Prezentă pe piața brașoveană încă din 1997, compania Autoliv livrează către clienți din toată Europa produse aparte, care nu au o a doua șansă, ceea ce implică multă responsabilitate, dar și o finalitate deosebită.
Producătorul de sisteme de siguranţă auto Autoliv România a fost desemnat anul trecut drept cel mai mare producător din domeniul asamblării de componente auto, atât la nivel național cât și județean, după cifra de afaceri. Compania a încheiat anul 2018 cu un business de peste 4 miliarde de lei și a ajuns acum la 10.200 de angajați, în creștere față de anii precedenți.
„De ceva vreme, începem fiecare an tot mai conștienți de dinamica extraordinară a pieței, știind că așteptările clienților și ale companiei sunt tot mai mari, iar nevoia de a fi mai buni și mai eficienți crește. Și, totuși, obiectivele și provocarea, vin la pachet cu o încredere extraordinară că avem resursele să livrăm și că suntem o organizație suficient de puternică și creativă pentru a găsi soluții pentru orice situație. Succesul realizat a fost posibil doar printr-un efort susținut al colegilor noștri care fac parte din marea echipă Autoliv România”, spun reprezentanții companiei.
România deține 40% din producția pe Europa
Din cele 14 țări în care Autoliv are operațiuni, în România sunt angajați aproximativ 30% din totalul salariaților companiei din Europa. Din perspectiva produselor livrate, din Autoliv România pleacă către clienți 40% din producția realizată la nivel de Europa. „Aceasta amploare a operațiunilor din România este dată de paleta foarte mare a clienților cu care Autoliv colaborează, Renault/Nissan/Mitsubishi, Volkswagen, Huynday/Kya, Ford, Honda, FCA, Toyota, Daimler, General Motors, BMW, PSA, Volvo, Mazda, JLR, ca să îi numim pe cei mai mari și mai cunoscuți în piață, dar și alți producători”, au explicat oficialii Autoliv România.
Responsabilitatea siguranței
Viziunea Autoliv este aceea de a salva cat mai multe vieți, iar statistic vorbind, produsele Autoliv salvează peste 30.000 de vieți anual și previn de 10 ori mai multe accidente. „Misiunea noastră este să oferim soluții avansate de salvare a vieților pentru membrii unei societăți aflate în continuă mișcare. Acest lucru va fi posibil doar urmând valorile pe care ne bazăm, adică transparența, inovația, agilitatea și nu în ultimul rând, percepția unitară a companiei noastre. Produsele noastre au un specific aparte, ele nu au o a doua șansă, ceea ce presupune o responsabilitate foarte mare, dar totodată o împlinire deosebită, ținând cont de finalitatea muncii noastre. Colegii care au ales să se alăture misiunii noastre au văzut multe alte aspecte pozitive pe care le-au considerat importante în plan personal”, au subliniat reprezentanții companiei.
Proiecte noi și performanță
Strategia și provocările rămân aceleași pentru Autoliv, respectiv de a optimiza activitatea existentă, dar și de a prelua și dezvolta proiecte noi, de a livra calitatea așteptată de clienți, performanțele așteptate de management și actionari și, nu în ultimul rând, de a crea un mediu de lucru adaptat nevoilor angajaților. „Pe lângă un pachet de compensații și beneficii atractiv, pentru colegii noștri a fost la fel de important faptul că au un loc de muncă sigur, cu un business stabil și constant. Faptul că în postul pe care îl ocupă sunt implicați în proiecte care presupun tehnologii noi și inovative și, nu în ultimul rând, pentru că activitatea este foarte diversă, proiectele și activitățile sunt foarte diferite și elimină monotonia întâlnită în cadrul altor companii care activează în piață”, ar fi principalele atuuri ale Autoliv pentru a-și ține aproape angajații, dar și a-și crește echipa.
Investiții în automatizare
Autoliv a realizat anul acesta multe investiții în tehnologie care au dus la progrese relevante în îmbunătățirea și automatizarea proceselor de producție și a proceselor suport. „Am reușit, astfel, să creștem încă o dată nivelul de eficiență și productivitatea, îmbunătățirea e însă un proces continuu, întotdeauna vom avea lucruri în plus de făcut, iar dezvoltarea trebuie să fie mereu parte din filosofia noastră. Urmează un 2020 provocator, un an în care ne vom concentra și mai mult pe resursa noastră principală – oamenii. Focusul se va îndrepta înspre construirea de competențe adaptate și necesare pentru a face față schimbărilor de tehnologie (Industry 4.0 și Business 4.0), pe siguranța și sănătatea locului de muncă, pe calitate, claritate și consecvență în procese, dar și în așteptări, roluri și responsabilități. Trebuie să ne respectăm angajamentele – parte a eticii de business și să ne confirmăm statutul de cea mai bună alegere atât pentru clienți, cât și pentru angajații noștri de acum și cei ce ni se vor alătura”, au punctat reprezentanții companiei suedeze care a deschis prima fabrică din România în 1997, la Brașov.