Abonamente de sport, spa și relaxare, tichete de masă și de cadouri și abonamentele medicale sunt în continuare printre cele mai întâlnite beneficii oferite angajaților.

Potrivit Smartree, unul dintre liderii din România pe piața de externalizare a proceselor de HR, beneficiile acordate de către angajatorii români au devenit tot mai variate și creative ca metodă de retenție și fidelizare a angajaților.

Dacă până acum câțiva ani doar tichetele de masă sau decontarea transportului erau incluse în pachetul de bonificații, în prezent, angajatorii oferă un sistem mult mai complex din acest punct de vedere: tichete cadouri, abonamente medicale, abonamente la saloane de SPA – infrumusețare, de sport, excursii plătite, camere de relaxare, fructe la birou. La acestea se adaugă inclusiv posibilitatea de a lucra de acasă sau opțiunea de a achiziționa produse și servicii la prețuri reduse.

„Beneficiile reprezintă un instrument solid de motivare a angajaților, de stimulare a performanței și de păstrare, pe termen lung, a loialității lor în cadrul companiilor, dar și de atragere a noi candidați implicați în procesele de recrutare. Implementat într-un mod coerent, corect și transparent, și ținandu-se cont de tendințele din piață, dar și de resursele disponibile ale companiilor, acest sistem de bonusare poate conduce la o retenție sporită a angajaților”, a declarat Raluca Peneș, HR Coordinator Smartree.

Conform statisticilor Smartree, valoarea medie a beneficiilor oferite de companii la nivelul anului 2017 a a fost mai mare cu 11% față de media anului precedent, cu o creștere de 25% în decembrie 2017 comparativ cu decembrie 2016. Creșterea inregistrată de-a lungul anului a fost determinată de implementarea programelor de bonusare de către companiile care s-au adaptat rapid la cerințele din piață cu scopul fidelizării propriilor angajați, dar și cu obiectivul de a atrage alți candidați din piață.

In 2017, 79% dintre companiile clienți Smartree au oferit diverse beneficii angajaților, în creștere cu 4% față de anul precedent, în timp ce 8% dintre aceștia au oferit beneficii în mod diferențiat, în funcție de politica fiecărei entități din grup. Un procentaj de 13% dintre clienții Smartree nu au oferit beneficii anul trecut propriilor angajați.

„Având în vedere că piața ofertelor de muncă a fost una foarte competitivă în 2017, din ce în ce mai multe companii au implementat noi sisteme de beneficii, prin extinderea acestor politici la nivelul tuturor departamentelor. În același timp, sunt și companii multinaționale care deja și-au făcut cunoscută decizia de a intra în 2018 pe piața din România, aspect care va determina actualii angajatori să păstreze și să adapteze continuu aceste sisteme de beneficii, pentru motivarea angajaților existenți, dar și pentru atragerea de noi potențiali candidați”, a adaugat Raluca Peneș.

Pentru anul current, reprezentanții companiei estimează o creștere de 10% în ceea ce privește valoarea medie a bonusurilor acordate angajaților, pe fondul unei piețe a muncii tot mai dinamice. De asemenea, în 2018, angajatorii vor căuta metode tot mai neconvenționale de a-și fideliza membrii echipelor, cu accent pe opțiuni de natură non-financiară a pachetului de beneficii.