Responsabilitatea față de comunitate, dar și față de proprii angajați și clienți. Compania Bilka a ales să se implice într-o serie de proiecte de responsabilitate socială, iar bugetul alocat pentru aceste acțiuni a crescut de la un an la altul, în acest an urmând să se apropie de 2 milioane de lei.
Compania brașoveană Bilka a devenit cea mai mare companie antreprenorială din județ, în conformitate cu rezultatele financiare de anul trecut. Un statut obținut prin dezvoltare, investiții și eforturile echipei de management, dar și prin implicarea fiecărui angajat și prin încrederea acordată de clienți. „Acest statut ne obligă să fim responsabili în toate acțiunile pe care le realizăm, să fim un exemplu în comunitatea noastră și să contribuim la dezvoltarea societății prin toate mijloacele pe care le avem la dispoziție. La Bilka am învățat, în cei 12 ani de activitate, că la atingerea performanței unul din cei mai importanți factori este responsabilitatea. Suntem responsabili față de clienții și partenerii noștri, față de cei care aleg produsele Bilka. În acest sens, depunem toate eforturile și diligențele necesare pentru a fabrica produse de cea mai înaltă calitate, pentru a respecta promisiunile realizate în fața clienților. Suntem responsabili față de angajații noștri, să le oferim condiții optime de lucru, să le oferim un mediu propice de dezvoltare. Ne asigurăm ca munca lor să fie corect recompensată financiar, să fie apreciată și susținută la nivel de organizație”, a subliniat Horațiu Țepeș, proprietarul Bilka.
Proiecte pentru evoluția comunității
Responsabilitatea socială reprezintă pentru Bilka angajamentul de a construi și dezvolta relații de respect și încredere față de comunitatea în care își desfășoară activitatea. „Bilka se implică în multiple proiecte de responsabilitate socială, majoritatea acțiunilor fiind îndreptate către comunitatea locală. De-a lungul anilor, compania s-a angajat în numeroase proiecte de responsabilitate socială, cu accent pe trei mari domenii care contribuie în mod direct la evoluția comunității: educația, sportul, sănătatea și socialul. Strategia, pe termen lung, de implicare în comunitate, urmărește și presupune campanii și acțiuni în sprijinul unor cauze care, la rândul lor, vor crea valoare pentru societatea românească”, a adăugat antreprenorul. În acest context, și bugetul alocat unor astfel de acțiuni sunt în creștere. Dacă anul trecut, bugetul alocat acțiunilor de responsabilitate socială a ajuns la 1,5 milioane de lei, pentru anul acesta, compania estimează un buget de 2 milioane de lei.
Sistemul de sănătate este un punct important în evoluția unei comunității, dar pentru a evolua are nevoie de investiții. „Bilka înțelege importanța unui sistem de sănătate funcțional, care să asigure necesarul populației, iar din acest motiv am ales implicarea în renovarea secției de Oncologie, din cadrul Spitalului Mârzescu, din Brașov. Sprijinul acordat pentru această renovare reprezintă un pas în îmbunătățirea condițiilor din unitățile sanitare locale, iar pentru noi, un pas spre un sistem mai bun”, a explicat omul de afaceri brașovean.
Descoperirea noilor talente
Nu de puține ori, România s-a făcut cunoscută în Europa și în lume prin sportivii care au obținut o serie de performanțe. Din păcate, studiile arată că numărul celor care practică sport de performanță este în continuă scădere. Acest lucru se datorează, pe de-o parte, lipsei condițiilor pentru antrenamente și, pe de altă parte, diversificării activităților cu care tinerii își ocupă timpul liber. De asemenea, numărul celor care practică sportul la nivel de hobby este din ce în ce mai scăzut. „Tocmai de aceea am ales ca sportul să facă parte din strategia de responsabilitate socială a companiei. Astfel, susținem echipa de Handbal Feminin Corona Brașov. Împreună ne dorim să descoperim noi talente, să promovăm beneficiile sportului în comunitățile noastre și să încurajăm tinerii să se implice în activități sportive”, a spus proprietarul Bilka.
Totodată, Bilka s-a implicat și în susținerea sistemului educațional, în contextul în care statisticile actuale arată că astăzi, un copil din cinci abandonează școala, ceea ce înseamnă că acestor copii le este limitată șansa la o dezvoltare normală și la o bună integrare în societate. Tot cifrele oficiale ne prezintă faptul că cei care renunță prematur la studii au un viitor incert, iar cei mai mulți dintre ei întâmpină dificultăți în găsirea unui loc de muncă și ajung să fie marginalizați de societate. „Am decis să ne implicăm pe cât posibil în formarea unei generații cu repere morale de valoare, care la rândul lor pot influența pozitiv societatea. Astfel am răspuns solicitării Fundației Comunitare Țara Făgărașului și ne-am alăturat proiectului «Luptă şi tu împotriva abandonului şcolar!». Prin intermediul acestui proiect, anual beneficiază de burse scolare zeci de elevi. Aceștia sunt copii silitori, cu rezultate bune la învățătură, dar care se luptă cu lipsurile materiale și prezintă un risc ridicat de abandon școlar. Aceștia și mulți alții ca ei, reprezintă totodată forța de muncă de care țara noastră are nevoie. Bilka este un angajator care dorește să participe la educarea viitoarei forțe de muncă a României”, a arătat Horațiu Țepel.
Tot în domeniul educației, de anul acesta Bilka îi susține și pe elevii Colegiului Național „Andrei Șaguna” care participă anual la concursul „Space Settlement Design Contest”, concurs internațional organizat de NASA care jurizează anual mii de lucrări științifice. „Este un proiect care nouă ne place foarte mult și pe care îl vom continua cu drag și în anii viitori”, a mărturisit Horațiu Țepeș.
Începem să învățăm, dar mai avem de lucru
Proprietarul companiei, care este lider pe piața autohtonă de acoperișuri, este de părere că, în România, la capitolul responsabilitate socială mai avem mult de crescut, chiar și cu un cadrul legislativ favorabil, care permite companiilor redirecționarea unui procent de 20% din impozitul pe profit, către o cauză socială. „Cifrele oficiale publicate de către ANAF, arată că în 2017 mai puțin de 20% dintre companiile care au avut posibilitatea redirecționării celor 20% au și făcut-o. Procentul este în creștere, dar ne arată că responsabilitatea socială în cadrul companiilor este încă o zonă slab exploatată. Totuși nu putem să nu constatăm o aplecare a companiilor tot mai mare spre aceasta zonă. Dacă până acum câțiva ani vedeam acțiuni de CSR doar de la companiile mari, străine, în prezent vedem din ce în ce mai multe companii românești care se implică în campaniile realizate de diverse asociații. Mai nou vedem și companii românești care desfășoară propriile campanii de CSR. Putem spune că suntem pe drumul cel bun”, a subliniat Horia Țepeș.