Brașovenii au putut vota timp de o lună, brandurile pe care le consideră reprezentative pentru comunitate. Astfel, respondenții au indicat pe categorii, fără a primi opțiuni de răspuns, câte trei branduri pe care le apreciază/iubesc, dar și cele mai puternice branduri industriale și cele mai de încredere branduri din mass-media brașoveană.
Topul realizat de către revista de business Forward Brașov împreună cu Agenția BrandBerry a ajuns la cea de-a patra ediție, iar, în total, 757 de persoane și-au exprimat opțiunile. „Ca în orice top, nu toți cei care au răspuns se vor regăsi și nu toți vor fi mulțumiți. Cifrele au marele dezavantaj că, atunci când sunt prezentate, pun oamenii în relație de putere și, cum nimănui nu-i place să cedeze din puterea sa, apar mai mereu discuții despre cât sunt de corecte sau relevante anumite informații. Un top precum cel realizat de noi, în urma unei cercetări, ca de altfel orice fel de cercetare sociologică, este asemeni unei fotografii: poate fi o fotografie mai detaliată, sau mai mai puțin detaliată, poate fi realizată cu o cameră cu mai mulți megapixeli sau doar cu telefonul, etc, dar ceea ce contează este că ea, atât fotografia, cât și cercetarea, prezintă o realitate existentă la un moment dat. Noi ne-am dat toată silința ca imaginea pe care v-o prezentăm în acest top să fie cât mai detaliată și mai clară. Da, n-am întrebat fiecare brașovean ce crede, dar nici când facem o fotografie nu fotografiem fiecare milimetru pătrat, ci doar imaginea de ansamblu”, a explicat Romulus Oprică, Ph.D., Cercetător Senior BrandBerry.
Cum s-a procedat pentru a realiza topul brandurilor brașovene? Pentru a fi cât mai siguri că vor fi obținute date cât mai aproape de realitate i-am respondenții au făcut câte 3 nominalizări. Apoi, fiecare nominalizare în parte a primit 100 puncte, dacă a fost făcută în primul răspuns, 66 de puncte, dacă a fost în al doilea răspuns, și 33 de puncte, dacă a fost făcută în al treilea răspuns. La final, a fost realizat un punctaj mediu pentru fiecare nominalizare în parte.
Nu în ultimul rând, persoanele care au votat brandurile preferate, au putut câștiga și o serie de premii, cum ar fi un televizor LED Smart Ultra HD 4K, 10 vouchere de consumație în valoare de 50 de lei fiecare sau 10 abonamentele anuale la revista de business fwdBV.
BRAND PUNCTAJ
1 Sergiana 15716
2 Belvedere 9393
3 Dacia Plant 9157
4 Bere Ciucas 7449
5 Cinema One 5625
6 Coresi Shopping Resort 5536
7 Prodlacta 4789
8 Mondly 4103
9 Schaeffler 4005
10 Bilka 3806
11 Electroprecizia 2564
12 Biserica Neagra 2518
13 Bistro de l’Arte 2320
14 Autoliv 1920
15 Cerbul de Aur 1865
16 Aro Palace 1857
17 Junii Brașovului 1764
18 Lux Divina 1756
19 Olympus 1690
20 Allview 1631
21 ACS SR Brasov 1559
22 Coresi Avantgarden 1527
23 Poiana Brașov 1500
24 Oktoberfest 1458
25 S-karp 1496
26 Luado Chocolate 1424
27 Cartofisserie 1421
28 Zile si nopti 1498
29 Maurer Imobiliare 1395
30 Vegis 1390
31 Muntele Tâmpa 1385
32 Urban Invest 1370
33 Lefrumarin 1350
34 Dei Frati 1345
35 Kronwell 1331
36 Selgros 1320
37 Kronospan 1295
38 Cafeteca 1233
39 Mustață de bere 1199
40 Delaco 1055
41 Restaurant Sub Tampa 996
42 BizBrasov 965
43 Corona Brașov 950
44 La Ceaun 931
45 Radio Brașov 920
46 Avangarden 919
47 Berăria Ciucas 916
48 Coliba Haiducilor 910
49 Prato 905
50 Kruhnen Musik Halle 899
Pentru topul complet, detalii AICI.