Topul celor mai iubite branduri brașovene, realizat de către revista de business Forward Brașov, împreună cu Agenția BrandBerry, a ajuns la cea de-a opta ediție, iar în total, 1.347 de persoane și-au exprimat opțiunile.
Locuitorii din Brașov au avut posibilitatea să voteze timp de o lună brandurile pe care le consideră emblematice pentru comunitatea lor. Au fost invitați să indice, pe diferite categorii și fără sugestii predefinite, trei branduri pe care le apreciază sau iubesc. De asemenea, au evaluat cele mai influente branduri din industrie, turism și cele mai importante companii angajatoare.
Dr. Romulus Oprică, sociolog și cercetător senior al companiei BrandBerry, consideră că proiectul „Top 100 cele mai iubite branduri braşovene” nu mai este demult doar o cercetare despre notorietatea și atractivitatea brandurilor brașovene, ci este un adevărat instrument de recunoaștere a celor locale emblematice, care duce la creșterea mândriei față de brandurile și produsele locale, întărind sentimentul de apartenență și identitate comunitară, ajutând astfel la creșterea economiei locale.
Companiile locale, prin analiza rezultatelor, au ocazia de a înțelege mai bine tendințele și schimbările în preferințele consumatorilor și își pot adapta strategiile de marketing și de produs pentru a corespunde mai bine cu așteptările și nevoile locale și pentru a reflecta mai bine valorile culturale, economice și sociale ale comunității brașovenilor.
Procesul de realizare a topului a implicat trei nominalizări de la fiecare respondent. Fiecare nominalizare a primit un punctaj diferit: 100 de puncte pentru prima opțiune, 66 pentru a doua și 33 pentru a treia. La final, a fost calculat un punctaj mediu pentru fiecare nominalizare.
Iată care sunt brandurile care s-au clasat pe locurile 51 – 100: