Focusarea şi consecvența în ceea ce priveşte asigurarea calităţii sunt definitorii pentru Sergiana Grup. La acestea se adaugă orientarea permanentă spre dezvoltare şi spre dorinţele clienţilor. Aceste atribute completează profilul Grupului identificat în mediu de afaceri ca un exemplu de succes, iar de public ca un brand de încredere.
Sergiana Grup este un model de dezvoltare în țara noastră. O atestă şi clasarea în ultimii doi ani pe primul loc al topului Progresiv Awards, la categoria Best Vertically Integrated Business. E deja bine cunoscută Povestea Sergiana, o afacere de familie lansată în 1992 în Poiana Mărului, iar misiunea asumată, valorificarea moştenirii transmise de crescătorii de vite şi meşterii măcelari din Ţara Făgăraşului şi Ţara Bârsei, a devenit sinonimă cu marca Sergiana Poiana Mărului.
Însă de această dată subiectele abordate împreună cu Diana Zahariea, director general al Sergiana Grup, şi Adrian Zahariea, director comercial al Sergiana Grup, nu ţin atât de tradiţie, cât de actualitate şi perspectiva apropiată. Debutul discuţiei a afirmat un punct de vedere împărtăşit de ambii manageri: activitatea tuturor structurilor din Grup este subsumată îndeplinirii obiectivelor care definesc marca în relaţie cu clienţii, iar de 30 de ani aceste obiective majore sunt livrarea de produse şi servicii de calitate.
Adaptare, dar și dezvoltare
Acest lucru înseamnă inclusiv conectarea la tendințele care se evidenţiază în piaţă şi adaptarea ofertei în acord cu trend-ul actual, cu modificările care au survenit în obiceiurile de consum. „Bineînţeles că Sergiana îşi păstrează atributele care ne-au impus pe piaţă, dar trăim în pas cu vremurile şi preluăm ceea ce apreciem că are consistenţă şi valoare. Pentru că am vorbit de focusare şi consecvenţă, putem adăuga că ne-am păstrat obiceiul ca în fiecare an, să depăşim obstacolele generate de mediul dificil în care evoluăm şi să ne fixăm nişte obiective de dezvoltare. Unul dintre exemplele din 2021 este creşterea reţelei noastre comerciale cu încă două unităţi. Cînd spunem “mediu dificil” nu ne referim la situaţia actuală generală, ci mai ales la modificările dese, de cele mai multe ori imprevizibile, din punct de vedere administrativ sau chiar legislativ. Însă ne-am adaptat şi iată că am făcut şi facem faţă reglementărilor impuse”, a precizat Diana Zahariea, director general al Sergiana Grup.
Creșterea capacității de livrare
În ceea ce priveşte certificarea performanţelor anuale, distincţiile pe care Grupul le-a primit şi în 2021 – Premiile Forbes şi Premiile Progresiv – confirmă consecvenţa în direcţia asigurării calităţii. În plus, Sergiana investește în continuare în imaginea Grupului, dezvoltarea capacităţii de relaţionare cu publicul fiind o preocupare permanentă. Modernizarea formulelor de interacţiune în mediul online şi dezvoltarea programelor de fidelizare, sunt două dintre măsurile care dezvoltă dialogul cu clienţii, mesajele primite de la aceştia acestora, potrivit afirmaţiilor managerilor Sergiana, devenind frecvent repere importante în ceea ce privește derularea activității.
„În permanenţă am încurajat dialogul cu clienţii noştri căutând să facem faţă aşteptărilor lor, iar dorinţele pe care le exprimă şi mesajele pe care ni le transmit sunt repere preţioase pentru noi. Un exemplu este faptul că am recalibrat anumite produse, reformulând gramaje pentru produse ambalate sau chiar geometria variantelor de prezentare a unor produse. În cele mai multe cazuri a fost vorba despre o micşorare a gramajelor. Şi în restaurante ne-am adaptat tendinţelor de consum. În general, am făcut asta restrângând meniurile, dar uneori am şi propus preparate noi. La nivel global, din punct de vedere al interfeţelor comerciale ale Grupului, putem sublinia faptul că am crescut capacitatea de livrare, sau delivery, şi automat partea de comenzi online”, a precizat Adrian Zahariea, director Comercial Sergiana Grup.
Conducerea Grupului își păstrează optimismul și își propune o ușoară creștere a cifrei de afaceri pentru anul viitor, însă consideră că estimările sunt destul de greu de făcut în contextul actual. În ceea ce privește 2021, „încă nu vorbim de datele finale, încă sunt cifre aproximative, de aceea ne limităm să estimăm că vom încheia anul cu o cifră de afaceri cu ceva sub cea proiectată”, a opinat Diana Zahariea.
Modificări şi pe piaţa muncii
În ciuda contextului economic general, Sergiana Grup a efectuat noi angajări de personal pe segmentele care s-au dezvoltat. Oficialii companiei nu exclud să apelez la oferte de forță de muncă din străinătate, în contextul unei crize a forței de muncă, în special a celei calificate.
„Am făcut angajări acolo unde dezvoltarea structurii noastre de afaceri a impus acest lucru. Practic, fiind orientaţi spre creştere întotdeauna căutăm oameni. În plus, avem proiecte interne de Resurse Umane prin care eficientizăm activităţile şi consolidăm zone de echilibru în această privinţă. Ce trebuie să adăugăm este faptul că sub presiunea lipsei acute de forţă de muncă autohtonă, dacă va fi cazul, vom apela la ofertele din străinătate”, a punctat Diana Zahariea.
Piața muncii se modifică și se manifestă tendinţa de schimbare atât a locului de muncă, cât şi a jobului uneori. Din păcate, nivelul de pregătire al potențialilor angajați este tot mai scăzut, după cum au remarcat oficialii Sergiana Grup. „Noi am lansat de mai bine de un an procesul de digitalizare, avem chiar mai multe proiecte în derulare în acest sens, iar asta credem că ne va ajuta să contrabalansăm o parte din efectele nedorite ale tendinţelor actuale. Candidații intervievaţi în acest an nu au mai fost la acelaşi nivel cu cei din anii precedenţi. Ne confruntăm de multe ori cu o scădere a nivelului profesional, aşa că putem vorbi despre o tendinţă negativă din punct de vedere calitativ. Dar investim în programe şi proiecte de dezvoltare a resursei umane, multe dintre ele fiind interne, şi ne propunem să ne dezvoltăm şi în această direcţie”, a explicat directorul general al Sergiana Grup.
Modernizări şi extindere în zona litoralului
Pentru 2022, la capitolul creştere a forţei de vânzare, grupul de firme brașovean va dezvolta colaborări cu platformele de livrări Glovo și Bringo. Tot la acest capitol, dar în domeniul HoReCa, planurile de dezvoltare propun o premieră: extinderea pe litoral, sau cu alte cuvinte deschiderea unui restaurant pe litoral.
„Referitor la îmbunătăţirea proceselor de lucru în structurile de afaceri ale Sergiana Grup, vom cotinua eficientizareai acestora prin digitalizare, iar în ceea ce priveşte unitatea de producţie de la Poiana Mărului vom implementa noi softuri pe fluxul tehnologic şi vom creşte spectaculos capacitatea secţiei de ambalare prin adăugare unui nou utilaj performant. Cele mai vizibile efecte pentru public vor fi însă generate prin proiectele punctuale care vor da o faţă nouă mai multor magazine, iar pe lângă acest proces de rebranding, sperăm că vom implementa cu succes în câteva locaţii şi formatul comercial care include un punct gastro”, a detaliat directorul comercial al Grupului.
2022 aduce prima aniversare de 30 de ani în Grup!
Rezumând subiectul perspectivei pentru 2022, Adrian Zahariea a ţinut să precizeze: “Pe scurt, vom fi activi şi în 2022, păstrând orientarea spre dezvoltare şi, date fiind condiţiile actuale, abordăm realist perioada următoare, însă ne păstrăm o doză de optimism şi încredere în capacitatea noastră de a depăşi obstacolele care apar”.
Înainte de final se impune o menţiune care se leagă de momentul startului în afaceri. Sergiana a început cu o brutărie, iar în 2022 acea brutărie din Poiana Mărului va împlini 30 de ani de la inaugurare. ”Brutăria este prima noastră unitate care va trece pragul a 30 de ani de activitate. Este un prilej de bucurie şi satisfacţie pentru noi, iar ca de fiecare dată vom împărţi şi această bucurie cu toţi aceia care ne apreciază. La Mulţi Ani, tuturor!” a încheiat Diana Zahariea.