Compania este în plină dezvoltare, iar acum, după ce a trecut de 90.000 de domenii găzduite, își mărește echipa pentru a putea cuceri și piața din afara țării.
Cu sediul operațional în Brașov, ROMARG este liderul național în furnizarea serviciilor de tip shared hosting și înregistrare domenii web. Compania este în plină dezvoltare, iar acum, după ce a trecut de 90.000 de domenii găzduite, are ca obiectiv intrarea pe piață internațională și astfel își mărește echipa de suport.
Dacă la începuturile activității, în 2001, compania avea un singur angajat, respectiv fondatorul său Radu Tofan, proaspăt absolvent de facultate la acea vreme, acum compania speră că la sfârșitul anului echipa ROMARG să fie formată de aproximativ 30 de specialiști.
De la zero la peste 121.000 de clienți
„În 2001, când am început această activitate, în piață funcționau 2-3 firme de hosting, iar noi abia făceam primii pași. Povestea amuzantă este că atunci când am semnat primul contract, pentru realizarea unui site de prezentare nu știam ce înseamnă html, css. După câteva site-uri de prezentare realizate am semnat primul contract pentru un magazin virtual (o librărie online) pentru un client din Brașov. A fost momentul în care, am aflat că există PHP, MySQL, serverele linux. Astfel, am realizat că am descoperit o nouă lume. După câteva luni nouă descoperire s-a transformat în pasiune și înregistrarea domeniilor web respectiv găzduirea site-urilor a devenit activitatea principală”, povestește Radu Tofan.
În primul an de activitate, compania a reușit să semneze contracte cu 3 clienți locali din Brașov, iar astăzi, 16 ani mai târziu, în fiecare lună sute de noi clienți se alătura celor peste 121.000 de clienți existenți deja din România, Europa, dar și în Statele Unite.
În pas cu tehnologia
„Dacă la început foloseam resurse de la alte companii atât în țară, dar și în SUA, din 2004 avem propria infrastructura hardware în România. Echipamentele noastre sunt găzduite de atunci în București, noi fiind prima firmă care a adus în România toate tehnologiile ce astăzi reprezentintă un standard”, subliniază managerul ROMARG. Tehnologiile folosite sunt de ultimă generație, plecând de la serverele Supermicro, echipamentele de securitate Fortinet și ajungând la tehnologiile de Cloud, servere web Litespeed, Cloudlinux, dar și soluții avansate de backup R1Soft/Idera.
Unul din impedimentele în calea dezvoltării companiei și pe piețele din afară țării este tocmai găsirea personalului specilizat, lucru cu care se confruntă și alte domenii, astfel că ROMARG a scos acum la concurs peste 16 posturi în vederea completării echipei de suport tehnic.
Pe ce posturi se fac angajări
Astfel, ROMARG angajează specialiști în suport IT, printre posturile disponibile numărându-se cele de Customer Support Agent (CSA), Customer Support Specialist (CSS) și Tehnical Support Enginner (TCE).
Printre avantajele oferite viitorilor angajați se numără atât programul flexibil sau lucrul remote (de la distanță), cât și o creștere garantată cu 10% a salariului în fiecare an, asigurare medicală privată, precum și o serie de bonusuri, cum ar fi bonuri cadou (de Paște, Crăciun, dar și de ziua de naștere) sau abonament la sală de fitness pentru cei care performează. „Pachetul salarial oferit colegilor noștri este unul foarte bun, fiind determinat și de dorința noastră de a atrage oameni foarte bine pregătiți profesional ce posedă competențele esențiale, dar vorbesc și limba Română respectiv Engleză la nivel avansat. Ne dorim alături de noi colegi sau colege, persoane pasionate de tehnologia web și mereu curioase”, a precizat manangerul ROMARG.
„Proba LEGO” la interviu
În schimb, unul din testele originale pe care trebuie să îl treacă candidații care doresc să intre în echipa ROMARG este „probă LEGO”. „Realizarea unui LEGO presupune organizarea pieselor, dar și respectarea unui plan de asamblare. Dacă traducem acest lucru în viața de zi cu zi, ar înseamna organizarea muncii și respectarea regulilor și procedurilor, care sunt esențiale în domeniul nostru de activate. În condițiile în care suntem o firmă de tehnologie web care are grijă de foarte mulți clienți, fiecare client având propriile resurse găzduite în infrastura noastră (emailuri, baze de date, etc). Toată activitatea se desfășoară după anumite reguli și trebuie respectate procedurile la modul cel mai serios”, a subliniat Radu Tofan. Acesta a mai punctat că aportul fiecărui angajat contează în această firmă, astfel că accentul se pune pe calitatea fiecărui individ și nu pe contitate în procesul de recrutare.