
Cum s-a realizat topul și de ce unele branduri sunt mai slabe chiar dacă au mai multe nominalizări
Timp de aproape o lună, între 27 Octombrie și 24 Noiembrie 2017, brașovenii și-au putut exprima părerea despre „brandurile reprezentative” pentru Brașov, fie ele branduri de companii, sau de… persoane.
Câteva considerații de natură tehnică se impun a fi prezentate: topul este la a doua ediție și, spre deosebire de cercetarea din anul 2016, am ales ca anul acesta să utilizăm mediul online pentru colectarea datelor. De ce? În primul rând pentru că a fost mult mai ușor în acest fel și pentru că avem deja experiența multor ani în care am comparat rezultatele unor cercetări realizate „în teren” (cu operatori, cu respectarea unor pași statistici și a tuturor celorlalte rigori ale cercetării sociologice) cu cercetări pe aceeași temă realizate în online și am concluzionat că pentru acest subiect online-ul este cel puțin la fel de relevant ca și off-line-ul. În urma campaniei de promovare a studiului au răspuns 856 de oameni, din care au oferit răspunsuri complete 779 de oameni. Acest eșantion este unul „de disponibilitate” (adică, și-au arătat dorința de a răspunde) și, după ponderarea lui conform structurii socio-demografice a Brașovului, putem afirma că am obținut rezultate relevante, cu o marjă de eroare mai mică de ±5%.
Cum am procedat pentru a realiza topul brandurilor brașovene și pe cel al personalităților brașovene? Pentru a fi cât mai siguri că obținem date cât mai aproape de realitate i-am rugat pe respondenți să facă 3 nominalizări; apoi am luat fiecare nominalizare în parte și i-am acordat 3 puncte dacă a fost făcută în primul răspuns, 2 puncte dacă a fost în al doilea răspuns și un punct dacă a fost făcută în al treilea răspuns din care am realizat mai apoi un punctaj mediu pentru fiecare nominalizare în parte. Din acest motiv există situații în care un brand are punctaj mai mare decât un alt brand care are mai multe nominalizări (ex: Amural este nominalizat de 22 de ori și obține 758 de puncte, iar DELACO, deși este nominalizat de 29 de ori obține doar 668 de puncte – pentru că a fost nominalizat mai des pe locul 3, în timp ce Amural a fost nominalizat mai des pe locul 1).
Până la următoarea ediție a topului, vă încurajăm să faceți tot ceea ce puteți pentru a-i schimba înfățișarea în 2018!
Romulus OPRICA
Ph.D., Cercetător Senior BrandBerry
Nr | Branduri | Punctaj |
1 | Sergiana | 8496 |
2 | ProdLacta | 3419 |
3 | Bere Ciucas | 3123 |
4 | Allview | 2326 |
5 | Dacia Plant | 2198 |
6 | Biserica Neagra | 1748 |
7 | Coresi | 1414 |
8 | Ina Schaeffler | 1388 |
9 | Avantgarden | 1298 |
10 | Bilka | 913 |
11 | Aro Palace Brasov | 810 |
12 | Autoliv | 758 |
13 | Amural | 758 |
14 | Urban Invest | 707 |
15 | Delaco | 668 |
16 | Olympus | 656 |
17 | Bistro de lArte | 553 |
18 | Poiana Brasov | 514 |
19 | Belvedere | 450 |
20 | ASSR Brașov | 424 |
21 | Electroprecizia | 411 |
22 | IAR Ghimbav | 398 |
23 | Tractorul Brasov | 386 |
24 | Roman | 373 |
25 | Luado Chocolate | 373 |
26 | ICCO | 360 |
27 | Lux Divina | 347 |
28 | Ascendent Imobiliare | 347 |
29 | Cart Fest | 334 |
30 | Junii Brasoveni | 308 |
31 | Mondly | 296 |
32 | Tampa | 296 |
33 | Casa Brasoveana | 296 |
34 | Kronwell | 283 |
35 | Selgros | 283 |
36 | Universitatea Transilvania | 257 |
37 | Spitalul Sf. Constantin | 257 |
38 | Lefrumarin | 244 |
39 | Vanilla | 244 |
40 | SKarp | 231 |
41 | Mons Mellis | 231 |
42 | Baby Shop | 219 |
43 | Elmas | 219 |
44 | Cerbul de aur | 206 |
45 | Maurer | 206 |
46 | Cinema One | 206 |
47 | Zahar Bod | 206 |
48 | Times | 193 |
49 | Arvato | 193 |
50 | Kafea | 180 |
51 | Zizin | 180 |
52 | Paradisul Acvatic | 167 |
53 | Doripesco | 167 |
54 | Zile si nopti | 154 |
55 | Herr Strudel | 154 |
56 | Vatra Ardealului | 154 |
57 | Hof Cafe | 154 |
58 | Stabilus | 154 |
59 | Croitoria de Cafea | 141 |
60 | Aerotech | 141 |
61 | Pentalog | 141 |
62 | Castelul Bran | 129 |
63 | Ciocolata Poiana | 129 |
64 | Tino | 129 |
65 | Steagu Rosu | 129 |
66 | Dracula Film Festival | 116 |
67 | Cafeteca | 116 |
68 | Tipografia | 116 |
69 | Piata Sfatului | 103 |
70 | Prima Scoala Romaneasca | 103 |
71 | Adaggio | 90 |
72 | Preh | 90 |
73 | Rockstadt | 90 |
74 | Quin | 90 |
75 | FC Brasov | 90 |
76 | Parc Aventura Brasov | 77 |
77 | American Hotel Academy | 77 |
78 | Radio Brașov | 77 |
79 | Vegis | 77 |
80 | Vectra | 77 |
81 | Regiotrans | 77 |
82 | Dei Frati | 64 |
83 | Rulmentul | 64 |
84 | Casa Hirscher | 64 |
85 | Fanzin | 64 |
86 | Andos | 64 |
87 | Coliba Haiducilor | 64 |
88 | BELAQVA | 64 |
89 | Maripusc | 64 |
90 | Eliana | 64 |
91 | Corona | 64 |
92 | Pebs | 64 |
93 | Deans | 51 |
94 | Beraria Ciucas | 51 |
95 | The Pharmacy | 51 |
96 | Pizzeria Bada Bing | 51 |
97 | Deliciile Kronstadt | 51 |
98 | Penes Curcanul | 39 |
99 | Casa Muresenilor | 39 |
100 | Tess | 39 |
1.Sergiana
Grupul brașovean Sergiana, cu activităţi în industria alimentară, a avut în 2016 vânzări totale de aproape 45 milioane de euro, din care 65% din business sunt generate de Sergiana Prodimpex, fabrica de preparate din carne a grupului. Pentru anul 2017 vânzările sunt bugetate să crească cu 10%, până la 50 de milioane de euro.2.ProdLacta
Compania Prodlacta îşi are originea în Cooperativa JENSENISCHEN MOLKEREI, înfiinţată în anul 1900 în Braşov de către un întreprinzător danez, Alfred Jensen, la adresa din Braşov, str. De Mijloc, nr. 33, adresă unde a funcţionat până în anul 2002, unitatea nr. 2 de fabricare a brânzeturilor. În 2012, în urma procedurii de insolvență, societatea a fost preluata de grupul de firme JLC din Republica Moldova.3.Ciucaș
Ciucaș este o bere românească ce promovează de peste 100 de ani valori precum: relaxarea, timpul petrecut cu prietenii, starea de bine și natura. Rețeta se bucură de succes încă din 1892, aducând alături grupuri de prieteni și făcând din buna dispoziție un lucru comun. Din 2005, anul în care Ciucaș a fost distribuită pentru prima oară la nivel național, brandul românesc s-a bucurat de o creștere continua a cotei de piață, fiind considerate una dintre cele mai bune produse de pe segmental popular.4.Allview
Creat în 2004, Allview este brandul autohton de smartphone-uri și tablete numărul 1 din România. În 2010, Allview a fost prima companie din România care a lansat o tabletă PC, a urmat în 2011 primul smartphone sub brand românesc, iar în 2013 a lansat primul smartphone single SIM din portofoliu. Brandul Allview este prezent pe piețele IT&C din Polonia, Bulgaria, Germania, Spania, Ungaria, Olanda, Moldova, Slovacia, Serbia, Muntenegru, Macedonia, Bosnia și Herzegovina, Republica Cehă, Malta, Cipru, Grecia și Lituania.5.Dacia Plant
Businessul Dacia Plant a fost înfiinţat în 2002 şi este deţinut de antreprenorii români Călin Ianţa şi Radu Ionescu, care au ajuns să controleze o companie cu aproximativ 150 de angajaţi şi 250 de produse în portofoliu. Fabrica Dacia Plant a fost inaugurată în 2010.6.Biserica Neagră
Construcția Bisericii Negre a început în 1383. Se numește Biserica Neagră pentru că a ars la marele incendiu al orașului din anul 1689 și după aceea a rămas un timp o ruină înnegrită de fum. Acest nume, inițial numai popular, s-a impus în secolul al XX-lea ca denumire oficială a monumentului, edificiul fiind catedrala comunității parohiale “Honterus” din cadrul Bisericii Evanghelice din România.7.Coresi
Brandul Coresi este cea mai nouă marcă a orașului. Coresi Shopping Resort este cel mai mare proiect de regenerare urbană din România. În parteneriat cu orașul, dezvoltatorul Immochan România a proiectat dezvoltarea a aproximativ 8% din suprafața utilă a orașului, pentru următorii 10 ani. Coresi Shopping Resort va fi în centrul unui nou cartier care oferă facilități comerciale, rezidențiale și de afaceri. Prima etapă, desfășurată pe 24 ha, include shopping resort-ul și parcul de retail cu DIY, electronice, centru de fitness & spa.8.Schaeffler
Înregistrată iniţial sub numele de INA Schaeffler Braşov, ca filială a grupului Schaeffler, compania a fost redenumită în anul 2006, primind numele de Schaeffler România. Compania Schaeffler România este una dintre cele mai mari investiţii în capacităţi de producţie ale grupului german. În prezent, după o investiţie de peste 500 mil. euro, fabrica ocupă o suprafaţă totală de 42,5 hectare, din care pe aproximativ 100.000 de metri pătraţi sunt construite 6 hale de producţie, conform informaţiilor de pe site-ul companiei.9.Avantgarden
Brandul Avantgarden a luat ființă în 2006, când Simon Maurer și Daniela Kasper au început construcția ansamblului rezidențial cu acest nume. Din 2009, cei doi au început demersuri separate pentru gestionarea celor trei proiecte rezidenţiale din această zonă – Avantgarden 1, 2 şi 3. Dacă Maurer a dezvoltat continuu sub marca Avantgarden3, lansând, totodată, și brandul Maurer Residence, Daniela Kasper a dezvoltat ansambluri rezidențile sub mărci asemănătoare – Avantgarden Tractorul și Coresi Avantgarden.10.Bilka
Compania Bilka Steel, producător de țiglă metalică, a fost înființată în 2007 de către omul de afaceri Horațiu Țepeș. Anul acesta, Bilka a achiziționat platforma Hidromecanica 2 și totodată, a demarat un plan investițional care se ridică la 20 milioane de euro și se va desfășura în perioada 2017 – 2020. Suma bugetată va fi distribuită în cea mai mare parte către dezvoltarea produselor cu desfacere în sectorul industrial. Pentru achiziția platformei industriale, Bilka a plătit 5,5 milioane de euro.11.Aro Palace
Hotelul Aro Palace a fost inaugurat cu mare fast în anul 1939 și este singurul hotel de 5 stele din Braşov. În anul 1963 a fost extins prin construcţia unui nou corp de clădire, iar în 2005 a fost ridicat la standarde de 5 stele. Hotelul deţine o poziţie privilegiată, fiind amplasat în centrul istoric al oraşului.12.Autoliv
Autoliv este o companie suedeză producătoare de sisteme de securitate auto care a poătruns în România în 1997, deschizțnd o fabrică la Brașov. Compania deţine în prezent pe piaţa locală fabrici în Braşov, Lugoj, Sfântu Gheorghe, Reşiţa şi Oneşti, judeţul Băcău, cea din urmă fiind deschisă de suedezi în primul trimestru din acest an.13.Amural
Amural este un eveniment cultural care și-a impus misiunea de a scoate arta din galerii și muzee pentru a o propune publicului într-un mod sincer și alternativ. Evenimentul propune o soluție de conversie urbană temporară pentru zona După Ziduri.14.Urban Invest
Urban Invest este un dezvoltator imobiliar înființat în 2007 și controlat de antreprenorii Ionuț Angheluș și Maria Alba Segovia Noheda. Compania va dezvolta un ansamblu rezidenșial pe terenul fostei fabric Prefa, pe care a achiziționat-o în octombrie 2016.15.Delaco
Brandul de produse lactate Delaco a luat ființă în 1996 la Codlea (de unde vine și numele – De la Codlea). Din 2010, afacerea de familie a fost preluată de gigantul francez Bongrain, unul dintre cei mai mari jucători de pe piața mondială a brânzeturilor.16.Olympus
Grupul grec Olympus, specializat în producția de lactate, a deschis o fabrică la Hălchiu în 2011 în urma unei investiții de 55 de milioane de euro. Grecii au intrat pe piaţa locală în 1999, având o unitate de procesare a laptelui în Baraolt, Covasna. De aici, laptele era exportat către unităţile din Grecia, transformat în produse lactate şi adus din nou în România.17.Bistro de l’Arte
Visul celor care au înfințat Bistro de l’Arte a fost acela de a amenaja un loc călduros unde să cânte un pian, să poți bea o băutură bună și să mănânci ceva simplu și autentic. Spațiul a fost cumpărat de la foștii proprietari, iar inaugurarea Bistro de l’Arte avea să se facă pe 6 decembrie 2000.18.Poiana Brașov
Stațiunea Poiana Brașov se află la 12 km distanță de centrul municipiului, dispunând de o infrastructură dezvoltată pentru practicarea sporturilor de iarnă. Prima mențiune documentară a acestui loc datează din 1427, în contextul activităților de oierit ce aveau loc aici. Schiorii au urcat Postăvaru încă din 1895, iar în 1906 în Poiană a avut loc primul concurs de schi.19.Belvedere
Complexul hotelier Belvedere, aflat pe drumul spre Poiană, a fost înființat de familia Popa, cea care s-a ocupat până acum doi ani de parcările municipiului Brașov, și a ajuns în 2016 la un business de aproape două milioane de euro.20.ASSR Brașov
Clubul de fotbal ASSR Brașov – Asociația Suporterilor „Steagu’ Roșu” Brașov – a luat ființă după insolvența echipei FC Brașov, echipa fanion a orașului intrată, între timp, în faliment, propunându-și să fie continuarea acesteia.21.Electroprecizia
Activitatea Electroprecizia a început în 30 iunie 1936, când a luat naștere PREROM, societatea pe acțiuni cu capital german-ceh-român, specializată în fabricarea de instrumente de bord pentru avioane. Numele de azi al companiei a apărut în 1948, când aceasta a fost naționalizată și denumită ELECTROPRECIZIA, brand ce reprezintă și în prezent „precizie în electrotehnica românească”. După încă un an, datorită expansiunii producției, sediul a fost mutat în Săcele.22.IAR Ghimbav
IAR Ghimbav este noul nume al fostei societăți ICA Ghimbav. IAR este una dintre principalele societăţi aeronautice ale României, înfiinţată în urmă cu 90 de ani prin Decret regal. Reînfiinţată în 1968 sub denumirea de „Întreprinderea de Construcţii Aeronautice” (denumire păstrată până în 1991), devine unicul producător român de elicoptere.23.Tractorul
Uzina de tractoare a fost înființată în 1925 ca fabrică de autocamioane, dar după venirea comuniștilor la putere aceasta a fost reorientată spre producția de tractoare. Fabrica a intrat în faliment în 2007, după mai multe încercări eșuate de privatizare.24.Roman
Producătorul brașovean de autocamioane a fost înființat în 1921 sub numele de Romloc. Atunci producea material rulant, după care a început să producă și motoare și autocamioane. După venirea comuniștilor la conducere, în 1948, firma ia denumirea de „Steagul Roșu”. Astăzi, Roman S.A. abia mai supraviețuiește, fiind în insolvență.25.Luado Chocolate
Povestea Luado Chocolate a început în anul 2011, când Dorian Lungu, un antreprenor cu business-uri în IT, a înregistrat marca Luado Chocolate. Un an mai târziu a dechis primul magazin care oferea praline de calitate produse manual.26.ICCO
Grupul ICCO a fost fondat în 1990 de omul de afaceri brașovean Călin Costan. Grupul cuprinde acum aproape 20 de firme, cu activități diverse, de la construcții si sisteme energetice până la echipamente de aviație.27.Lux Divina
Complaxul de evenimente Lux Divina a fost construit pe un teren care a aparținut companiei Rulmentul. Complexul este rezultatul unei investiții de cinci milioane de euro a companiei Dacia Plant.28.Ascendent Imobiliare
Ascendent Imobiliare este o agenție imobiliară deținută de omul de afaceri Sorin Epure, fost consilier local. În 2016, compania a devenit reprezentanță Remax. Un brand american cunoscut în domeniul imobiliar.29.C’Art Fest
Festivalul cultural din comuna Cristian a ajuns anul acesta la cea de-a treia ediție a sa. Anul acesta a reușit să strângă peste 7.000 de spectatori.30.Junii Brașovului
Junii Brașoveni, Junii Brașovului sau și mai corect spus Junii din Șcheii Brașovului și Brașovul vechi este un grup de călărași din Șcheii Brașovului, astăzi cu funcție ceremonială, care, an de an, defilează pe străzile Brașovului. Sărbătoarea lor reprezintă un complex de obiceiuri care combină practici pre-creștine cu manifestări creștine pentru a reda vechiul mit al morții și renașterii rituale a timpului calendaristic.31.Mondly
Mondly – cea mai inovatoare aplicație de învățat limbi străine la nivel mondial, ce are peste 25 de milioane de utilizatori din 190 de țări, a fost creată de frații Alexandru și Tudor Iliescu în 2014.32.Tâmpa
Muntele Tâmpa, amplasat în plin centru al Brașovului, face parte din masivul Postăvarul. Muntele este alcătuit în principal din formațiuni calcaroase formate în urma procesului de încrețire a scoarței terestre. Înălțimea maximă atinsă este de 960m (după unele surse 995m), la aproape 400m deasupra orașului.33.Casa Brașoveană
Restaurantul Casa Brașoveană a fost înființat în urmă cu trei ani și este controlat de familia Butum.34.Kronwell
Hotelul Kronwell, cotat la patru stele, a fost înființat în 2013 în urma unei investiții de 14 milioane de euro. Hotelul are 81 de camere, un centru de conferință și un spa de cinci stele – Belaqva.35.Selgros
Selgros a intrat pe piața româneasca în anul 2001 prin deschiderea primului magazin în Brașov, unde se află și sediul administrației centrale. Rețeaua Selgros s-a extins apoi an de an. În 2011, Selgros a intrat în portofoliul Transgourmet Holding AG, a doua cea mai mare reţea B2B şi food service din Europa, cu operaţiuni în șapte țări europene (Elveţia, Franţa, Germania, Austria, Polonia, România şi Rusia).36.Universitatea Transilvania
Universitatea Transilvania s-a înființat în 1971 prin fuziunea Institutului Politehnic cu Institutul Forestier. Ea purta numele de Universitatea din Brașov, titulatură schimbată în 1991 în Universitatea Transilvania din Brașov.37.Spitalul Sf, Constantin
Cel mai mare spital privat din Brașov s-a deschis în 2011 în urma unei investiții de 20 de milioane de euro. Controlul spitalului îl are omul de afaceri Mihai Miron prin intermediul companiei Ropharma. În 2013 a primit titlul de „cel mai curat spital din Europa”. Spitalul va fi extins anul viitor cu un nou corp care va fi construit în locul fabricii Pantex, investiția cifrându-se la 18 – 19 milioane de euro.38.LeFruMarin
Compania LeFruMarin s-a înființat în 1991, având ca domeniu principal de activitate producţia de preparate din carne, creşterea, îngrăşarea şi abatorizarea animalelor, comerţul en-gros şi en-detail cu produse alimentare, având o reţea proprie de magazine şi o reţea de distribuţie.39.Vanilla
Vanilla este un lanț de cafenele din Brașov, având locații în Unirea Shopping Centre, Coresi, Magnolia și în galeriile comerciale Carrefour. Sub acest brand mai sunt operate un restaurant și un club de bowling și billiard.40.S-Karp
Brandul S-Karp, sub care se produce încălțăminte de munte, a fost înființat în 2009 de antreprenorul Radu Jitaru, care deține din 1998 o fabrică în care a produs sub diverse branduri. Până acum a produs peste 3 milioane de perechi de încălțăminte.41.Mons Mellis
Povestea Mon Mellis a început în anul 2014, în urma unei vizite în Franța. Atunci, actualii proprietarii au deschis o mică brutărie în Hărman, pe modelul celebrelor boulangeries, care fac produse de panificație, proaspete și sănătoase.42.Baby Shop
Baby Shop este un magazin de haine pentru copii deținut de familia Butum. După ce devenise un lanț de magazine în Brașov, compania și-a schimbat strategia, păstrând un singur magazin deschis și încheind peste 20 de parteneriate cu magazine din țară pentru vânzarea hainelor.43.Elmas
Elmas Braşov a fost înfiinţată în 1990, fiind o companie cu capital integral românesc. Portofoliul Elmas include, pe lângă ascensoare şi scări rulante, şi stivuitoare, poduri rulante, sisteme de depozitare şi de parcare auto, utilaje forestiere şi structuri metalice.44.Cerbul de Aur
Cerbul de Aur este un festival internațional de muzică înființat în 1968. Au avut loc 17 ediții, festivalul fiind întrerupt și reluat de mai multe ori de-a lungul anilor, ultima ediție având loc în 2009.45.Maurer
Maurer Residence este al doilea brand sub care construiește Simon Maurer, cel mai important dezvoltator brașovean după numprul de apartamente vândute.46.Cinema One
Cinema One este un brand de cinematografe operat de compania EBS Cinema Services. A fost înființat în 2015 la Brașov, urmând ca în anii următori să se deschidă și alte locații în alte zone din țară. Doripesco este o afacere de familie înființară în 1995. Continuând activitatea fostei Intreprinderi Piscicole Braşov, Doripesco a devenit în timp unul dintre cei mai importanţi producători şi procesatori de peşte din ţară.47.Zahăr Bod
Fabrica de Zahăr Bod a fost înființată în 1889, fiind singura fabrică din țară care funcționează neîntrerupt de aproape 130 de ani.48.Times Pub
Clubul brașovean Times s-a deschis în 2011, suferind, până acum, trei modificări în încercarea de repoziționare pe segmentul cluburilor din Brașov.49.Arvato
Arvato Services SRL, companie de tipul contact-center, parte din grupul german Arvato Bertelsmann, și-a extins, anul acesta, obiectul de activitate înființând o divizie de producție de soft care în prezent are nouă angajați. Compania intenționează ca anul viitor să crească această divizie, urmând să dubleze numprul de angajați.50.Kafea
Kafea este un brand brașovean de cafenele lansat în 2015 și care a fost inițiat de omul de afaceri Dorin Gapo. La șase luni de lansare și-a deschis o locație și în Cluj-Napoca, intenționând să se transforme în următorii ani în lanț național de cafenele.Nr. | Persoana | Nominalizări | Percent |
1 | George Scripcaru | 184 | 9.8% |
2 | Andrei Mureşianu | 155 | 8.3% |
3 | Ion Țiriac | 159 | 8.5% |
4 | Johannes Honterus | 145 | 7.8% |
5 | Andrei Șaguna | 108 | 5.8% |
6 | Horia Brenciu | 107 | 5.7% |
7 | Diaconul Coresi | 88 | 4.7% |
8 | Ioan Meşotă | 65 | 3.5% |
9 | Dumitru Prunariu | 54 | 2.9% |
10 | George Baritiu | 30 | 1.6% |
1.George Scripcaru
Este primar al Brașovului din 2004, fiind în prezent la al patrulea mandat. Scripcaru și-a început activitatea politică în 1992, când a devenit membru al Partidului Democrat. A debutat în administrație în 1996, când pentru patru ani a fost consilier local. Ulterior, din 2000 și până în 2004, a fost viceprimar al Brașovului. Acesta este originar din județul Neamț și a ajuns la Brașov la vârsta de 14 ani când a intrat în școala profesională. Hobby-urile primarului Brașovului sunt sportul, muzica și drumețiile, fiind de altfel absolvent al Facultății de Educație Fizică și Sport din Timișoara.2.Andrei Mureșanu
Născut în familia unui mic întreprinzător, a studiat filozofia și teologia la Blaj, lucrând apoi ca profesor la Brașov, începând cu 1838. S-a numărat printre conducătorii Revoluției din 1848, ca membru în delegația Brașovului la Adunarea de la Blaj, în mai 1848. Poemul său „Un răsunet”, scris la Brașov pe melodia anonimă a unui vechi imn religios (Din sânul maicii mele), poem denumit ulterior „Deșteaptă-te, române!”, a devenit imn revoluționar – fiind numit de Nicolae Bălcescu „Marseilleza românilor”.3.Ion Țiriac
Fost jucător profesionist de tenis român, jucător de hochei, în prezent este un influent om de afaceri atât în România, cât și în Germania. S-a născut la Braşov și a lucrat în uzina de armament şi a fost vecin de secţie şi stradă cu antrenorul Gunther Bosch. Bosch juca tenis şi nu ezita să îl lanseze pe Ţiriac în tainele acestui sport. După nici trei ani, ucenicul îşi bătea profesorul. Totodată, este primul român care a intrat în Topul Forbes al miliardarilor lumii fiind cotat ca având o avere personală de aproximativ 1,1 miliarde de dolari în 2007.4.Johannes Honterus
A a fost un învățat umanist sas, reformator religios al sașilor din Transilvania, fondatorul gimnaziului săsesc din Brașov, din curtea Bisericii, actualul Liceu Johannes Honterus. Prin activitatea sa vastă și multilaterală, a dobândit încă din viață un meritat renume, ce a depășit granițele țării în care a trăit. Gimnaziul umanist înființat de Honterus a jucat un rol deosebit în viața culturală a Transilvaniei și a rămas până în zilele noastre o instituție de prestigiu.5.Andrei Șaguna
Şaguna a rămas în amintirea credincioşilor ca un om al rugăciunii şi al faptei, fiind tot timpul prezent în mijlocul pelerinilor oropsiţi din Transilvania. În 1861, Mitropolitul ortodox Andrei Şaguna alături de Mitropolitul greco-catolic Alexandru Sterca-Şuluţiu, la Conferinţa naţională de la Sibiu, au declarat naţiunea română liberă şi i-au afurisit pe cei care vor mai îndrăzni să strice legătura dintre fraţii de acelaşi sânge. A fost şi cel care a pus bazele şcolilor româneşti în Transilvania, înfiinţând în anul 1851 Gimnaziul Românesc din Braşov.6.Horia Brenciu
A absolvit Colegiul Național „Andrei Șaguna”, Academia de Teatru și Film și Școala Populară de Artă din Brașov. Celebrul cântăreț și-a făcut debutul la numai 18 ani, în anul 1990, în trupa Apropo, pe vremea respectivă cântând la pian, și abia mai târziu remarcându-se vocal. Prima apariție televizată a lui Brenciu a avut loc în vara lui 1993, în producția TVR Concurs de seducție, realizată pe litoral, la Costinești. În octombrie 1993, în calitate de colaborator, a prezentat prima ediție a concursului interactiv. Lansarea lui a coincis cu lansarea concursului interactiv ROBINGO în România, la TVR, unde a prezentat emisiunea până în 1998.7.Diaconul Coresi
Este editorul primelor cărți tipărite în limba română. A editat în total circa 35 de titluri de carte, tipărite în sute de exemplare și răspândite în toate ținuturile românești, facilitând unitatea lingvistică a poporului român dar și apariția limbii române literare. În 1559–1560 s-a stabilit definitiv la Brașov, unde i s-a oferit posibilitatea de a tipări nu doar în limba slavonă, ci și în limba română, fapt imposibil la vremea respectivă în Țara Românească, din cauza opoziției Mitropoliei Ungrovlahiei.8.Ioan Meșotă
A fost „unul dintre cei mai distinși profesori din Brașov”, cum îl caracteriza Corneliu Diaconovich în a sa Enciclopedie Română. A fost un produs al gimnaziului inferior românesc și al celui superior german din Brașov, cu studii la universitățile din Viena și din Bonn, unde și-a luat doctoratul în filozofie. Lui i se datorează așezarea definitivă a învățământului românesc brașovean, inclusiv a celui real, pe calea modernității. A fost autor de manuale de istorie și de geografie, care au fost utilizate, o perioada apreciabilă, și în Vechiul Regat.9.Dumitru Prunariu
La 14 mai 1981 a devenit primul și singurul român care a zburat vreodată în spațiul cosmic. A participat la misiunea Soiuz 40 din cadrul programului spațial „Intercosmos” și a petrecut în spațiu 7 zile, 20 de ore și 42 de minute. Este de profesie inginer aeronautic. Prunariu și-a început calea spre stele de la cercul de aeromodelism de la Casa Pionierilor din Brașov, unde construia modele de planoare și de avioane, visând să devină constructor de aparate de zbor.10.George Barițiu
Istoric și publicist român transilvănean a fost întemeietorul presei românești din Transilvania. În anul 1838 a întemeiat la Brașov„Gazeta de Transilvania”, primul ziar românesc din Marele Principat al Transilvaniei. În același an a început la Blaj publicarea „Foii pentru minte, inimă și literatură”, una dintre primele reviste literare românești. George Barițiu fost una din figurile cele mai importante ale Revoluției din 1848. În 1861, din inițiativa sa a luat ființă „Asociațiunea Transilvană pentru Literatură Română” (Astra).Nr. | Hotel | Nominalizari |
1 | Aro Palace | 248 |
2 | Kronwell | 223 |
3 | Belvedere | 41 |
4 | Ambient | 35 |
5 | Alpin | 31 |
6 | Lux Divina | 22 |
7 | Ramada | 19 |
8 | Bella Muzica | 12 |
9 | Teleferic | 11 |
10 | Coroana Brasovului | 9 |
1.Aro Palace
Cu o istorie de peste 70 de ani, fiind inaugurat cu mare fast în anul 1939, Aro Palace este unul dintre cele mai mari hoteluri de cinci stele din afara Bucureștiului, cu 312 camere duble, single, apartamente, garsoniere, un apartament prezidential, o cameră pentru persoane cu handicap, șase restaurante, patru săli de conferință și un centru spa. În anul 1963 a fost extins, construindu-se un nou corp de clădire.2.Kronwell
Hotel Kronwell are patru stele şi reprezintă o 3,6 milioane de euro, ajutor de stat. Kronwell a fost desemnat, anul acesta, al doilea hotel din România la categoria Hoteluri de Top, cea mai importantă distincție oferită de TripAdvisor şi se regăseşte pe locul doi în topul braşovenilor.3.Belvedere
Hotel Belvedere are o tradiție de peste 10 ani, fiind situat într-o locație ce îi conferă o imagine panoramică asupra Brașovului Vechi și Nou, atât la prânz, la lumina intensă a zilei, cât și seara privind spre luminile feerice ale orașului.4.Ambient
Hotel Ambient are un istoric de tradiţie în Braşov. Turiştii care sunt în trecere prin Braşov se pot bucura nu doar de cazare ireproşabilă, ci şi de Wellness spa&gym, bucătărie românească şi internaţională şi de evenimente memorabile.5.Alpin
Hotel Alpin este cel mai important resort din Poiana Braşov, care de ani buni face diferenţa în piaţă. Înconjurat de un peisaj natural, Hotelul Alpin din staţiunea de schi Poiana Braşov oferă privelişti montane magnifice şi camere amenajate confortabil, cu acces gratuit la internet prin cablu.6.Lux Divina
Hotelul Lux Divina are 65 de camere şi în combinaţie cu centrele de conferinţe şi evenimente oferă o experienţă unică pentru oamenii de afaceri care-i calcă pragul. Investiţia se ridică la cinci milioane de euro.7.Ramada
Hotelul Ramada Brașov, clasificat la patru stele, a devenit operaţional în septembrie 2008, în urma unei investiții de 20 de milioane de euro. Hotelul are o capacitate de 110 camere, dintre care 89 standard, 10 camere de tip executive și nouă apartamente.8.Bella Muzica
Hotelul Bella Muzica este situat în inima oraşului, în Piaţa Sfatului, într-o clădire din secolul al XVI-lea. Hotel Bella Muzica îi introduce pe turiştii care-i calcă pragul într-o atmosferă medievală, acompaniată de muzică bună şi servicii ireproşabile. Restaurantul Bella Musica este situat într-o construcţie medievală, cu arcade de caramidă şi piatră, iar atmosfera restaurantului se mulează perfect pe arhitectura locului. Meniul este românesc, unguresc şi Mexican.9.Teleferic
Teleferic Grand Hotel dispune de un total de 127 de camere şi apartamente premium. Dotările au fost gândite astfel încât să vă ofere tot confortul necesar şi să creeze o atmosferă intimă şi armonioasă. Mobilierul elegant din lemn masiv, lambriul (folosit la placarea pereţilor), paturile confortabile şi priveliştea montană minunată se împletesc cu dotări moderne pentru a vă putea oferi o experienţă de neuitat, în orice anotimp10.Coroana Braşovului
Aflat la 10 minute de plimbare faţă de Piaţa Sfatului şi la 5 minute faţă de Poarta Schei, în imediata apropiere a Primei Şcoli Româneşti, Hotelul Coroana Braşovului oferă, în Centrul Istoric al orașului,o îmbinare între istorie, pe de o parte, şi confortul dotărilor unui hotel modern de 3 stele, pe celalaltă parte.Nr. | Restaurant | Nominalizari |
1 | Serigiana | 128 |
2 | Casa Tudor | 63 |
3 | Bistro del Arte | 51 |
4 | Belvedere | 42 |
5 | Ceasul Rau | 39 |
6 | Roata Notocului | 35 |
7 | Prato | 34 |
8 | Dei Fratti | 33 |
9 | Festival 39 | 23 |
10 | La Ceaun | 23 |
1. Sergiana
Brandul Sergiana se regăsește pe locul I și la capitoul restaurante. Ca și anul trecut, Restaurantul sergiana ocupă locul I în topul preferințelor brașovenilor. Din 2003, Restaurantul Sergiana este o declaraţie fermă că exprimarea identităţii locale.2.Casa Tudor
Tot un restaurant din Grupul Sergiana ocupă locul doi în topul brașovenilor în materie de restaurante. Este vorba despre Casa Tudor, unde „Toate-s Bune și Gustoase“.3.Bistro Del’Arte
De peste un deceniu pe piața din Brașov, restaurantul-bistro ocupă locul trei în top. Este locul unde se îmbină perfect bucătăria, băuturile și arta. Conceptul a dat tonul în piața locală de Bistro, pe care a reușit să o educe în toți acești ani.4.Belvedere
Spaţiul Restaurantului Belvedere a fost conceput pentru a vă oferi o imagine panoramică asupra Braşovului Vechi şi Nou, atât la prânz, la lumina intensă a zilei, cât şi la o cină, la luminile feerice ale oraşului. Decorul interior, contemporan, elegant, feeric ne invită să visăm şi să evadăm.5.Ceasu’ Rău
Ceasu’ Rău este primul restaurant deschis în Brașov din rețeaua de restaurante Sergiana Grup. Deschis în 1999, Ceasu’ Rău și-a păstrat locul în topul locațiilor tradiționale cu mâncare specific românească.6.Roata Norocului
Cu experienţă în domeniu de peste 24 de ani, situat într-o zona liniştită a Braşovului, pe drumul de urcare spre Poiana Braşov, restaurantul Roata Norocului oferă o atmosferă intimă şi primitoare și servicii culinare de top.7.Prato
Se numără printre cele mai apreciate restaurante din Brașov. Specificul este mediteranean, iar ingredientele folosite în prepararea felurilor de mâncare sunt de cea mai bună calitate. Serviciile de aici și calitatea mâncării sunt printre cele mai lăudate din oraș. Prețurile sunt un pic mai piperate, dar reflectă calitatea.8.Dei Fratti
Dei Frati este un local micuț de pe o străduță îngustă și ascunsă, dar aici se mănâncă cele mai bune paste din Brașov, fiind o afacere de familie, cu mâncare cu specific italienesc. Totul este făcut din ingrediente de calitate, iar pastele sunt home-made.9.Festival 39
Aflat pe strada Republicii, principala strada de promenada din Brașov, Festival ’39 este un local care te teleportează în trecutul orașului, având o atmosfera interbelică cu decoruri extrem de interesante. Prețurile sunt medii, iar preparatele din meniu gustoase și vin în porții „pe săturate”.10.La Ceaun
La Ceaun este un local cu puține feluri de mâncare și toate cu specific românesc. Însă, tocmai pentru că sunt puține, sunt pregătite cu mai multă atenție și gust. Locul este decorat cu gust, mâncarea este bună, prețurile decente.Nr. | Cafenea | Nominalizări |
1 | Cafeteca | 41 |
2 | Tipografia | 40 |
3 | Times | 37 |
4 | Festival 39 | 35 |
5 | HOF | 33 |
6 | Vanilla | 32 |
7 | Croitoria de Cafea | 23 |
8 | Kasho Lounge | 23 |
9 | Rockstadt | 22 |
10 | Deans | 19 |
1. Cafeteca
Cafeteca rămâne pe primul loc în topul brașovenilor. Cafeteca se definește ca un concept ce pune împreună plăcerea dată de toate detaliile perceptibile sau nu ale unei cafenele: cafea bună, proaspăt prăjită în cafenea, barista bine pregătit, aparatură, muzică, atmosferă, design și evenimente. Toate, puse la un loc realizează un produs bine conturat. O senzație, o atitudine pentru timpul liber sau pentru o discuție reușită, numit Cafeteca, o senzație transmisă în timpul petrecut în cafenea.2. Tipografia
Pe locul doi regăsim Tipografia, căutată pentru selecţia de ceaiuri de neegalat în oraş, bere artizanală Zăganu şi 1717. În plus, locul este plin de turişti străini, are muzică bună şi personal amabil. Tipografia este situată în centrul Braşovului, iar vara, pe tereasă, cu greu poate fi găsit un loc liber aici.3. Times
Times Pub asigură distracția 7 zile din 7 și combină din plin relaxarea cu socializarea și distracția. Viața urbana nocturnă este concentrată în spațiul de pe Eroilor 17, în zona centrală a Brașovului, reprezentând un important punct de distracție pe harta cluburilor / pub-urilor brașovene4. Festival 39
Festival 39 se regăseşte şi în topul cafenelelor, fiind votat de braşoveni şi în topul restaurantelor. La Festival 39, decorurile duc cu gândul la perioada interbelică, iar, astfel, savurarea unei cafele devine o experienţă în sine.5. Hof Café
Hof Cafe, descrisă ca o bijuterie ascunsă în inima oraşului, unde turiştii se pot relaxa chiar în inima orașului, Piaţa Sfatului. Locul este recomandat pentru freelanceri şi întâlniri informale de business. Turiştii sunt îndemnaţii să nu rateze Latte-ul cu scorţişoară.6. Vanilla
Vanilla Lounge & Games este unul din cele mai cunoscute locuri de distracţie din Braşov. Acesta este alegerea braşovenilor, fie că doresc doar să savureze o cafea, să bea un cocktail, să joace biliard, sau să vizioneze un meci de fotbal alături de prieteni. Clubul are o suprafata de 800 mp şi este dotat cu: 3 piste de bowling, 8 mese de biliard, 4 mese de tenis de masă şi foarte multe jocuri distractive. Cafeneaua are 16 mese a câte 4 fotlii, 8 mese a câte 2 canapele spaţioase.7. Croitoria de cafea
Croitoria de Cafea, locul unde, pe lângă cafea, puteţi servi şi prăjituri şi banana bread. Boabele de cafea sunt prăjite la faţa locului, aduse din Costa Rica. Cafeneaua a fost amennajată într-un fost atelier de croitorie, de aici și numele.8. Kasho Lounge
Kasho Lounge este un loc exclusivist din Braşov, combinaţia ideală între ambientul naturii şi serviciile premium ale unui restaurant, rezultând o experienţă memorabilă. Amplasat în inima naturii, la baza Şirului Livezii, restaurantul Kasho Lounge se află la doar un minut de Centrul Istoric al oraşului Braşov, o atracţie turistică la nivel european şi la 10 minute distanţă de Centrul Civic, zona economică şi administrativă a oraşului.9. Rockstadt
Rockstadt este clubul fenomen al Braşovului. Administratorii clubului au creat un concept de club în care sunt aduse cele mai cunoscute trupe de rock ale momentului, din România şi din afară.10. Dean’s Irish Pub
Deane’s adună şi distrează localnicii şi turiștii care iubesc viaţa! Printre piese de teatru jucate de actori celebri și concerte ale marilor voci românești, Deane’s este campioana distracției din acest oraș!Nr. | Brand | Nominalizari |
1 | Schaeffler | 217 |
2 | Autoliv | 91 |
3 | Roman | 69 |
4 | Tractorul | 42 |
5 | Bilka | 23 |
6 | IAR | 22 |
7 | Sergiana | 22 |
8 | Electroprecizia | 18 |
9 | Dacia Plant | 16 |
10 | Ciucas | 10 |
1.Schaeffler
Schaeffler România este una dintre cele mai mari investiţii în capacităţi de producţie ale grupului şi produce în Braşov componente pentru industria automobilistică şi constructoare de maşini şi pentru industria eoliană. Înfiinţată în anul 2002, Schaeffler Romania prevedea realizarea unei fabrici cu 3 hale de producţie cu o suprafaţă totală de 55.000 mp. Astăzi, după o investiţie ce depăşeşte 500 milioane euro, fabrica ocupă o suprafaţă de 42,5 hectare, din care aproximativ 100.000 de metri pătraţi construiţi şi îşi desfăşoară activitatea în 6 hale de producţie la locaţia de la Cristian, de unde îşi desfăşoară producţia din 8 octombrie 2004. Înregistrată iniţial sub numele de INA Schaeffler Braşov ca filială a Grupului Schaeffler, întreprinderea a fost redenumită în anul 2006 primind numele de Schaeffler România.2.Autoliv
Grupul auto suedez Autoliv a deschis prima fabrică din România, care produce centuri de siguranţă şi sisteme pentru airbaguri, în anul 1997 la Braşov, aceasta fiind urmată în anul 2007 de o nouă investiţie de 30 milioane de euro în a doua unitate, în Lugoj. Compania deţine în prezent pe piaţa locală fabrici în Braşov, Lugoj, Sfântu Gheorghe, Reşiţa şi Oneşti, judeţul Băcău, cea din urmă fiind deschisă de suedezi în primul trimestru din acest an.3.Roman
Producătorul brașovean de autocamioane a fost înființat în 1921 sub numele de Romloc. Atunci producea material rulant, după care a început să producă și motoare și autocamioane. După venirea comuniștilor la conducere, în 1948, firma ia denumirea de „Steagul Roșu”. Astăzi, Roman S.A. abia mai supraviețuiește, fiind în insolvență4.Tractorul
Uzina de tractoare a fost înființată în 1925 ca fabrică de autocamioane, dar după venirea comuniștilor la putere aceasta a fost reorientată spre producția de tractoare. Fabrica a intrat în faliment în 2007, după mai multe încercări eșuate de privatizare5.Bilka
Compania Bilka Steel, producător de țiglă metalică, a fost înființată în 2007 de către omul de afaceri Horațiu Țepeș. Anul acesta, Bilka a achiziționat platforma Hidromecanica 2 și totodată, a demarat un plan investițional care se ridică la 20 milioane de euro și se va desfășura în perioada 2017 – 2020. Suma bugetată va fi distribuită în cea mai mare parte către dezvoltarea produselor cu desfacere în sectorul industrial. Pentru achiziția platformei industriale, Bilka a plătit 5,5 milioane de euro.6.IAR
IAR Ghimbav este noul nume al fostei societăți ICA Ghimbav. IAR este una dintre principalele societăţi aeronautice ale României, înfiinţată în urmă cu 90 de ani prin Decret regal. Reînfiinţată în 1968 sub denumirea de „Întreprinderea de Construcţii Aeronautice” (denumire păstrată până în 1991), devine unicul producător român de elicoptere.7.Sergiana
Grupul brașovean Sergiana, cu activităţi în industria alimentară, a avut în 2016 vânzări totale de aproape 45 milioane de euro, din care 65% din business sunt generate de Sergiana Prodimpex, fabrica de preparate din carne a grupului. Pentru anul 2017 vânzările sunt bugetate să crească cu 10%, până la 50 de milioane de euro.8.Electroprecizia
Activitatea Electroprecizia a început în 30 iunie 1936, când a luat naștere PREROM, societatea pe acțiuni cu capital german-ceh-român, specializată în fabricarea de instrumente de bord pentru avioane. Numele de azi al companiei a apărut în 1948, când aceasta a fost naționalizată și denumită ELECTROPRECIZIA, brand ce reprezintă și în prezent „precizie în electrotehnica românească”. După încă un an, datorită expansiunii producției, sediul a fost mutat în Săcele.9.Dacia Plant
Businessul Dacia Plant a fost înfiinţat în 2002 şi este deţinut de antreprenorii români Călin Ianţa şi Radu Ionescu, care au ajuns să controleze o companie cu aproximativ 150 de angajaţi şi 250 de produse în portofoliu. Fabrica Dacia Plant a fost inaugurată în 2010.10.Ciucaș
Ciucaș este o bere românească ce promovează de peste 100 de ani valori precum: relaxarea, timpul petrecut cu prietenii, starea de bine și natura. Rețeta se bucură de succes încă din 1892, aducând alături grupuri de prieteni și făcând din buna dispoziție un lucru comun. Din 2005, anul în care Ciucaș a fost distribuită pentru prima oară la nivel național, brandul românesc s-a bucurat de o creștere continua a cotei de piață, fiind considerate una dintre cele mai bune produse de pe segmental popular.Eveniment | Punctaj | Procent |
1. Parada Junilor | 143 | 20,0 |
2. Oktoberfest | 111 | 15,5 |
3. CArt Fest | 83 | 11,6 |
4. Cerbul de Aur | 69 | 9,7 |
5. Amural | 47 | 6,6 |
6. Zilele Brașovului | 39 | 5,5 |
7. Festivalul de Dramaturgie Contemporană | 30 | 4,2 |
8. Jazz Festival | 16 | 2,2 |
9. Dracula Film Festival | 14 | 2,0 |
10. Săptămâna Comediei | 11 | 1,5 |
1.Parada Junilor
În fiecare an, în Șcheii Brașovului, în prima duminică de după Paștile Răsăritene, adică în Duminica Tomii, atât brașovenii, cât și turiștii asistă la „Ziua de călări” un eveniment tradițional unic. Junii sunt grupați în șapte grupuri sau cete de călăreți, organizați din punct de vedere juridic în societăți, a căror misiune este păstrarea vie a tradițiilor din Șcheii Brașovului și Brașovechi: Junii Tineri, Junii Bătrâni, Junii Curcani, Junii Dorobanți, Junii Brașovecheni, Junii Roșiori și Junii Albiori. Pe tot parcursul defilării pe străzile din Centrul Vechi, junii sunt întâmpinați de locuitorii Brașovului cu urale și aplauze, cărora junii le răspund prin a-i invita să-i însoțească „la Pietri”, unde să petreacă în natură alături de ei.2.Oktoberfest
O tradiție germană adoptată după modelul autentic bavarez, râuri de bere, muzică germană, fanfară, specialități culinare bavareze, berea nefiltrată, un cort imens decorat alb-albastru, jocuri cu premii, sponsori cu renume, deschiderea festivalului prin „a da cep” butoiului cu bere, reprezintă rețeta Oktoberfest Brașov. Leul bavarez încoronat la Brașov a devenit stema Oktoberfest-ului autohton care anul acesta a împlinit 9 ani.3.C’Art Fest
C’Art Fest este un eveniment cultural care a ajuns anul acesta la a patra ediție, fiind una dintre cele mai ample manifestări de artă contemporană din România. Conceptul festivalului este acela de a pune în valoare, prin cultură și educație Cristianul, una dintre cele mai frumoase și prospere localități din județul Brașov, unde tradiția, istoria și arhitectura locale se combină fericit cu arta, creând în același timp un spațiu de dialog multicultural și diferențiindu-se de celelalte festivaluri de gen printr-o abordare neconvențională, cu caracter local, focus pe audiență generală și artă în spațiul public. Începând cu ediția 2016, festivalul este structurat pe patru secțiuni, fără a se limita la acestea: teatru, carte, muzică, stradă.4.Cerbul de Aur
Desfășurat pentru prima dată în 1968, festivalul a lansat de-a lungul timpului vedete care s-au bucurat de mare succes în țară și în străinătate. „Cerbul de Aur” este un spectacol-concurs de interpretare ce urmărește promovarea talentelor din România și de peste hotare. Printre artiștii străini ce s-au aflat pe scena festivalului se numără: Diana Ross, Amália Rodrigues, Julio Iglesias, Sheryl Crow, Tom Jones, Vaya con Dios, Coolio, Christina Aguilera, Kenny Rogers, Ricky Martin, Kelly Family sau Patricia Kaas. Până în prezent, au avut loc 17 ediții, festivalul fiind întrerupt și reluat de mai multe ori de-a lungul anilor. Ultima ediție a avut loc în 2009, ulterior Televiziunea Română declarând că, deocamdată, nu dispune de fondurile necesare organizării altor ediții.5.Amural
Festival Vizual După Ziduri este o inițiativă privată a unui grup de tineri creativi din Brașov. Misiunea lor este de a scoate arta din galerii și muzee și a o propune publicului într-un mod sincer și alternativ, iar evenimentul propune o soluție de conversie urbană temporară pentru zona După Ziduri. Miza festivalului Amural este de a conecta orașul cu cele mai noi și mai spectaculoase manifestări creative, într-un cadru ce îmbină perfect istoria și natura cu arta și tehnologia.6.Zilele Brașovului
Zilele Brașovului sunt sărbătorite, conform tradiţiei, în weekendul Duminicii Tomii, cu evenimente pentru toate gusturile şi vârstele. Evenimentul cel mai aşteptat din timpul Zilelor Braşovului este Parada Junilor, care are loc în Duminica Tomii, pe traseul tradiţional: Piaţa Unirii, str. C-tin Brâncoveanu, Str. G. Bariţiu, str. Mureşenilor, B-dul Eroilor, Str. Republicii, Piaţa Sfatului, Str. Apollonia Hirscher, str. Poarta Schei, str. Prundului, Piaţa Unirii, Pietrele lui Solomon.7.Festivalul de Dramaturgie Contemporană
Începând cu anul 1978, Teatrul Sică Alexandrescu organizează Festivalul de Dramaturgie Contemporană, care a ajuns la cea de a XXVIII-a ediție. Anul acesta, pentru prima oară, festivalul a avut și participare internațională, statut ce se dorește cu caracter permanent de acum înainte.8.Braşov Jazz &Blues Festival
Este unul dintre cele mai speciale festivaluri din România și a ajuns la a cincea ediție. Evenimentul aduce la Brașov tot ce e proaspăt și valoros în jazzul și bluesul contemporane. Brașov Jazz & Blues Festival a obținut premiul de Proiectul muzical al anului trecut, acesta fiind al doilea an consecutiv când festivalul organizat de către Asociația Culturală Fanzin este premiat de Consorțiul Cultural Corona și de către brașoveni.9.Dracula Film Festival
Festivalul este dedicat iubitorilor de filme horror și fantasy și un eveniment competițional. În cadrul acestuia sunt proiectate filme horror, SF, supranaturale, thriller sau fantasy – și are 3 secțiuni: competiție lungmetraj internațional, competiție scurtmetraj internațional și competiție scurtmetraj românesc. Începând cu ediția a IV-a (2016) Dracula Film Festival a mai adaugat o secțiune, numită Dracula Digital, care are scopul de a promova educaţia cinematografică în rândul adolescenţilor, de a le oferi tinerilor din toată ţara șansa de a se apropia de lumea filmului, şi de a descoperi şi cultiva noi talente în cinematografia din România. Dracula Film Festival este un eveniment anual organizat de Asociația Culturală Fanzin și prezentat de Viasat History.10.Săptămâna Comediei
Festivalul își propune să aducă la Brașov cele mai iubite comedii de către publicul din întreaga țară. Prima ediție a evenimentului a avut loc în mai 2013 și i-a adus la Brașov pe cei mai renumiți artiști ai scenei de comedie, dar și concerte, spectacole pentru copii sau demonstrații stradale cu mimi și clovni.Nr. | Persoana | Nominalizări | Percent |
1 | George Scripcaru | 184 | 9.8% |
2 | Ion Țiriac | 159 | 8.5% |
3 | Horia Brenciu | 107 | 5.7% |
4 | Dumitru Prunariu | 54 | 2.9% |
5 | Arian Veștea | 21 | 1.1% |
Nr. | Brand | Nominalizări |
1 | Sergiana | 555 |
2 | LeFruMarin | 23 |
3 | Luca | 21 |
4 | Reinert | 12 |
5 | Avicola Codlea | 11 |
1.Sergiana
La 22 de ani de la apariția primelor produse sub marca Sergiana Poiana Mărului, Sergiana Grup este o afacere de familie de 150 de milioane de lei anual. Grupul dă de lucru unui număr de 1.200 de oameni și a ajuns la o rețea de 48 de magazine în 19 județe și în municipiul București.2.LeFruMarin
Aflată din 1991 pe piața din Brașov, LeFruMarin ocupă locul doi în topul brașovenilor. Compania este specializată în producerea de preparate din carne, creșterea, îngrășarea și abatorizarea animalelor, comerțul en-gros și en-detail cu produse alimentare , având o rețea propie de magazine și o rețea de ditribuție.3.Luca
Compania face parte dintr-un grup controlat de familia Luca, fiind o societate cu capital 100 % românesc și având ca activitate principală producția și distribuția de produse din carne, în special carne de porc și de vită. Având o tradiție de 25 ani pe piața din Transilvania, este o afacere care a crescut și s-a dezvoltat datorită pasiunii familiei Luca pentru domeniul preparatelor din carne.4.Reinert
Reinert a intrat în România investind 17 milioane de euro în prima fabrică din afara Germaniei, la Feldioara. Germanii au o experiență de peste 85 de ani pe piața produselor din carne. Anul trecut, germanii au avut o cifră de afaceri de peste 89 de milioane de lei (circa 20 milioane de euro), în creştere cu 18% faţă de anul precedent, arată datele de pe site-ul Ministerului de Finanţe.5.Avicola Codlea
Este unul dintre principalii jucătorii pe piața românească a cărnii de pasăre, având o experiență de peste 35 de ani. Ocupă locul 6 la nivel național, în ce privește cantitatea de carne produsă și locul I la capitolul rezultate tehnice.Nr. | Media | Nominalizări |
1 | Radio Brasov | 150 |
2 | Mix | 100 |
3 | bizbrasov.ro | 97 |
4 | Zile si Nopti | 50 |
5 | Digi Brașov | 32 |
1. Radio Brașov
Radio Brașov este primul post de radio privat al trustului de presă Mix Media Group din Brașov. Este practic cel mai longeviv post de radio de la poalele Tâmpei, care difuzează atât știri, cât și muzică. Acesta a luat ființă în anul 1993, iar deviza sa este „Frecvența care face diferența!”.2. Mix TV
Mix TV este cel mai cunoscut brand din televiziunea brașoveană și face parte din același trust de presă cu Radio Brașov. Pe lângă știri, postul local difuzează o serie de emisiuni deja cu tradiție, cum ar fi de exemplu Mix Actual, prezentată de Onelia Pescaru, dar și o emisiune dedicată celor mici, Tortul de ciocolată. Trustul Mix este controlat de fostul președinte al Consiliului Județean Brașov, Aristotel Căncescu, care, după ce a creat Radio Brașov și cotidianul „Bună Ziua Brașov”, a vrut să își întregească prezența pe piața media și cu o televiziune, preluând la finele anilor 1990 televiziunea Canal P+.3. BizBrașov
Pe cea de-a treia poziție în topul preferințelor brașovenilor se clasează site-ul de știri BizBrașov, cel mai tânăr vehicul media dintre cele aflate în top și care are o rețetă diferită, axându-se pe știrile care contează în Brașov în domeniul economiei și evenimentelor, mai puțin despre viața politică sau despre cancanurile urbei. Acesta a luat ființă în anul 2012, iar de anul trecut s-a extins în varianta print a revistei de business Forward Brașov.4. Zile și Nopți
„Zile și Nopți” este brandul numărul 1 în materie de reviste de timp liber la nivelul Brașovului. Pe 4 octombrie, Revista „Zile și nopți” a împlinit 17 ani de când a luat ființă la Brașov. Cu timpul, revista de timp liber s-a extins, iar acum este prezentă în 15 orașe din toate colțurile țării. Dacă în 2005, „Zile și Nopți” a intrat oarecum timid pe piața evenimentelor, prin organizarea primului concert de muzică electronică de la poalele Tâmpei din 2013, echipa a decis că trebuie să se ocupe la modul serios de organizarea timpului liber în Brașov. Așa a apărut Asociația Fanzin, care organizează în prezent șapte evenimente majore în Brașov: Love Story, Don and Roll, Săptămâna Comediei, Tribut, Stand Up Fest, Dracula Film Festival și Brașov Jazz & Blues Festival.5. Digi 24 Brașov
În decembrie 2012, Digi 24 a deschis și stația locală la Brașov, în cadrul unui proces de expansiune pe care l-a derulat în întreaga țară. Pe lângă știri, Digi 24 Brașov a venit și cu o serie de emisiuni locale: „Vocile Brașovului”, „Recrutat în Brașov”, „Turist acasă” sau „Divizia locală”, însă nu toate au rezistat pe parcursul anilor. Echipa Digi 24 Brașov a plecat la drum cu dorința de a respecta principiile jurnalismului de calitate, de a nu abdica de la regulile de bază ale profesiei lor, de a nu interpreta realitatea altfel decât este ea, de a nu emite judecăți de valoare.Nr. | Centru Comercial | Nominalizări |
1 | Coresi | 563 |
2 | Carrefour | 43 |
3 | Star | 22 |
4 | Auchan | 12 |
5 | Kaufland | 10 |
1.Coresi
Coresi Shopping Resort este cel mai mare proiect de regenerare urbană din România și primul centru de experiențe din Brașov, care își propune să devină principala atracție turistică a orasului și chiar a regiunii. Proiectul a fost inaugurat în primăvara lui 2015 în urma unei investiţii de circa 60 milioane de euro, sumă care include şi preţul terenului aferent construcţiei, care are o pondere de 12-15% în costul total.2.Carrefour
Centrul Comercial Carrefour Braşov a fost deschis în 2004 şi este amplasat în cadrul unei zone comerciale de aproximativ 45.000 de metri pătraţi. În România, grupul Carrefour numără 290 de magazine dintre care 32 hipermarketuri Carrefour, 117 supermarketuri Market, 44 magazine de proximitate Express, 10 magazine de proximitate Contact, şi un magazin de comerţ online. Acestora li se adaugă 86 de magazine Billa, pe care grupul Carrefour le-a preluat la finalul lui 2015.4.Star
Magazinul Universal din Brașov a fost dat în funcțiune în 1975, fiind cel mai vechi „mall” al orașului. Aceasta a fost prima clădire din oraș care a beneficiat de scări rulante. Până acum este singura astfel de clădire.4.Auchan
Lanţul francez de magazine Auchan, prezent pe piaţa locală de mai bine de un deceniu, a anunţat în acest an planuri ambiţioase de expansiune, mai exact intrarea pe trei segmente noi de piaţă – supermarketuri, proximitate şi online. Până acum compania era prezentă doar pe piaţa magazinelor mari, respectiv hipermarketuri, cu o reţea de 33 de unităţi.5.Kaufland
Kaufland, cel mai mare retailer de pe piața românească, a intrat în țara noastră în 2005. Anul acesta, cei de la Kaufland au inaugurat cel de-al doilea magazin din municipiul Brașov.Topuri Brașovene | fwdBV
Articole ce te-ar putea interesa
Asigurarea obligatorie a locuinței se va scumpi considerabil începând cu data de 11 noiembrie, titrează…
Brașovul ocupă locul cinci într-un top al salariaților din microîntreprinderi, majoritatea cu capital autohton, cu…
Trăim o perioadă care ne afectează în totalitate. Ne afectează economic, ne afectează fizic, ne…
Ambiția a caracterizat-o pe Violeta Radu, care a deprins tainele afacerilor de la bunicii și…