Brașovul a devenit, în perioada aceasta, un cadru festiv în așteptarea sărbătorilor iernii. Fiecare an aduce, odată cu aprinderea luminilor de sărbătoare în centrul orașului, o mulțime de gură-cască care își dorește să prindă „la prima mână” ceea ce înseamnă festivism în oraș. Cumva, chestia asta ni se trage din istoria cât de cât recentă când singurele evenimente de masă și de o amploare considerabilă din oraș erau evenimente junilor din Duminica Tomii, defilarea de 1 Decembrie și aprinderea becurilor și a luminițelor din bradul din Piața Sfatului.
Cu alte cuvinte, brașovenii s-au învățat cu sărăcia și e destul de greu să o scoți din oameni, după 34 de ani de tranziție continuă.
Anul acesta, Brașovul nu a evoluat social foarte mult. În afară de faptul că suntem considerat un oraș magnet pentru cetățenii din zonele mult mai sărace ale țării (mulțumim partidelor care s-au perindat pe la conducerea națiunii și care ne-au dus tot mai jos din puncte de vedere economic), am „beneficiat” de o mortalitate mai mare și de un număr tot mai mic de nașteri. Devenim un oraș tot mai bătrân, fără perspective de dezvoltare, care are nevoie să importe forță de muncă fie din alte zone ale țării, fie din alte zone ale globului.
Evenimentul anului rămâne deschiderea Aeroportului Internațional Brașov Ghimbav, primul din România construit de la zero după 50 de ani. Așteptările brașovenilor rămân ridicate cu privire la acest obiectiv, doar că modul în care el este administrat ne lasă multe semne de întrebare. Abia ce avusesem speranțe cu două companii care efectuau curse de linie de la Brașov când una dintre ele a decis să plece la Bacău, pentru că aici nu avea un orar potrivit pentru cursele sale. Conducerea acestuia a reușit, cu chiu – cu vai, să obțină o prelungire a programului abia din 15 ianuarie, după închiderea sezonului, deși așteptările tuturor erau mijlocul lui noiembrie – 1 decembrie.
Să sperăm că anul care vine ne va aduce vești mai bune legate de acest aeroport, care pare, momentan, abandonat la voia Bucureștiului, nicidecum un ascet economic al județului. Să nu uităm că mai toate orașele care au aeroporturi s-au bucurat de un progres economic după apariția acestora.
Să avem un 2024 plin de reușite!