Brașovenii au putut vota timp de o lună, brandurile pe care le consideră reprezentative pentru comunitate. În cadrul acestui sondaj, realizat de revista de business Forward Brașov împreună cu Agenția BrandBerry, au fost votate și brandurile de top ale turismului brașovean. Vă prezentăm în continuare clasamentul:
Brand Număr voturi
1. Poiana Brașov
|
21614 |
2. Castelul Bran | 16928 |
3. Biserica Neagră | 15992 |
4. Tâmpa | 7224 |
5. Belvedere | 6650 |
6. Piața Sfatului | 5766 |
7. Aro Palace | 5412 |
8. Sergiana | 3948 |
9. Cetatea Râșnov | 2908 |
10. Lux Divina | 2659 |
Locul 1. Poiana Brașov
Stațiunea Poiana Brașov se află la 12 km distanță de centrul municipiului, dispunând de o infrastructură dezvoltată pentru practicarea sporturilor de iarnă. Prima mențiune documentară a acestui loc datează din 1427, în contextul activităților de oierit ce aveau loc aici. Schiorii au urcat Postăvaru încă din 1895, iar în 1906 în Poiană a avut loc primul concurs de schi. Până în preajma lui 1950, stațiunea s-a menținut în limitele dotărilor naturale. Doar câteva vilișoare sau cabane puteau fi zărite ici-colo. În 1951, la Poiana Brașov, au loc Jocurile Mondiale Universitare de iarnă. Cu această ocazie, se dă în folosință un modern hotel al sporturilor și primul teleferic – Poiana – Postăvarul – pe o lungime de 2.150m. Urmează apoi alte și alte amenajări și dotări, care au adus Poiana la înfățișarea pe care o cunoaștem astăzi.
Locul 2. Castelul Bran
Inițial, Castelul Bran a fost o cetate militară de apărare, având la bază forma unui patrulater neregulat. În timp, cetatea a suferit numeroase modificări, printre care: adăugarea turnului de sud (în 1622, după planurile principelui Gabriel Bethlen), construirea unui turn dreptunghiular la Est, iar între 1883 și 1886, acoperișul a fost îmbrăcat cu țiglă. Cetatea a fost transformată în reședință regală în anul 1920, odată cu intrarea în proprietatea Reginei Maria, iar în perioada 1920 – 1929 s-au realizat cele mai importante lucrări de restaurare.
Locul 3. Biserica Neagră
Construcția Bisericii Negre a început în 1383. Se numește astfel pentru că a ars la marele incendiu al orașului din anul 1689 și după aceea a rămas un timp o ruină înnegrită de fum. Acest nume, inițial numai popular, s-a impus în secolul al XX-lea ca denumire oficială a monumentului, edificiul fiind catedrala comunității parohiale „Honterus” din cadrul Bisericii Evanghelice din România.