Pentru Sergiana, calitatea este cuvântul de ordine în întreaga activitate, iar acest lucru a fost recunoscut și peste hotare prin obținerea unei certificări care oferă certitudinea că produsele ce poartă această marcă au o caracteristică esențială: siguranța alimentară.
Un brand brașovean certificat și premiat la cel mai înalt nivel în ceea ce privește siguranța alimentelor, dar și calitatea proceselor de producție și a produselor. Sergiana a urcat și anul trecut pe podiumul mai mult competiții de profil fiindu-i recunoscut traseul ascendent pe care l-a parcurs în domeniul comercial, dar și în cel de producție. Calitatea este cuvântul cheie după care a funcționat întregul grup, iar rezultatele au fost și sunt vizibile. Auditările IFS finalizate în luna iulie arată o creştere a punctajului obţinut de producătorul Sergiana Prodimpex în raport cu rezultatele din 2018, de la 95%, la 98%, ceea ce confirmă faptul că marca Sergiana Poiana Mărului rămâne High Level. Certificarea IFS se obţine în baza unei auditări generale din punct de vedere al calităţii, aceasta presupunând analiza condiţiilor de producţie şi a tuturor proceselor tehnologice desfăşurate în unitatea de producţie. Certificatul astfel obţinut este un instrument recunoscut internaţional care atestă calitatea. În două cuvinte importante pentru consumator, această certificare se traduce prin certitudinea că siguranţa alimentară este o caracteristică esenţială a produselor Sergiana.
„Am avut mereu o strategie de creştere, dar anul acesta vom aborda una de diferenţiere. Aşa am pornit această afacere, de la credinţa că diferenţa o face calitatea, iar 25 de ani acesta a fost argumentul nostru şi ne-am bucurat de faptul că aşa ne-au perceput şi clienţii. Acum suntem în faza în care trebuie să ne asumăm acest lucru în fiecare zi şi în fiecare acţiune a noastră. Pentru că atitudinea demonstrează modul în care ne raportăm la ceea ce este în jurul nostru, pentru că atitudinea este o alegere care depinde de noi şi pentru că atitudinea dă atitudinea”, a subliniat Diana Zahariea directorul general Sergiana Peodimpex, compania care este nucleul grupului.
Mai mulți angajați și vânzări în creștere
Aceste certificări și recunoașterea primită din partea consumatorilor se văd și în bilanțul contabil. Cifra de afaceri consolidată a grupului de firme Sergiana crescut în 2018 depăşind 301 milioane lei, iar principalele divizii comerciale şi-au continua programul de creştere a forţei de vânzare. Toate aceste proiecte au în comun investiţii atât în logistică şi tehnologie, cât şi în resursa umană. Potrivit conducerii grupului de firme, volumul personalului angajat a crescut cu 7,6%, în condiţiile în care mare parte dintre domeniile în care activează suferă de o fluctuaţie considerabilă a personalului, iar piaţa naţională a forţei de muncă înregistrează un pronunţat deficit. Astăzi, la 25 de ani de la lansarea mărcii „Sergiana Poiana Mărului”, marea familie Sergiana numără peste 1.300 de membri. În acelaşi timp, preocuparea pentru dezvoltarea resursei umane va continua prin noi programe de calificare şi perfecţionare, „Şcoala Sergiana” pregătind lansarea Manualului Angajatului, iar managementului executiv un nou sistem de compensaţii şi recompense pentru angajați.
Racordată la tradiţie şi modernitate, Sergiana trăieşte dinamic, iar cuvintele „rectificare” și „reformulare” semnifică, cel mai adesea, noi realizări. Astfel, lărgirea colaborării cu reţelele de hiper şi supermarket a condus la necesitatea reformulării modului de prezentare a anumitor produse şi schimbarea ambalajului. În acest fel, portofoliul de produse oferit marilor retaileri pe parcursul anului trecut a crescut de trei ori. Este vorba de produsele feliate şi cele ambalate în vid sau atmosferă controlată, în general specialităţi. Este demn de remarcat că, strict pentru aceste game, modificările de packaging au condus la o creştere a comenzilor şi a vânzărilor de 30%.
Ce este înscris pe etichetă este și adevărat
Standardele evolueză şi ele, de la an la an sunt completate cu noi cerinţe, pot apărea chiar şi capitole noi. „De aceea recertificările şi rezultatele pe care le-am obţinut la aceste auditări sunt importante şi demonstrează că şi noi evoluăm în pas cu cerinţele internaţionale”, a explicat Adriana Chima, manager de calitate. Ea a arătat că un capitol la care Sergiana Poiana Mărului a obţinut punctaj maxim este evaluarea furnizorilor din punct de vedere al siguranţei alimentare şi a autenticităţii produselor achiziţionate de la aceştia. „Frauda alimentară este un nou capitol din versiunea de anul acesta a standardului şi vizează evaluarea furnizorilor din punctul de vedere al potenţialelor falsificări în ceea ce privește produsele livrate. Punctajul obţinut în această direcţie este rezultatul colaborării directe cu furnizorii care sunt menţinuţi de mulţi ani pentru că au înţeles şi răspund solicitărilor privind calitatea produselor”, a adăugat aceasta. Referindu-se la capitolul îmbunătăţiri ale capacităţii de urmărire a procesului de fabricaţie, Adriana Chima a nominalizat dezvoltarea softului de control al procesului tehnologic şi perfecţionarea constantă a analizei de management a fiecărui modul de pe acest traseu. Un exemplu referitor la preocuparea pentru siguranţa alimentară, dincolo de tot ce înseamnă investiţiile în utilaje performante şi modernizarea spaţiilor de producţie, a fost achiziţionarea unui tester mobil performant care le permite tehnologilor să facă analize chiar în spaţiile de producţie, fără să se deplaseze în laborator. Aceste analize se fac rapid şi cu mare precizie, iar controlul riscului de contaminare microbiologică a devenit mai lesne de realizat oricând şi în orice punct al traseului de producţie. „Pentru consumatorii produselor Sergiana, certificarea IFS înseamnă, în primul rând, siguranţă alimentară. Asta se traduce prin faptul că tot ce producem la Poiana Mărului respectă normele şi standardele locale şi internaţionale ale industriei alimentare, iar tot ce este înscris pe etichetă este real adevărat”, a concluzionat Adriana Chima.