Din dorința de a le oferi celor mari o mână de ajutor în ceea ce privește gestionarea timpului lor, dar și pentru a veni în întâmpinarea celor mici cu o serie de activități interesante adecvate vârstei, Delia a lansat conceptul de Baby Parking în orașul de la poalele Tâmpei, un serviciu de supraveghere a copiilor.
Autor: Bianca IVAȘCU
Brașoveanca Delia Sandu a deschis Baby Parking în 2014, un spațiu de recreere pentru cei mici, din dorința de la le oferi copiilor o alternativă la nevoia de socializare și explorare a acestora, dar și de a răspunde la nevoia de timp a părinților.
„După ce am deschis un loc de joacă minuț, care nu se bucură de prea mare succes, a trebuit să decid dacă las businessul să devină falimentar sau găsesc o idee unică, ce mă poate departaja de concurență.
Astfel, am transformat dezavantajul dimensiunilor spațiului într-un avantaj și am mizat pe ideea de casă departe de casă pentru a mă face observată pe piață. Ce te faci în momentul în care o urgență trebuie rezolvată imediat și nu ai cu cine să îl lași pe cel mic? Poți să îl aduci la Baby Parking, ca să nu stai cu grija că acesta se poate îmbolnăvi pentru că circulă nestingherit în locurile aglomerate”, povestește aceasta.
Un mediu securizat, cu personal specializat
Echipa Baby Parking supraveghează copii de la 1 an până la 6-7 ani, când cei mici pot începe să rămână singuri acasă. Fiecare grupă este constituită din maxim 12 copii, cu personal specializat.
„Numele business-ului, pe cât de impersonal ar putea suna, pe atât este de pragmatic. Dacă nu ai unde anume să îți parchezi mașina, te poți afla în riscul de a întârzia la o întâlnire de afaceri, la un interviu sau la un consult medical.
Exact pe aceleași considerente am ales denumirea: sunt anumite conjuncturi în care nu poți sau nu este recomandat să îți iei copilul mic, nici pentru tine, nici pentru el. Tocmai de aceea este de preferat să îl lași într-un mediu securizat, cu personal specializat, într-un loc adecvat preocupărilor vârstei lui. Pe lângă diverse jocuri și jucării, avem și sistem de supraveghere video. Noi oferim soluții moderne la probleme clasice de gestionare a timpului prețios pentru orice părinte”, afirmă Delia.
Cifra de afaceri de 250.000 de euro în 2021
Businessul are două componente, respectiv programul liber ales, cel la dispoziția părinților, și programul zilnic educațional, ca la grădiniță.În total, echipa este alcătuită din peste 20 de angajați și colaboratori.
„Suntem prezenți, de luni până vineri în intervalul orar 8.00 – 17.00, orele la care vin și pleacă copiii fiind flexibile. În funcție de numărul de ore incluse în abonamentul Baby Parking, prețul este între 20 – 24 de lei per oră și dublu pentru weekenduri sau în intervalul orar 17.00 – 8.00. În plus, părinții au la dispoziție Nanny Parking, serviciul de urgență pentru zilele în care nu pot lipsi de la serviciu, iar copilul nu poate ajunge la locația noastră.
În cazul în care cel mic s-a îmbolnăvit și nu poate fi adus în colectivitate, poate apela la noi pentru o zi lucrătoare maximum, astfel încât părintele să aibă timpul necesar pentru a-și rezolva urgențele la birou și a obține concediul medical”, spune Delia.
În 2021, businessul a avut o cifră de afaceri de 250.000 de euro, profitul ajungând la 50.000 de euro. Cheltuielile cuprind și chiriile aferente celor trei spații din Brașov în care funcționează acesta.
„Părinții pot apela la serviciile Baby Parking în următoarele situații: consult personal, interviu, nuntă, botez, înmormântare. O altă componentă importantă este constituită de copiii care se pregătesc pentru intrarea într-o colectivitate mare. La Baby Parking se constituie grupuri de socializare de maximum 5 copii, unde accentul pus pe abordarea individualizată a copilului și a nevoilor lui fac diferența în ceea ce privește frica de separare a celui mic. Consider că le este mai bine într-un mediu adecvat vârstei și intereselor lor, decât să fie nevoiți să ia parte la sarcinile sau evenimentele adulților”, subliniază Delia.
Franciza, o nouă etapă a businessului
Delia a înregistrat marca Baby Parking acum 6 ani și plănuiește, în acest an, să treacă la o nouă etapă a businessului – franciza.
„Știu că Baby Parking este un concept valoros, întrucât nevoia acestui serviciu este una evidentă. Câți dintre părinți nu s-au confruntat cu ea, poate chiar și pentru a petrece câteva ore împreună, ca parteneri? Este foarte important ca, după ce îți întemeiezi o familie și ai copii, să găsești echilibrul dintre rolul tău de părinți și eul tău cu toate fațetele sale. Am primit deja câteva apeluri, motiv pentru care în momentul de față perfectez actele necesare. Este posibil ca Bucureștiul să fie primul oraș din țară în care voi vinde franciza”, menționează aceasta.
În acest domeniu, Delia apreciază cel mai mult faptul că poate interacționa zilnic cu cei mici și se poate lăsa inspirată de naturalețea împletită cu sinceritatea și naivitatea copiilor.
„Datorită lor, mă întorc la esență, iar esența este întotdeauna bună! Redescopăr mereu ingenuitatea copilăriei și, recunosc, îmi trag seva din ea. Mi se întâmplă ca o simplă îmbrățișare cu ei, copiii, să poată face să dispară orice umbră de neliniște. Simt că menirea mea este să intervin în educarea micilor oameni și să plantez semințe bune, sub forma unor valori solide. Pe principiul puterii exemplului, îmi doresc să inspir și personajul angajat în a avea același deziderat”, încheie Delia.
Articolul a apărut în revista de business Forward Brașov.