După ce au reușit să transforme locațiile Tucano din Brașov și Sibiu într-un lanț de cafenele de succes, francizații locali au decis să dezvolte la Brașov o fabrică de mobilă. Tucano într-un lanț de cafenele de succes la nivel internațional, proprietarii rețelei au decis să dezvolte la Brașov o fabrică de mobilă. Anul trecut au investit 500.000 de euro într-o fabrică deschisă în Parcul Industrial Modulis, unde produce în principal canapele, saltele și paturi de lux, fabricate la comandă.
În prezent, la Brașov se fabrică, sub brandul Sofa Belle, în medie, 2-3 canapele pe zi, dar targetul antreprenorilor este ca anul viitor să ajungă la o medie de 15 canapele pe zi produse în fabrica de sub Tâmpa. „Brașovul a fost ales deoarece cunoșteam orașul foarte bine, iar termenele de livrare pot fi mult scurtate, având în vedere că suntem în centrul țării”, spun reprezentanții fabricii. „Noi vrem să mai deschidem show-room-uri și în București, Cluj-Napoca, Timișoara, dar și în alte orașe mari din România. Show-room-ul din București va fi inaugurat în data de 15 iulie. Acesta se află în Pipera, Bd. Aerogării, Nr. 84”.
Deocamdată, fabrica are 15 angajați, dar numărul acestora va crește, în funcție de dezvoltarea business-ului.
Inaugurarea fabricii din Brașov și a show-room-ului a avut loc în luna februarie, iar primele comenzi au venit în luna aprilie. „Oferind produse din gama premium, cu o calitate foarte înaltă, ne adresăm în principal oamenilor cu venituri medii și ridicate. Am avut comenzi și din partea unor dezvoltatori, care pentru camerele lor de prezentare au comandat canapele făcute aici. De exemplu, Cosmopolit și Urban Invest sunt doi dintre dezvoltatorii cu care colaborăm”, au mai spus reprezentanții fabricii.
Cea mai performantă cafenea din lanțul Tucano este la Coresi Shopping Resort
Brașovul a fost ales pentru dezvoltarea noului business și pentru că locațiile Tucano din acest oraș se numără printre cele mai performante coffee shop-uri din lanțul Tucano. Cea din Coresi a ajuns la vânzări de peste 100.000 de euro lunar, spune Alexandru Gava, reprezentantul Tucano.
Franciza Tucano Coffee plănuieşte să ajungă la aproximativ 100 de unităţi în circa cinci ani, ceea ce ar însemna o dublare a numărului actual de localuri, spune Victor Gorea, head of franchise development în cadrul companiei. Tucano numără peste 50 de cafenele, având prezenţă în mai multe pieţe.
Reţeaua Tucano este prezentă astăzi în România, Republica Moldova, Emiratele Arabe Unite, Arabia Saudită, Kazahstan, Germania, Kîrgîzstan și Turcia, însă România este principala piaţă pentru brand, cu peste 35 de unităţi. Mai mult, Victor Gorea este de părere că mai există loc de expansiune pe plan local „Noi suntem în plină dezvoltare, vom deschide în Deva, Piteşti, Târgoviște, Chiajna și ne vom extinde în București. Acestea sunt contractele semnate. În România, cred că vom mai putea inaugura încă 30 de cafenele, deci vorbim de aproape o dublare a reţelei pe plan local“, spune el.
Anul trecut, compania originară din Republica Moldova a obţinut venituri totale de 17 milioane de euro, iar pentru 2024 este aşteptată o creştere, având în vedere expansiunea continuă a businessului pe plan local şi în afara ţării.
Tucano va deschide anul acesta noi pieţe, printre care se numără Dubai şi Turcia, unde lanţul se extinde în sistem de franciză. Acelaşi model îl are în cele mai multe ţări.
Tucano are mai multe formate de cafenele. Cel clasic ajunge la o suprafaţă de circa 100-120 de metri pătraţi, iar investiţia e de 150.000 de euro. În centrele comerciale pot fi şi spaţii mai mici, iar investiţia pe metru pătrat se ridică la 1.200 de euro. Executivul spune însă că nu vor să dezvolte cafenele doar în sistem to go.
Printre cele mai mari unităţi din reţeaua Tucano se numără cafeneaua de pe Calea Dorobanţilor din Capitală, de altfel şi prima unitate a lanţului deschisă în România, care are o suprafaţă de 100 mp, cu peste 26 de mese, şi cafeneaua recent deschisă în Dubai Mall, care are peste 200 mp şi peste 50 de mese.