Companiile brașovene au învățat să se implice în societate.
Firmele brașovene au început să înțeleagă conceptul de „responsabilitate socială” destul de târziu, el fiind importat din țările civilizate unde firmele au înțeles că foloseau resursele unei comunități pentru a face profit în acea comunitate. E drept, companiile plătesc taxe și impozite și oarecum îndestulează bugetul unei comunități, dar, totuși, parcă acest lucru nu este de ajuns atunci când primăriile trebuie să sprijine, pe lângă o administrare (hai să spunem) corectă a orașelor sau comunelor, și asistații social sau persoanele cu handicap.
Ușor-ușor, companiile au reușit să întoarcă din profitul lor sume care să se îndrepte fie spre cei nevoiași, fie spre cei cu probleme, fie în acte de cultură sau chiar în activități ample de împădurire, având astfel o mai mare deschidere spre sprijinirea propriilor angajați care astfel redescoperă fie natura zonei, fie actele culturale.
Un oraș fără activități culturale, de exemplu, își pierde locuitorii, iar firmele au de suferit pentru că nu găsesc forță de muncă, ceea ce ar duce, automat, la o relocare a unor business-uri și la pierderea de către comunitate a veniturilor obținute din taxele și impozitele oferite de firmele respective. Majoritatea companiilor se luptă pentru a atrage cât mai mult personal într-o perioadă în care, având în vedere haosul de la nivel politic și administrativ, tot mai mulți români își doresc să plece din țară.
Există voci care spun că firmele ar trebui să fie obligate să susțină comunitatea din care își atrag resursele necesare dezvoltării și altfel decât prin plata taxelor și impozitelor, să se implice mai intens în dezvoltare, se vină cu idei de extindere a spațiilor verzi, de exemplu, sau chiar să se implice mai intens în organizarea unor evenimente culturale care să țină oamenii ocupați într-un mod frumos. Un om care muncește 16 ore din 24 nu este unul care poate foarte mult companiei în care lucrează, pentru că ajunge să fie demoralizat de activități robotice.
Detalii despre noul număr al revistei de business Forward Brașov AICI.