Compania brașoveană Luado Chocolate a intrat în cel de-al zecelea an al existenței sale, eveniment pe care îl va marca în luna octombrie a anului 2021, urmând ca în noul an să fie mărită gama artizanală de produse.
Până acum, echipa Luado Chocolate a produs și comercializat aproximativ 30 de tone de delicatese artizanale din ciocolată (praline, tablete, ciocolată caldă, figurine, etc). Dacă în primul an de existență se vindeau 200 kg de ciocolată și erau 2 angajați, astăzi sunt 13 angajați care deservesc 3 magazine proprii situate în Brașov, dar și magazinul virtual www.luado.ro.
La finalul lui 2019, Luado a finalizat prima etapă de extindere și a deschis cel de-al doilea magazin, situat în Centrul Comercial Magnolia Brașov. Tot aici a fost gândit și a funcționat un centru propriu de demonstrații și degustări, dar din păcate, din cauza pandemiei, acesta a funcționat numai pânâ în luna martie a anului curent, fiind transformat la acest moment într-un punct de producție. În toamna lui 2020, Luado a reluat însă procesul de extindere și a inaugurat și cel de-al treilea punct de desfacere din Brașov, o insulă comercială situată în zona de food a Coresi Shopping Resort.
Adaptare din mers pe timp de pandemie
„Dacă anul 2019 a fost încheiat cu o cifră de afaceri de aproximativ 900.000 lei, estimăm că și în 2020, în ciuda problemelor dificile și a perioadei de lockdown, vom reuși să ne apropiem de aceeași cifră. Anul acesta, vânzările au fost afectate puternic de scăderea substanțială a numărului de turiști care au vizitat Brașovul, de o evidentă scădere a numărului de tranzacții comerciale, de perioada de lockdown, de o restrângere a bugetelor companiilor care comandau produsele noastre, precum și de alți factori precum mobilitatea redusă, închiderea restaurantelor, etc. Ne-am adaptat din mers și am început să dezvoltăm partea de livrări online, acesta fiind și obiectivul principal pentru anul care urmează: să avem o platformă electronică modernă, care să vizeze clienți din întreaga țară și chiar din străinătate, din ambele segmente, de business și consumers”, ne-a declarat Dorian Lungu, proprietarul Luado Chocolate.
Peste 28 de tone de înghețată produse
Pe lângă specialitățile din ciocolată, în 2014, compania a lansat pe piața brașoveană și înghețata naturală producție proprie. Aceasta este un gelato tradițional, un produs cât se poate de curat, care se ridică la același nivel calitativ cu cel al pralinelor și produselor din ciocolată, cu care au fost obișnuiți clienții Luado. În prezent, în rețetarele Luado sunt peste 29 de tipuri de înghețată artizanală de calitate și au fost comercializate, până acum, peste 28 de tone din acest produs apreciat.
Tot la capitolul inovare se încadrează și sortimentul de 5 tipuri de ecleruri, lansate în toamna lui 2020. Cu ciocolată 70%, fistic, zmeură, ciocolată cu lapte și alune sau cafea, produsele sunt realizate manual, ca toate produsele Luado, utilizând tehnici culinare moderne și ingrediente de calitate premium. Intenția pentru 2021, este de a crește ușor varietatea tipurilor de ecleruri, dar și de a dezvolta unele produse noi, la care au început deja testele.
„În ciuda tuturor problemelor ivite pe parcursul acestui an, consider că am continuat să progresăm, să creștem calitativ și ca imagine de brand. Am continuat să ne specializăm din punct de vedere al tehnicilor și să ne îmbunătățim permanent cunoștințele cu privire la ceea ce facem. Am observat o aplecare mai vizibilă a consumatorului brașovean către calitate, spre tipul de produse pe care noi le producem și comercializăm. Mai puțin și de calitate, îndemnul nostru pe care l-am promovat încă de la înființare, pare acum că prinde tot mai mult contur. Faptul că avem solicitări și trimitem produsele noastre în țări precum Franța, Germania sau Belgia, ne confirmă că suntem pe drumul cel bun și prin urmare, în 2021 vom mări gama noastră artizanală, realizând mai multe combinații între ciocolată diversă de calitate premium și fructe sau ingrediente locale, europene sau asiatice, știut fiind faptul că Brașovul a fost de-a lungul istoriei un punct important în comercializarea acestora”, a punctat antreprenorul braşovean.