Această aplicație mobilă preia preferințele muzicale ale persoanelor dintr-un bar sau restaurant și apoi le redă în instalația de sonorizare a locației. Tot ceea ce trebuie să faci este să te autentifici în MUSHIN.FM folosind serviciul tău de muzică preferat.
Pasionații de muzică din agenția digitală High Contrast din Brașov ne pun să ne imaginăm următorul scenariu: „Tocmai ai ieșit în oraș cu prietenii. Ai intrat într-un bar și înainte chiar să comanzi prima bere, în boxe începe să cânte melodia ta preferată. Stai la o bere sau la mai multe cu amicii tăi și, ca prin magie, localul îți citește gândurile și sistemul audio redă mereu melodii care plac tuturor”. Pare un scenariu desprins din filme science-fiction, însă de fapt este vorba de o inteligență artificială care alege muzică perfectă în baruri și restaurante
O echipă de „geeks” pasionați de muzică din agenția digitală High Contrast din Brașov, a dezvoltat aplicația „MUSHIN.FM”, care practic detectează preferințele muzicale ale persoanelor dintr-un spațiu public și generează un paylist dinamic real-time cu muzica lor favorită care este redată în respectiva locație.
Cum funcționează aplicația
Echipa MUSHIN.FM, Rareș Drăgan – Business, Andrei Amăruiței – Development și Cosmin Haraga – Marketing, este cea care a creat această aplicație. Pentru a asculta muzica preferată într-o locație, tot ceea ce trebuie să faci este să te autentifici în MUSHIN folosind serviciul tău de muzică preferat: Zonga, Deezer, Spotify, Apple Music, iar MUSHIN preia preferințe muzicale, inclusiv din Facebook. „Mai departe, aplicația intersectează preferințele muzicale ale tuturor oamenilor dintr-un spațiu și generează un playlist inteligent cu muzica ce va plăcea tuturor. Și face acest lucru în timp real, astfel încât de fiecare dată când cineva intră sau iese din locație, algoritmul adaptează playlist-ul muzical în funcție de oamenii din spațiu”, ne-a explicat Rareș.
Cum s-a născut MUSHIN
MUSHIN are două componente: o aplicație in Cloud dedicată locațiilor și o aplicație mobilă pentru utilizatori. Ca orice idee, MUSHIN.FM a pornit dintr-o serie de experiențe și dintr-o nemulțumire. „Nemulțumirea noastră este destul de comună: ne-am săturat să ascultăm muzică nepotrivită în locurile în care ne petrecem timpul liber. Experiența care a declanșat totul a avut loc în agenția digitală High Contrast, fondată în 2002 și care a devenit între timp un epicentru digital/creativ al Brașovului. În martie 2015, pregăteam un eveniment «noaptea agențiilor» în High Contrast și vroiam să aduc ceva inedit și interactiv la eveniment. Atunci, am gândit un un playlist interactiv prin care oamenii să aleagă muzica de la eveniment prin like-uri pe Facebook. Colegul meu Radu a scris codul în mai puțin de o săptămâna. La noaptea agențiilor am prezentat conceptul de playlist interactiv și am primit feedback foarte pozitiv. Dar evenimentul de la noaptea agențiilor ar fi putut să fie un eveniment privat și singular dacă nu intervenea șansa. Întâmplarea face să am un prieten foarte bun, Cosmin Haraga, care este administratorul unei cafenele din centrul Brașovului (Dada Cafe). Cosmin ne-a încurajat să organizăm primul eveniment public MUSHIN și a găzduit prima apariție în Dada, pe 15 Decembrie 2015. La momentul acela aveam în continuare doar un playlist interactiv prin Facebook, dar conceptul a prins bine și petrecerea a durat până dimineață în Dada. În prima noapte s-au ales și ascultat peste 200 de piese folosind MUSHIN. A fost un prim succes și confirmarea de care aveam nevoie”, ne-a destăinuit Rareș poveste nașterii MUSHIN.FM.
Mai multe despre MUSHIN.FM puteți afla din cel de-al IV-lea număr al Revistei Forward Brașov.