Un studiu privind brandurile brașovene era necesar. Practic, în acest moment, nu există date despre performanțele brandurilor brașovene, despre ceea ce reprezintă ele la nivel național sau local. Astfel, studiul „Cele mai admirate branduri – Brașov 2016”, realizat de Revista Forward Brașov, împreună cu agenția Brandberry, scoate în evidență faptul că, deși multe dintre branduri sunt dispărute – gen Tractorul, Rulmentul, Steagul Roșu – sunt încă vii în memoria colectivă.

Detalierea topurilor, pe fiecare categorie din acest studiu, a fost publicată în numărul VII al revistei economice fwdBV, de unde veți putea afla care sunt cele 100 de branduri care-i reprezintă pe brașoveni sau care sunt cele mai îndrăgite personalități ale acestora.

În general, topul reflectă modul în care brandurile sunt promovate în media. Majoritatea investesc sume importante pentru a fi vizibile și pentru a rămâne în memoria brașovenilor. Așa se explică cum de primele locuri sunt ocupate de două branduri relativ tinere – Avantgarden și Sergiana. Și mai interesant este faptul că Biserica Neagră este primul brand necomercial reținut de memoria colectivă.

Topurile detaliate pe diferite categorii, de la cele mai apreciate branduri în general, la care sunt brandurile de top în ceea ce privește mâncarea, băutura, restaurantel, locurile de petrecere a timpului liber sau cine sunt cele mai apreciate personalități ale Brașovului, le găsiți detaliat AICI.