Primul site de știri din Brașov care a depășit un milion de cititori lunar
Povestea BizBrașov a început acum 11 ani, când trecerea de la print la online era văzută încă cu scepticism de multe persoane. La început, am fost un site axat pe știri economice, de business, însă, în 2016, inițiatorul proiectului media, Ovidiu Vrânceanu, a decis ca BizBrașov să se transforme într-un site generalist, care să ofere informațiile momentului și să țină la curent comunitatea brașoveană cu cele mai importante știri din județ, dar și din împrejurimi.
De la bun început, echipa BizBrașov a avut o singură misiune: de a spune povești adevărate și de a venit în sprijinul comunității, semnalând derapajele autorităților publice în încercarea de a rezolva problemele cu care se confruntă brașovenii și la care cei responsabili au închis ochii. „BizBrașov a semnalat, cei răspunzători au rezolvat”, și sunt destule astfel de situații, cum ar fi efectuarea unor resistematizări rutiere pentru a veni în sprijinul unor locatari și pentru a fluidiza traficul, o mai mare atenție acordată ordinii și liniștii publice în anumite zone ale orașului, dar și impulsionarea administrației locale pentru a lua decizii în favoarea comunității, în detrimentul unor orgolii.
Am folosit formele jurnalismului narativ (portrete, reportaje) ca să ne aducem mai aproape de alții, să empatizăm cu ei, să descoperim soluții, să găsim curaj și inspirație ca să acționăm pentru a ne transforma viețile, dar și comunitatea în sine. Am căutat modele în comunitate, care să îi ajute pe cititorii noștri să înțeleagă formulele unor business-uri de succes, dar și să îi susținem pe cei care vor să își dezvolte afacerile, astfel încât cu toții să ne dezvoltăm și să evoluăm în plan economic. Totodată, BizBrașov s-a implicat activ și în organizarea unor evenimente de petrecere a timpului liber pentru a da viață orașului și a-i crește atractivitatea, deoarece Brașovul trebuie să se mențină în primele opțiuni ale turiștilor, indiferent de vremuri.
De la un an, la altul, numărul cititorilor noștri a crescut, iar în luna iunie a acestui an, BizBrașov a fost primul ziar online de la poalele Tâmpei care a depășit 1 milion de cititori. Au ajutat și subiectele, care au fost și vor fi prezentate nepărtinitor și cu atenție pentru detalii de către echipa formată din adevărați profesioniști: Ovidiu Vrânceanu, Ionuț Dincă, Laura Nilescu Gal și Ovidiu Văcaru (în ordinea cronologică alăturării proiectului).
Vă mulțumim că ne citiți și țineți aproape. Împreună putem face Brașovul mai bun!
Ionuț Dincă:
În 2016, am decis să fac un nou pas în carieră și să mă alătur proiectului BizBrașov. «Găsește o ocupație care să-ți placă și vei adăuga 5 zile fiecărei săptămâni», spunea Michelangelo. Pot spune că în BizBrașov m-am regăsit și îmi oferă oportunitatea de a face în fiecare zi ceea ce mă definește din punct de vedere profesional. Aici am găsit premisele necesare dezvoltării și îmbunătățirii și am învățat un lucru important: pentru a avea succes, înseamnă să depui efort constant, dar și să iubești ceea ce faci.
Laura Nilescu Gal
După ce am renunțat la televiziune și la radio, BizBrașov mi-a deschis un alt drum în fascinanta lume a jurnalismului. A fost, practic, o nouă provocare într-un proiect frumos, conceput cu mult talent. Am pășit cu entuziasm și m-am „împrietenit” rapid cu acest tip de jurnalism online, care a câștigat tot mai mult teren în această epocă a digitalizării. Aici mi-am redescoperit latura creativă, am simțit emoția interacționării directe cu cititorii și, cel mai important, am intrat într-o echipă puternică. Împreună cu colegii mei, ziariști cu vastă experiență în presa scrisă, ne străduim să clădim un „imperiu” al celor mai obiective și importante știri din Brașov.
Ovidiu Văcaru:
Când am fost „ofertat” de Ovidiu Vrânceanu, mi-au trebuit câteva zile bune de gândire. Dacă să fac pasul spre BizBrașov. Spre deosebire de mulți români, până acum am trecut prin peste 15 job-uri, în domenii absolut diferite, deci schimbarea nu înseamnă prea mult pentru mine. Dar… știind că BizBrașov este cel mai tare site de știri din regiune, gândul mi-a zburat într-o singură direcție: Fac față? Sunt destul de bun?
Până la urmă am decis că o provocare în plus nu strică. Dar am venit la birou cu stomacul strâns, trebuie să recunosc. Până când Laura m-a pupat și Ionuț mi-a strâns mâna, uitându-se adânc în ochii mei. Știam ce crede despre mine: că sunt un exponent demn de ziarul „Drum Nou”, de pe vremea împușcatului. Deh… diferența de vârstă.
După patru luni petrecute în birou cu ei, cred că ne-am armonizat bine. Râdem în fiecare zi… ba de noi, ba de alții. Urmărim care din știrile BizBrașov sunt mai citite, ale cui. Nimeni nu spune, dar e clar că e o competiție între noi. Care dintre noi prinde mai repede o informație, o exclusivitate, care face o analiză mai bună, care dă un titlu mai atrăgător.
Mie îmi place competiția. Deci, sunt în locul potrivit!
„Să îi rupem pe micuți!”