A început timid acum șapte ani, dar de la un an la altul, a căpătat o tot mai mare notorietate. Oktoberfest, celebrul berar al bavarezilor, a devenit o tradiţie pentru Braşov.
Ideea organizării Oktoberfestului de Brașov a plecat de la o discuţie avută de către membrii Consiliului de Administrație al Clubului Economic German. „Ideea a fost să ne integrăm mai mult în mediul economic, cât și în viața socială a brașovenilor. Ne-am gândit să dăm o petrecere mare să invităm pe toată lumea, să ne prezentăm. Așa a venit ideea de Oktoberfest – amprentă tipic bavareză. Oktoberfestul nu se face din coincidență în Brașov, fiindcă Brașovul este orașul cu cel mai mare număr de investitori bavarezi”, a explicat președintele Clubului Economic German, Werner Braun, care este unul dintre inițiatorii evenimentului de la poalele Tâmpei.
Este nevoie de o nouă locație
Anii trecuți, organizatorii extinseseră evenimentul și în Timișoara sau București, dar anul acesta se va organiza doar la poalele Tâmpei, fiindcă focusul Clubului Economic German este de a aduce evenimentul cât mai aproape de Oktoberfestul original din Munchen. Anul acesta, Oktoberfestul a demarat mai repede, deoarece școala începe pe 12 septembrie, astfel că era nevoie de o marjă de timp pentru ca terenul arenei Liceului Sportiv să fie complet eliberat. „Am căzut de acord să începem cu o săptămână mai devreme pentru a ne putea adapta la aceste cereri. Anul acesta este ultimul an în care vom face Oktoberfestul în această locație. Unul dintre motive este că nu există posibilitate de dezvoltare, pentru că evenimentul crește. Logistica e importantă, iar pentru a-l dezvolta mai mult am căzut de acord și cu proprietarul locației să fie ultimul an în care organizăm acest eveniment aici și să ne implicăm activ în crearea unei locații de evenimente în Brașov. Brașovul are nevoie foarte mare de o locație de evenimente, nu numai pentru Oktoberfest. În zona centrală ești limitat în organizarea acestor evenimente. Brașovenii își doresc și vor o astfel de locație, iar zona fostului Stadion Municipal ar fi foarte bună, dar nu vrem să ne amestecăm și o lăsăm la latitudinea autorităților locale”, a explicat Werner Braun.
Promovarea cetății hi-tech
Acesta a precizat că în cazul amenajării unei astfel de locații de evenimente se poate preluat exemplul stadioanelor din Germania, care au fost amenajate cu ajutorul unor sponsorii, purtând numele acestora. „Putem să ajutăm Primăria în găsirea unui sponsor, în găsirea unei clientele pentru Allian Arena, Bayer Arena. Pentru Clubul Economic German contează componenta economică a unui astfel de eveniment – rata de succes a business bondigului – câte firme au fost invitate și aduse să sărbătorească alături de noi, dar și rata de legături economice care au putut fi legate în timpul acestui eveniment”, a precizat președintele Clubului Economic German.
Acesta este de părere că foarte importantă este promovarea Brașovului ca o cetate de hi-tech, nu doar un oraș turistic frumos. „Acesta este și motivul pentru care este organizăm Târgul Made in Brașov, care a ajuns la cea de-a treia ediție. Scopul acestui eveniment este pe de o parte de a atrage atenția numeroșilor vizitatori care ajung la Brașov cu ocazia festivalului Oktoberfest asupra potențialului economic al acestei regiuni și de a promova astfel imaginea Brașovului ca cetate tehnologică, iar pe de altă parte de a demonstra tinerilor că există un viitor profesional chiar la ei acasă”, a explicat Werner Braun.
Un eveniment pentru care turiștii revin
Oktoberfestul are un impact decisiv asupra numărului de turiști, dar în special asupra numărului de turiști care se reîntorc în Brașov, fiind un eveniment care a avut în medie între 250.000 și 300.000 de vizitatori. „Turismul modern este bazat atât pe prezentarea unei locații frumoase, dar în principal pe evenimente care să readucă turistul și a doua sau a treia oară să viziteze această locație. Eveniment cu turnover de sute de mii de euro, beneficiarii fiind furnizorii de servicii, gastronomie și bere care normal își plătesc taxele. Ca mediu economic ne dorim o zonă nu neapărat de evenimente, cât și o zonă expozițională, de târguri internaționale”, a punctat președintele Clubului Economic German. Acesta a adăugat faptul că fiecare oraș își crește evenimentul lui și dacă nu vrem să rămânem fără evenimente mari este nevoie să amenajăm această locație de evenimente.
În cifre, în ultimii doi ani, Oktoberfestul a însemnat vânzări de bere de aproximativ 400.000 de euro, cel mai bun an fiind 2014, când s-au consumat 1.400 de hectolitri de bere.