Deși era pasionat de mic copil de computere, Dragoș Verșanu a ajuns să își schimbe radical viziunea și să se reorienteze în carieră. O prezentare a hotelierilor turci și a vacanțelor pe riviera turcească, derulată în anul 2006 în Poiana Brașov, l-a determinat să se gândească la o reorientare pe plan profesional și să demareze o afacere în domeniul turismului. „În copilărie nu vedeam altceva decât calculatoare. Nu am crezut niciodată ca voi face altceva decât informatică”, a mărturisit brașoveanul. „Pasiunea pentru turism/servicii a apărut doar după ce am început să lucrez în acest domeniu. Am început în anul 2006. Lucram în Poiana Brașov la un hotel, deși terminasem facultatea de informatică. Am fost invitat de managerul unei agenții de turism la o prezentare a hotelurilor din Turcia și am fost impresionat de acea prezentare. Cred că a fost motivul principal care m-a determinat sa mă gândesc la acest domeniu de activitate”, își amintește antreprenorul care acum conduce agenția de turism „Călătorește cu Dragoș”.
De la rebranding, la un nume de care s-a îndrăgostit
Numele sub care funcționează agenția sa a fost „dragoste la prima vedere”, după cum ne-a destăinuit acesta, după ce, inițial, afacerea sa a purtat numele Travel Expert. „În 2017, am vrut să schimb logo-ul, deoarece era unul banal, așa că am apelat la o firma de branding. M-au întrebat cum se întâmplă lucrurile, cum ajung turiștii la mine și după o perioadă de așteptare a venit propunerea lor pentru logo si pentru nume. A fost dragoste la prima vedere”, spune brașoveanul chiar și-a extins afacerea și în județul Neamț.
În 2009, când și-a deschis prima afacere în turism, era singurul angajat al agenției, iar acum a ajuns la un total de 13 persoane, iar planurile de dezvoltare continuă. „Primul lucru la care lucrăm constant este dezvoltarea profesională a colegilor, mai ales a celor nou veniți. Acest proces este de durată și trebuie să ne implicăm mult, deoarece greșelile pot provoca mari neplăceri turiștilor noștri. Din punct de vedere al business-ului, dorim sa dezvoltăm mai mult partea de circuite. Până acum, obișnuiam să organizăm doar circuite private de 1-2-3 familii, dar acum punem la punct pentru sezonul de toamnă-iarnă circuite de grup. Pe lângă circuite, dorim să dezvoltăm și mai mult partea de business travel/corporate, domeniu în care avem cea mai mare creștere în ultimii ani. Acest segment se apropie de aproape 50% din cifra noastră de afaceri și cred că până anul viitor sa crească undeva la 60%”, a precizat Dragoș.
Acesta consideră că tocmai seriozitatea și disponibilitatea diferențiază „Călătorește cu Dragoș” de alți actori de pe piață. „Noi suntem disponibili non stop pentru clienții noștri fideli și mai ales pentru clienții corporate. Pe lângă asta, implicarea în găsirea celor mai bune variante pentru călătoriile clienților noștri, lucru care duce la fidelizarea clienților”, a menționat brașoveanul.
Destinațiile pe care le preferă brașoveni sunt în funcție de sezon, oferta agenției fiind variată, de la vacanțe exotice, de schi, circuite, safari și nu numai. „De exemplu, vara cred că destinațiile cele mai căutate sunt Grecia și Turcia. Iarna, pentru schi, se cere Austria și Bulgaria, iar pentru plajă, Dubai, Maldive, Thailanda sau altele”, a spus Dragoș.
Acesta are și câteva sfaturi pentru cei care vor să își aleagă concediul mult visat și să nu aibă partea de fel de fel de surprize, nu tocmai plăcute. Acesta a subliniat faptul că review-urile online sunt orientative, nefiind neapărat reale sau justificate unele păreri, fie ele pozitive sau negative de aceea cel mai bine este să se discute în prealabil cu un agent de turism. „Pentru o vacanță perfectă nu ar trebui sa se facă blocaje la un anumit buget. De multe ori, o diferență foarte mică peste bugetul propus inițial poate schimba categoric experiența unei vacanțe. Plecând de la un simplu bilet de avion, la cazare, la autocarul sau mașina cu care se face transferul, etc. Sunt multe aspecte care de care trebuie ținut cont, pentru ca o vacanță să fie perfectă, dar așa cum spuneam, o discuție cu un agent de turism cu experiență nu poate să fie decât un mare avantaj. Pentru noi, cele mai frumoase experiențe sunt atunci când ni se întorc turiștii din concediu și ne povestesc entuziasmați de vacanțele pe care le-au avut”, a menționat Dragoș Verșanu.
De cealaltă parte, pentru a nu cădea în plasa celor care vând iluzii, Dragoș spune că o ofertă prea bună pentru a fi adevărată poate fi din start o capcană. „De obicei, în 99% din cazuri nu pot fi diferențe mai mari de 2-7% între aceeași ofertă (aceeași dată de plecare, același orar de zbor, același hotel). Daca sunt diferențe majore, este posibil ca oferta să nu fie reală”, a subliniat proprietarul „Călătorește cu Dragoș”.
Pandemia de COVID, care a fost o grea lovitură pentru sectorul turistic, a adus o mare impredictibilitate în domeniu și în anii de după, însă începe să se observe o creștere a numărului de sejururi, după cum au remarcat reprezentanții agenției. „Până în 2022, totul a fost impredictibil, au fost foarte multe destinații greu accesibile și trebuiau îndeplinite multe condiții de călătorie legate de pandemia COVID. Acum, putem spune că numărul vacanțelor rezervate a crescut și nu se simte nici o criză în acest domeniu de activitate. Legat de buget, într-adevăr turiștii caută mult mai atent oferte și tarife cât mai bune”, a conchis antreprenorul brașovean.