Tucano Coffee a intrat în orașul de sub Tâmpa în 2015, iar de atunci oferă brașovenilor produse de calitate, lanțul de cafenele fiind în permanență atent la nevoile și dorințele clienților săi.

Tucano Coffee este un brand apărut la Chișinău în 2011, iar în Brașov e prezent cu 2 locații: în Coresi Shopping Resort și în AFI Brașov, cea din urmă aniversând 1 an pe 30 octombrie.

„Cafeneaua din Coresi, deschisă în mai 2015, este cea mai performantă ca număr de vânzări din toată rețeaua Tucano, care însumează 9 țări și 35 de locații. Pentru noi însă, atât anul trecut, cât și anul acesta, au fost perioade extrem de dificile, dar încercăm să continuăm să privim totul cu optimism, sperând ca lucrurile să se reașeze la un moment dat”, povestește Alex Gava, administrator Tucano, referindu-se la faptul că pandemia de COVID-19 a avut un puternic impact în viețile tuturor, iar închegarea echipei a devenit cea mai mare provocare în această perioadă.

„Ne-am dezvoltat împreună cu brașovenii”

La Coresi, unii oaspeți s-au atașat de brandul Tucano și de produsele oferite de acesta încât ajung chiar să traverseze tot orașul, indiferent de zona în care locuiesc, pentru a-și cumpăra cafeaua preferată.

„Am crescut gradual și am ajuns să fim o locație iubită de brașoveni tocmai pentru că ne-am dezvoltat împreună. Sunt multe persoane care vin la noi doar pentru un produs, fără să intre măcar în mall. Noi promitem să punem întotdeauna <<love>> în ceea ce facem, prioritatea noastră fiind aceea de a oferi în primul rând produse de calitate”, ne mărturisește Alex.

În cazul în care te întrebi care sunt acele produse de la Tucano care-i fac pe brașoveni să străbată orașul, află că espresso este cea mai apreciată și mai bine vândută băutură, alături de Creme Brûlée Coffee și Caramello Coffee.

Dar acestea sunt simple denumiri, adevărul este că în spatele lor ingredientele de calitate sunt cele care fac diferența.

„Totul este făcut in house. Ciocolata caldă este făcută din bănuți de ciocolată belgiană topiți. Avem un furnizor de fructe proaspete din Brașov care zilnic le selectează și le aduce în locație. Acordăm o atenție deosebită asupra detaliilor, oferindu-le oaspeților noștri produse pe bază de cafea, fresh-uri, limonade, smoothie-uri, ceaiuri și prăjituri cu ingrediente de calitate. În plus, avem o firmă de curățenie care vine zilnic în locațiile noastre înainte de începerea programului”, spune Radu Moldovan, director de cafenea Tucano.

O piață extrem de afectată nu doar de pandemie

În pandemia de COVID-19 domeniul HoReCa a înregistrat scăderi semnificative, lucru resimțit de la începutul ei și până în prezent, dar și de la momentul introducerii certificatului verde.

„Chiar dacă s-a remarcat în întreaga rețea, locația din Coresi a avut scăderi de 40% în 2020 comparativ cu 2019. În continuare nu se văd cifre pozitive. Momentan însă încercăm să supraviețuim într-o piață care este extrem de afectată de restricțiile actuale impuse de autorități. Noi am păstrat calitatea produselor, fără să scumpim sau să scădem gramajul produselor, dar acum suntem nevoiți să facem o actualizare a prețurilor, lucru pe care eu sincer îl regret”, menționează Alex.

Acest lucru se traduce printr-o scumpire de 1 leu la câteva produse, dar în luna noiembrie meniul se va schimba și odată cu el și unele prețuri influențate de factori externi.

„Meniul de iarnă va conține câteva actualizări de prețuri care țin cont de scumpirile de energie electrică, de cele la lapte și cafea. Am încercat să renegociem contractele cu o parte din furnizorii noștri, având în vedere faptul că inclusiv cafeaua s-a scumpit cu peste 25%. De asemenea, am egalizat prețul celor 8 prăjituri, astfel încât oaspeții să își poată alege produsul pe care și-l doresc, fără să mai aibă vreo importanță suma pe care o au de plătit. Ne dorim să oferim un preț corect pentru calitatea produselor noastre și a tot ce înseamnă Tucano”, spune Radu.

Închegarea echipei, provocarea cea mai mare în timpul pandemiei

Cea mai mare provocare în situația actuală a fost păstrarea și închegarea echipei, personalul fiind pionul principal în jurul căruia se formează toate strategiile. „Aceasta este responsabilitatea noastră, a managerilor și a liderilor, de a-i motiva constant pe ceilalți. Pentru noi, poate, a fost mai greu decât pentru un angajat, fiindcă noi am fost primii care au primit toate șocurile. Ne dorim să supraviețuim. Avem 30 de angajați în cele 4 locații pe care le gestionăm, două în Brașov și două în Sibiu, iar cei mai vechi angajați sunt cu noi de 4-5 ani. Acum e mai greu decât a fost anul trecut, însă împreună putem trece peste această perioadă, efortul fiind unul comun”, susține Radu.

cafenea tucano echipa

Aceștia au încercat să facă lucrurile într-un mod diferit, înțelegând că atenția față de angajați trebuie să primeze pentru ca afacerea să funcționeze în continuare.

„Avem respect pentru cum și cât muncesc colegii noștri, vârsta lor variind între 18 și 35-40 de ani, ajungând chiar și la 57 de ani. Am încercat mereu să fim echilibrați, astfel încât să vină la job cu drag. Ne bucurăm extrem de mult când observăm evoluția lor în timp, comparativ cu momentul în care s-au alăturat echipei. Este un progres atât pentru ei, cât și pentru noi”, afirmă Alex.

Tucano, un brand într-o continuă evoluție

Întrucât Tucano este un brand care evoluează constant, nouă direcție spre care se îndreaptă are legătură cu partea de Green & Health.

„În 2015, noi am fost prima cafenea Tucano în sistem de franciză în România și am fost pionieri în ceea ce privește adăugarea unei vitrine de fructe la bar prin care să le arătăm clienților că fresh-urile pe care le servim sunt din fructe cât mai proaspete. În plus, vom pune la dispoziția oaspeților noștri opțiuni vegetale, fără gluten sau zahăr, iar în meniu se regăsesc și câteva tarte vegane delicioase”, încheie Alex.