole, se concretizează în crearea unui renume atât pe plan naţional, cât şi internaţional, adresându-se unui public cât mai numeros şi divers. Opera Braşov îşi propune să ofere un repertoriu cât mai variat, transformând fiecare spectacol într-un eveniment cultural.

Locul 83. Crenvurștilă

Brandul Crenvurştilă a luat naştere în anul 1995, în Braşov, iar în 2009, după ce a fost în portofoliul mai multor societăţi, a trecut sub „umbrela” firmei Ferma Honigberg, conform datelor de pe site-ul companiei. Reţeta după care este făcut astăzi muştar a fost creată în anul 1990, iar prima fabrică unde a fost produs muştarul Crenvurştilă a fost în Săcele, lângă Braşov.

Locul 84. Festival 39

Aflat pe strada Republicii, principala stradă de promenadă din Brașov, Festival ’39 este un local care te teleportează în trecutul orașului, având o atmosferă interbelică cu decoruri extrem de interesante. Prețurile sunt medii, iar preparatele din meniu gustoase și vin în porții „pe săturate”.

Locul 85. Visssual

Echipa care a creat primul festival de arte vizuale la Brașov, AMURAL, a inițiat un proiect inedit de regenerare urbană, prin care un spațiu de producție industrială va devein un spațiu de producție a industriilor creative. Astfel, vechea hală de producție a fabricii de încălțăminte TINO, a fost transformată într-un hub creativ, care poartă numele sugestiv „Visssual”, fiind un vis al brașovenilor de a-și manifesta creativitatea, dar și un spatiu destinat educației vizuale.

Locul 86. Filarmonica Brașov

Societatea filarmonică braşoveană („Kronstadter Philarmonische Gesellschaft”) și-a făcut debutul în data de 6 mai 1878, sub bagheta lui Anton Brandner, cel care este considerat iniţiatorul şi fondatorul societăţii. După dispariția lui, sub conducerea lui Max Krause, repertoriul orchestrei se diversifică, însă ultimii doi ani ai războiului întrerup avântul concertelor brașovene. Activitatea se va relua abia în 1919, când dirijor este ales Paul Richter. În 1949 se transformă în Filarmonica de Stat „G. Dima” Braşov. Odată cu inaugurarea „Sălii Patria” în toamna anului 2013, proiectul asigură cadrul adecvat desfășurării tuturor inițiativelor culturale.

Locul 87. Saray

Cofetăriile Saray au o experiență în domeniu de 15 ani. După prima locație deschisă în zona Gemenii, acum sunt deschise șase locații, ultima fiind inaugurată în Codlea. Aici se găsesc produse proaspete de cofetărie și patiserie, dar și torturi pentru aniversări, nunți și botezuri.

Locul 88. Spitalul Sf. Constantin

Ideea primului spital privat multidisciplinar din Brașov a luat ființă în anul 2010, când trei investitori brașoveni (Mihai Miron, Cristian Teodora și Florian Firu) au pus bazele companiei Teo Health S.A. și a brandului Spiralul St. Constantin. Acesta a pornit cu o structură atipică pentru o unitate medicală private, axată în principal pe servicii chirurgicale cu grad ridicat de complexitate, punând la disponiție pacienților o paletă de intervenții și tratamente care erau disponibile doar în marile centre universitare sau în spitalele din străinătate.

Locul 89. The Pharmacy

The Pharmacy este o agenție de marketing fondată în 2012. Până acum a reușit să atragă peste 200 de clienți.

Locul 90. Kafe Pub

Cafeneaua este situată lângă Poartea Schei, într-o zonă puternic concentrată istoric.

Locul 91. Festivalul de Dramaturgie Contemporană

Începând cu anul 1978, Teatrul Sică Alexandrescu organizează Festivalul de Dramaturgie Contemporană, un festival care, de-a lungul timpului, a căpătat notorietate, chiar dacă, pentru o perioadă, a fost întrerupt.

Locul 92. Restaurant Rawdia

Rawdia este un restaurant exclusiv vegan și raw-vegan, unde sunt folosite ingrediente crude selectate cu mare atenţie, 100% naturale, preparate astfel încât să păstreze nealterate vitaminele, mineralele şi proteinele din conţinut. Aici se găsesc sărmăluțe în foi de varză cu smântână de caju, care conțin hrișcă, migdale, morcov, țelină și alte legume. De asemenea, lasagna și pastele vegane nu lipsesc din meniu.

Locul 93. Cetatea Brașov

Cetatea Braşovului, construită între secolele XVI şi XVIII, include un turn, o fortificaţie patrulateră cu bastioane în colţuri, deasupra cărora au fost construite turnuri de apărare. În trecutul medieval a fost unul dintre punctele strategice de apărare ale aşezării de la poalele Tâmpei. Cetatea a intrat în circuitul turistic în 1982 fiind administrată la acea dată de Oficiul Naţional de Turism (ONT). ONT s-a privatizat după 1990 şi s-a divizat în Postăvarul SA şi Poiana SA. Postăvarul SA, care a preluat o parte a unităţilor turistice, de cazare şi imobile de patrimoniu din Braşov, printre care şi Cetatea Braşovului, şi-a schimbat denumirea în Aro Palace SA în anul 2000.

Locul 94. LeFruMarin

Compania LeFruMarin s-a înființat în 1991, având ca domeniu principal de activitate producţia de preparate din carne, creşterea, îngrăşarea şi abatorizarea animalelor, comerţul en-gros şi en-detail cu produse alimentare, având o reţea proprie de magazine şi o reţea de distribuţie.

Locul 95. Strada Sforii

Construită în secolul al XV-lea ca un coridor de urgenţă pentru pompierii cetăţii medievale Braşov, strada Sforii are doar 110 centimetri, în cel mai îngust punct și o lungime de 83 de metri. Aceasta a fost restaurată în 2003, pentru a arăta exact ca acum 100 de ani. A fost schimbat pavajul, pereţii clădirilor au fost renovaţi iar lampadarele de iluminat au fost schimbate cu unii cu aspect medieval.

Locul 96. Teatrul „Sică Alexandrescu”

Teatrul Poporului din Brașov a fost înființat oficial în data de 3 decembrie 1946, sub direcțiunea lui Florin Eliade. În 1989 acesta își schimbă titulatura în Teatrul de Stat Brașov, iar din 1994, el va fi cunoscut sub denumirea de Teatrul „Sică Alexandrescu”. Fiind prin excelență un teatru de repertoriu, subvenționat de munincipalitate, în prezent își desfășoară activitatea într-un edificiu impunător, având la dispoziție două săli, cea mare cu 750 de locuri și sala mica Studio, cu o capacitate variabilă, între 40-60 de locuri.

Locul 97. Albif

Povestea firmei New Albif Group a început în Brașov cu mai mult de zece ani în urmă. Aceasta oferă o gamă extrem de variantă de produse de uz casnic de calitate, la un preț accesibil. Pe lângă acestea, compania oferă arficole de bucătărie, produse electrocasnice, electronice, cadouri și decorațiuni. Firma a fost pe primul loc în Top Afaceri România 2010.

Locul 98. Brutăria mica

În 2017, doi muzicieni, soț și soție, Adrian și Ecaterina Luca, au deschis Brutăria Mică în Brașov. Semnătura celor doi brutari amatori este pâinea cu turmenic, mac și ceapă, un produs creație proprie,, care este și pâinea „vedetă” a brutăriei. Cei doi anteprenori nu au la bază nicio diploma de brutar-patiser, ci fac pâine din pură pasiune. Brutăria are patru angajați, iar prețul unei pâini de 500 de grame este de 8 lei.

Locul 99. Deliciile Kronstadt

Deliciile Kronstadt este un magazin specializat cu productie proprie. Deși inițial profilul magazinului se baza în special pe vânzarea preparatelor din carne și brânzeturi, totuși un mic loc era alocat produselor de patiserie congelată cu coacere la vedere. Deoarece produsele calde oferit clienților erau tot mai căutate, magazinul s-a reprofilat, acordând mai multă atenție acestui domeniu, fiind acum o patiserie.

Locul 100. Kronstadt Gifts

Kronstadt Gifts aparține fostului consilier locat și candidat la funcție de primar, Cătălin Leonte, și este un magazin de suveniruri. Acesta se află la parterul magazinului Star, iar pe lângă băuturi, se pot găsi și obiecte handmade realizate de un meșteșugar local.

Loc Nume Punctaj
1 Biz Brasov 20,659
2 Radio Braşov 17,493
3 Mix TV 10,562
4 Transilvania Expres 8,929
5 Zile si nopti 7,763
6 Bun ziua Brasov 6,862
7 News BV 6,496
8 Digi24 Brasov 4,631
9 My Tex 3,563
10 FwdBV 3,066
11 RTT 2,998
12 Transilvania 365 2,798
13 Braşovul Tău 2,729
14 Monitorul Expres 1,400
15 Brașov TV 1,366
16 Nova TV 1,333
17 BrasovMetropolitan.ro 788
18 24 fun Brasov 766
19 TexFm – Radio Guerrilla 667
20 StirideBrasov.ro 524

Locul 1. BizBrașov

Site-ul de știri BizBrașov, cel mai tânăr vehicul media dintre cele aflate în Top 5. Site-ul are o rețetă diferită de a altor site-uri, axându-se pe știrile care contează în Brașov în domeniul economiei și evenimentelor, mai puțin despre viața politică sau despre cancanurile urbei. Acesta a luat ființă în anul 2012, iar din 2016 s-a extins în varianta print a revistei de business Forward Brașov.

Locul 2. Radio Brașov

Radio Brașov este primul post de radio privat al trustului de presă Mix Media Group din Brașov. Este practic cel mai longeviv post de radio de la poalele Tâmpei, care difuzează atât știri, cât și muzică. Acesta a luat ființă în anul 1993, iar deviza sa este „Frecvența care face diferența!”.

Locul 3. Mix TV

Mix TV este cel mai cunoscut brand din televiziunea brașoveană și face parte din același trust de presă cu Radio Brașov. Pe lângă știri, postul local difuzează o serie de emisiuni deja cu tradiție, cum ar fi de exemplu Mix Actual, prezentată de Onelia Pescaru, dar și o emisiune dedicată celor mici, Tortul de ciocolată. Trustul Mix este controlat de fostul președinte al Consiliului Județean Brașov, Aristotel Căncescu, care, după ce a creat Radio Brașov și cotidianul „Bună Ziua Brașov”, a vrut să își întregească prezența pe piața media și cu o televiziune, preluând la finele anilor 1990 televiziunea Canal P+.

Locul 4. „Transilvania Expres”

Transilvania Expres este practice cel mai vechi cotidian existent pe piață în acest moment, fiind înființat în 1993. A fost primul cotidian braşovean în 8 pagini, două culori, tehnoredactat pe calculator şi tipărit pe offset. Maşinile de scris au fost de asemenea înlocuite de calculatoare. „Transilvania Expres“ a reuşit, după o perioadă relativ scurtă, să detroneze „Gazeta de Transilvania“ de pe poziţia de lider de piaţă.

Locul 5. Zile și Nopți

„Zile și Nopți” este brandul numărul 1 în materie de reviste de timp liber la nivelul Brașovului. Pe 4 octombrie, Revista „Zile și nopți” a împlinit 17 ani de când a luat ființă la Brașov. Cu timpul, revista de timp liber s-a extins, iar acum este prezentă în 15 orașe din toate colțurile țării. Dacă în 2005, „Zile și Nopți” a intrat oarecum timid pe piața evenimentelor, prin organizarea primului concert de muzică electronică de la poalele Tâmpei din 2013, echipa a decis că trebuie să se ocupe la modul serios de organizarea timpului liber în Brașov. Așa a apărut Asociația Fanzin, care organizează în prezent șapte evenimente majore în Brașov: Love Story, Don and Roll, Săptămâna Comediei, Tribut, Stand Up Fest, Dracula Film Festival și Brașov Jazz & Blues Festival.

Loc Nume Punctaj
1 Schaeffler 27,023
2 Autoliv 21,690
3 Bilka 8,897
4 Dacia Plant 8,599
5 Sergiana 6,064
6 Continental 4,664
7 Prodlacta 3,132
8 Premium Aerotec 2,966
9 Allview 2,165
10 Electroprecizia 1,766
11 Tractorul 2,931
12 Roman 2,432
13 Stabilus 1,832
14 IAR Ghimbav 1,600
15 Quin 1,432
16 Elmas 1,365
17 Preh 1,166
18 Rulmentul 1,100
19 Kronospan 925
20 Miele 632

„Un top precum cel realizat de noi, în urma unei cercetări, ca de altfel orice fel de cercetare, este asemeni unei fotografii”

Brașovenii au putut vota timp de o lună, în perioada 15 octombrie – 15 noiembrie, brandurile pe care le consideră reprezentative pentru comunitate. Astfel, repondenții au indicat pe categorii, fără a primi opțiuni de răspuns, câte trei branduri pe care le apreciază/iubesc, dar și cele mai puternice branduri industriale și cele mai de încredere branduri din mass-media brașoveană.
Topul realizat de către revista de business Forward Brașov împreună cu Agenția BrandBerry a ajuns la cea de-a treia ediție, iar, în total, 694 de persoane și-au exprimat opțiunile. „Ca în orice top, nu toți cei care au răspuns se vor regăsi și nu toți vor fi mulțumiți. Cifrele au marele dezavantaj că, atunci când sunt prezentate, pun oamenii în relație de putere și, cum nimănui nu-i place să cedeze din puterea sa, apar mai mereu discuții despre cât sunt de corecte sau relevante anumite informații. Un top precum cel realizat de noi, în urma unei cercetări, ca de altfel orice fel de cercetare, este asemeni unei fotografii: poate fi o fotografie mai detaliată, sau mai mai puțin detaliată, poate fi realizată cu o cameră cu mai mulți megapixeli sau doar cu telefonul, etc, dar ceea ce contează este că ea, atât fotografia, cât și cercetarea, prezintă o realitate existentă la un moment dat. Noi ne-am dat toată silința ca imaginea pe care v-o prezentăm în acest top să fie cât mai detaliată și mai clară. Da, n-am întrebat fiecare brașovean ce crede, dar nici când facem o fotografie nu fotografiem fiecare milimetru pătrat, ci doar imaginea de ansamblu”,a explicat Romulus Oprică, Ph.D., Cercetător Senior BrandBerry.

Cum s-a procedat pentru a realiza  topul brandurilor brașovene?
Pentru a fi cât mai siguri că vor fi obținute date aproape de realitate, respondenții au făcut câte 3 nominalizări. Apoi, fiecare nominalizare în parte a primit 100 de puncte, dacă a fost făcută în primul răspuns, 66 de puncte, dacă a fost în al doilea răspuns, și 33 de puncte, dacă a fost făcută în al treilea răspuns. Apoi, a fost realizat un punctaj total pentru fiecare nominalizare în parte.