Pe o piață imobiliară concurențială, finisajele interioare încep să facă diferența și să conteze tot mai mult în ceea ce privește achiziția unui apartament.
În trecut, din păcate, destul de puțini dezvoltatori imobiliari apelau la designeri specializați, iar amenajările se făceau „la ochi”, cu produse de serie. Acum, trendul s-a schimbat semnificativ.
În cazul finisajelor de ceramică de exemplu, începând cu gresia, faianța și finalizând cu obiectele sanitare, expozițiile internaționale dau ora exactă în materie de tendințe. Miron Radu, CEO CUBO Desgin, companie care deține cel mai modern showroom de materiale de construcţii şi amenajări interioare din Brașov, ne-a declarat că tendințele în materie de ceramică se orientează în special către produse de o calitate reală care imită elementele naturale. „Apare cu adevărat și la noi cerința spre produse de o calitate reală la prețuri accesibile. Oamenii se uită la caracteristici și la brand. Sub aspect estetic, când vorbim de plăci ceramice, sunt în tendințe, plăcile în format mare. După ani buni, dar cu o oarecare întârziere, au intrat în tendințe și în România, reproduceri după esențele lemnoase și pietre naturale, dar și modelele în relief 3D. În ceea ce privește parchetul, o tendință spectaculoasă este cea a parchetului Haro, produs în Germania, rezistent la foc și scrumul de țigară, dar și care reduce nivelul de zgomot cu 60%. Spre exemplu, zgomotul unor tocuri nu mai este perceput și de vecinii de dedesubt, iar în cazul căderii accidentale a unei țigări aprinse, nu mai există risc de incendiu, dar nici de deteriorare”, a explicat Miron Radu.
Designul face diferența într-o piață imobiliară concurențială
Finisajele au început să conteze tot mai mult în ceea ce privește alegerea clientului pentru o locuință. Astfel, CUBO Design le oferă dezvoltatorilor imobiliari, dar și clienților finali, consiliere specializată prin intermediul unor profesioniști licențiați în domeniul design-ului. „Oferim mai mult decât produse, oferim soluții de design personalizat cu alternative în funcție de stilul, nevoile sau bugetele disponibile ale beneficiarilor. Ne adresăm atât dezvoltatorilor imobiliari, cât și persoanelor fizice. Toți clienții, care sunt îndrumați la noi de către dezvoltatorii, designerii sau arhitecții parteneri, beneficiază de asistență și consiliere gratuită, având la dispoziție un consultant de design dedicat. Fiecare proiect este analizat în parte cu planurile pe masă, în liniște, la o cafea, la un ceai. În plus, și celor care au nevoie de o consiliere de specialitate în design cu urmărirea derulării proiectului pe faze de execuție, le punem la dispoziție consultanță din partea partenerilor noștri, dar și din partea designerului nostru Csala Attila, care a lucrat și pe plan internațional, în Canada și Australia”, a precizat CEO-ul CUBO Design.
În ceea ce privește brandurile materialelor, designerul Csala Attila ne-a declarat că este la fel ca în industria auto sau a vinurilor. „Dacă acum câțiva ani eram mulțumiți cu o Dacie 1310 sau mergeam și luam un vin la PET, astăzi, deja am înțeles că produsele și brandurile de prestigiu impun și respectă standarde înalte, dar și de durată. Așa este și pe piața designului interior”, a explicat Csalla.
Parteneriat cu unul dintre cei mai mari dezvoltatori imobiliari
Aceste lucruri au început să conteze tot mai mult pe piață, astfel că, recent, CUBO a semnat un contract cu unul dintre cei mai mari dezvoltatori imobiliari din țară în vederea furnizării materialelor necesare amenajării interioare a locuințelor. De asemenea, în vederea derulării unor astfel de parteneriate CUBO a creat o divizie specială pentru marile proiecte imobiliare, care intermediază dezvoltatorilor achiziții directe de la fabricile din Italia sau Spania. „Consultanții de design specializați oferă în showroom consultanță și simulări 3D Visoft, gratuit, clienților finali ai dezvoltatorilor”, a spus Miron.
În ceea ce privește costul soluțiilor de design oferite de către firma brașoveană, se poate pleca de la câțiva euro pe metrul pătrat și se poate ajunge la zeci de euro pe metrul pătrat, în funcție de complexitate și materialele alese.
Expertiza face diferența
Expertiza CUBO Design provine în primul rând din prezența la cele mai importante expoziții internaționale de design și materiale de amenajări, cum ar fi Bau Munchen, expoziție de arhitectură și materiale, Cersaie Bologna, expoziție de plăci ceramice, Domotex Hanovra, parchet, Salone del Mobili Milano sau Cervisama Valencia Spania, cea mai importantă expoziție de plăci ceramice din Spania. „Totodată, expertiza vine și din parteneriatele cu zecile de arhitecți și designeri profesioniști din Brașov, București, împreună cu care alegem produsele pentru portofoliu și propunem soluții adaptate clienților”, a mărturisit fondatorul CUBO Design.
De asemenea, un rol important în dezvoltarea parteneriatului cu dezvoltatorii imobiliari și profesioniștii în domeniu îl au vizitele comune la fabrici din Italia sau Spania. „Povestea care a stat la baza creării conceptului CUBO a fost tocmai dorința de a face altceva, după ce, la începuturile noastre, când mergeam la expozițiile internaționale spunând că suntem din România ni se prezenta marfa ieftină, de o calitate mai slabă. Noi am vrut însă să ne orientăm însă doar spre produsele de top și dovada este că astăzi colaborăm și suntem invitați la expoziții de primii jucători la nivel mondial în materie de produse pentru design de interior”, ne-a destăinuit Miron.
Produse care sunt la modă și peste ani
De ce ar trebui totuși să fim atenți și la finisaje și să nu preluăm la cheie un apartament despre care, ușor, dar sigur ne vom da seama că în ciuda investiției este demodat. Miron Radu a subliniat faptul că un produs care a stat ani buni într-un depozit, pe lângă faptul că nu mai este „la modă” nu mai are nici caracteristicile necesare. „Marea provocare a businessului CUBO Desgin a fost și este să creeze soluții de design pentru un orizont de timp care să fie valoros și plăcut și peste zeci de ani. Nu ca peste doi ani să constați că a ieșit din tendințe. Am ales calea grea, dar care este de viitor și corectă în acest domeniu. Toate produsele pe care le comercializăm atât ceramica, obiectele sanitare, cât și parchetul, respectă cele mai exigente norme europene privind emisiile toxice și compoziția chimică, iar în cazul bateriilor pentru baie și bucătărie, întotdeauna există un certificat de potabilitate”, a subliniat Miron Radu.
Nu în ultimul rând, recent CUBO a intrat și pe piața de mobilă, după ce a preluat parte din acționariatul unei firme cu mare experiență în acest domeniu și cu oferte pentru toate buzunarele.