April 91 se numără printre primele companii înființate la Brașov în anii ’90, care a reușit să se impună pe piața producătorilor de vopsele fiind într-un proces permanent de dezvoltare, ceea ce a menținut-o în top.
Bazele companiei April 91 au fost puse încă din 1990, când Bucur Hirist a înființat Asociația Familială „Mica Industrie Color”. Aceasta s-a transformat în aprilie 1991 în SC April 91 SRL. Actualul manager, Gheorghe Cîrstea s-a alăturat afacerii în 1995. „Acesta a fost primul job după terminarea facultății, și singurul, se pare. Am lucrat în aprovizionare și vânzări înainte de a fi implicat în managementul companiei. Reprezint a doua generație la conducerea April 91, după ce în 2005 am preluat administrația și managementul general de la Bucur Hirist. Privind în urmă, realizez că April 91 s-a adaptat timpurilor, prin diversificarea produselor comercializate, pentru a răspunde nevoilor pieței, s-a extins și a crescut constant cota de piață. Întrebat despre îmbinarea vieții personale cu cea profesională, Gheorghe Cîrstea a răspuns: Deși nu cred că există o limită clară între viața profesională si cea personală, în timp, cu mult antrenament, ele pot fi separate oarecum. Timpul este foarte prețios, de aceea, dacă este bine gestionat, aspectele personale și profesionale pot fi separate și constați că, de fapt, ai timp pentru toate. Petrec timp cu familia, am doi copii de care sunt mândru, alerg în timpul liber, uneori particip la competiții sportive, gătesc și preiau diverse sarcini și activități în gospodărie”, ne-a mărturisit Gheorghe Cîrstea.
Menținerea unui preț competitiv
Că April 91 este într-un continuu proces de dezvoltare este demonstrat și de cifra de afaceri a companiei, care își menține trendul ascendent. Producătorul de vopsele a înregistrat anul trecut o creștere de 22% a cifrei de afaceri, ajungând la 44 milioane de lei, iar pentru acest an, Gheorghe Cîrstea estimează o majorare ușoară a businessului, care ar urma sa ajungă la circa 45 milioane de lei. „Compania a înregistrat creștere în fiecare an, raportată la anul precedent. Importăm produse de calitate superioară și menținem un preț competitiv prin vânzarea directă fără intermediari”, a adăugat managerul.
Oamenii fac diferența
De-a lungul anilor, cele mai mari provocări pentru compania brașoveană au fost lipsa predictibilității legislative care afectează proiectele pe termen lung, dar și lipsa pregătirii profesionale pentru domeniul acest domeniu de activitate, ceea ce face dificilă găsirea și pregătirea personalului.
În prezent, April 91 lucrează cu 120 angajați, care își desfășoară activitatea în fabrică, dar și în depozitele și magazinele din țară și rețeaua de distribuție. „Am inaugurat și un Centru de Training pentru Vopsitori, creat din necesitățile proprii de instruire a personalului dar care este destinat și partenerilor sau colaboratorilor care doresc să-și crească competențele profesionale ale angajaților. Cred cu tărie că oamenii fac diferența și că oricare business se bazează pe oameni. Îmi place să cred că în April 91 avem o cultură organizațională care se bazează pe valori reale, precum comunicarea, respectul și colaborarea”, a explicat Gheorghe Cîrstea.
În pas cu tehnologia
Modificările determinate de tehnologie sunt o altă provocare pentru companie. În acest context, în 2020, April 91 a inaugurat la Prejmer o fabrica de vopsele automatizată și echipată, astfel încât produsele să fie adaptate la cerințele de pe piață, dar mai ales să fie respectate standardele de calitate și de mediu. „Fabricăm produse de calitate superioară: vopsele lavabile, tencuieli decorative, sisteme decorative, lacuri și baițuri. Ne adresăm atât segmentului DYI (Do it Yoursel – n.r.), cât și aplicatorilor persoane fizice sau companii. Obiectivul nostru este cel mai bun raport calitate – preț. Am construit, tot pe platforma industrială Prejmer, un nou centru de distribuție mai încăpător și mai modern, din care ne desfășurăm acum activitatea de distribuție”, a subliniat managerul producătorului de vopsele.
April 91 are în prezent 24 de magazine proprii, dar și rețea de distribuție în 16 județe. În plus, compania are în curs de amenajare și cel mai mare magazin destinat exclusiv vopselelor, pe o suprafață de aproximativ 1.000 mp, în Brașov, pe Bulevardul Griviței nr.22, pe care își propune să-l inaugureze în luna iunie 2023. „Va fi, cu siguranță, cel mai mare magazin specializat de vopsele din Brașov, probabil chiar din țară”, a precizat Cîrstea.
Diversificarea gamei de produse
Pentru viitor, managerul April 91 își propune să mențină trendul ascendent al afacerii, să fidelizeze clienții existenți și să crească cota de piață. „Avem în fabricație produse noi, premium, atât pentru zidărie cât și pentru lemn și metal, și avem în continuare planuri de diversificare a gamei de produse. În 2022, prețurile au crescut, în medie, cu 25%, și pentru acest an estimăm noi scumpiri, dar cu un procent mai mic, de până la 15%”, a afirmat Gheorghe Cîrstea.
În ceea ce privește lucrurile care fac diferența față de concurență, managerul companiei brașovene consideră că atuurile sunt specializarea și menținerea în acest domeniu industrial de peste trei decenii, dar și gama diversificată de produse. „Practic, avem produse pentru vopsirea oricărei suprafețe. Nu vindem doar cutii de vopsele și accesorii, ci acordăm consultanță clienților, construim soluții pentru problemele legate de vopsire și obținem, la cerere, cu ajutorul softurilor și echipamentelor speciale, orice culoare de vopsea lavabilă, grund, tencuială, vopsea auto, industrială”, a conchis managerul April 91.