Un grup de tineri antreprenori din Bucureşti a creat o aplicaţie de turism unică în ţară, cu ajutorul căreia turiştii descoperă locuri inedite din oraşe rezolvând ghicitori. Mai mult, programul îi conduce pe utilizatori în mici afaceri locale şi în muzee şi case memoriale, în ideea de a le ajuta să se dezvolte. Aplicaţia Questo poate fi folosită în opt oraşe din ţară, inclusiv în Braşov, unde exploratorii pot intra în pielea unui soldat ca să apere zidurile de protecţie ale oraşului.
Lansată în urmă cu aproape două luni, aplicaţia Questo a fost descărcată deja de aproape 8000 de utilizatori din toată ţara. Questo oferă acces către 14 trasee în opt oraşe din România: Bucureşti, Braşov, Sibiu, Iaşi, Cluj-Napoca, Sighişoara, Craiova şi Timişoara. „Ideea ne-a venit natural, în timpul unui concediu prin Roma acum aproape doi ani. Dupa ce ne-am plimbat vreme de câteva zile și am bifat cam tot ce era de bifat, pentru ultima zi am zis să facem ceva diferit. Așa am ajuns să explorăm un cartier mai puțin cunoscut al orașului, un cartier al localnicilor, nu al turiștilor. Experiența ne-a plăcut atât de mult, încât imediat după aceea ne-am apucat de lucrat la ideea Questo. O idee care vrea să ajute oamenii din toată lumea să exploreze orașele prin ochii localnicilor“, a declarat Claudiu Petria, Co-Founder&CEO (Chief Explore Officer).
Două trasee la Braşov
Traseele Questo nu doar că oferă o experienţă inedită pentru turişti, dar îi îndeamnă şi la mişcare. La Braşov, utilizatorii Questo intră în pielea unor personaje medievale. Primul traseu este de tip misiune „Apără Cetatea Brașovului“, iar celălalt de tip plimbare, „Orașul din inima țării“. „Pentru Apără Cetatea Brașovului, exploratorii trebuie să intre în pielea unui soldat brașovean care trebuie să facă tot ce îi stă în putință pentru a proteja cetatea de atacul anunţat al unor inamici. Toată povestea quest-ului este plasată în Evul Mediu, iar traseul pe care exploratorii îl vor parcurge este creat ținând cont de așezarea cetății din acele vremuri. Traseul pornește de la Poarta Ecaterina și urmărește întreaga linie de apărare a Brașovului vechi“, a explicat Claudiu Petria. Toţi cei care au folosit până acum Questo spun că se simt provocaţi de întrebările puse de aplicaţie, mai ales pentru farmecul pe care îl are căutarea indiciilor, dar şi pentru faptul că îi ajută să descopere lucruri şi locuri neştiute din oraşele lor.
Promovarea micilor afaceri
Pe lângă rolul de ghidare cu ajutorul ghicitorilor, aplicaţia Questo mai are un rol şi anume să promoveze micile afaceri, care reflectă spiritul oraşelor. După ce au reuşit să descifreze indiciile din aplicaţie, traseul se poate încheia pentru turişti într-o cafenea, bar sau restaurant. „ Afacerile pe care noi încercăm să le promovăm trebuie să îndeplinească două condiții principale: unu,să fie recomandate de localnici şi doi, să fie autentice. Asta înseamnă că suntem în căutare de locuri care să reprezinte într-adevăr comunitatea din care fac parte. Și aici nu ne referim doar la restaurante sau cafenele. Ne dorim să promovăm tot felul de afaceri, de la ateliere meșteșugărești, la magazine tradiționale și muzee“, a mai spus Claudiu Petria.
Citiţi întregul articol în revista FwdBv din luna august.