Sorin Poteraș a preluat conducerea Schaeffler România de anul trecut și încearcă să își motiveze fiecare membru al echipei, considerând că doar astfel se poate răspunde provocării privind nivelul de calitate, rezultate și orientare către client, care caracterizează cultura companiei.

De anul trecut, conducerea companiei Schaeffler România a fost preluată de către brașoveanul Sorin Poteraș, care activează în cadrul grupului de peste 14 ani și a acumulat o experiență vastă în domeniul auto și industrial.

Absolvent al Universității Transilvania, Facultatea de Mecanică – secția Mecatronică, brașoveanul s-a alăturat companiei în 2004 și a parcurs un traseu variat. A început pe poziția de manager de segment RSTO, iar după cinci ani în care a dezvoltat acest segment, a preluat mai multe responsabilități, în funcțiile de Director de Producție Automotive și Director Tehnic. În 2011, a acceptat provocarea de a conduce fabrica Grupului Schaeffler din Momo, Italia, unde a avut rezultate apreciate de conducerea Grupului. În octombrie 2014, a revenit la Schaeffler România, în calitate de director Industrial Engineering, iar la scurt timp a preluat din nou funcția de Director de Producție (Automotive și Industrie).

 

O problemă care ține totuși pe loc proiectele de extindere ale companiei este lipsa forței de muncă calificată. Acesta consideră că este esențial pentru mediul administrativ, politic și de afaceri să investească în oameni și dezvoltarea lor pentru a susține o forță de muncă motivată  și puternică: de la sistemul de educație până la programe specifice de formare și reconversie profesională. „Există destul de multe firme care doreau sau își doresc să se extindă, dar din cauza lipsei forței de muncă sunt nevoite să-și amâne dezvoltarea sau să caute alte zone de investiție. Statisticile arată că un număr tot mai mare din forța de muncă activă alege să lucreze în afara țării. Vorbim aici și de mulți oameni calificați, competenți și productivi. Avem nevoie de strategii pentru a-i motiva pe aceștia prin întreaga structură și sistem să rămână în mediul economic românesc”, a subliniat directorul general Schaeffler România.

Pregătiți pentru un viitor mai bun

Un exemplu de bună practică în acest caz este proiectul Școlii Profesionale Germane Kronstadt, unde în parteneriat cu autorități locale, Ministerul Educației și mediul economic au fost puse bazele unui proiect de succes la nivel național. „Acest proiect nu răspunde doar unor cerințe economice ale momentului, ci pregătește un viitor mai bun pentru mediul social şi economic în care activăm. Suntem mândri de acest proiect și o confirmare relevantă a succesului acestuia este modul în care școala a devenit model pentru multe alte proiecte similare în întreaga țară. Dar întotdeauna, pentru a menține succesul, nu este de ajuns doar să fie puse bazele sau atingerea funcționalității. În plus, trebuie investit și dezvoltat în continuare acest proiect de valoare pentru prezent și viitor. Astfel, ne bucurăm că în acest an, cu susținerea primăriei a fost inaugurată sala de sport renovată a școlii. Urmează în curând și dezvoltarea capacității de cazare pentru elevii din afara localității”, a subliniat acesta. Un alt proiect de impact la acest capitol este punerea bazei celei de-a doua școli în sistem dual de la Brașov, în domeniul electrotehnic, pentru care s-a semnat consorțiul în acest an și pentru care a avut loc inaugurarea centrului de învățământ dual în domeniul electrotehnic la Colegiul Tehnic Remus Răduleț.

O nouă hală de producție la Cristian

Deși, din cauza crizei forței de muncă extinderea companiei este deocamdată o problemă, conducerea Schaeffler România are în plan să construiască o nouă hală nouă de producție la Cristian și un al doillea centru de dezvoltare R&D, investiții planificate pentru anul viitor. „La acestea se mai adaugă și un centru de Logistică planificat în viitorul apropiat. Sunt investiții foarte mari care fac parte din strategia noastră de dezvoltare pe următorii 5 ani”, a explicat Poteraș. Totuși, acesta a remarcat faptul că orice nouă investiție are drumul presărat cu provocări. „Grupul Schaeffler este unul german, astfel noi trebuie să operăm și suntem judecați după un sistem nemțesc. Aceste lucru duce la provocări pentru investițiile din România, unde infrastructura administrativă nu este întotdeauna aliniată la rigurozitatea, disciplina și funcționalitatea nemțească. Din fericire, sprijinul acordat în general investițiilor și dezvoltării economice ale regiunii ne ajută să răspundem provocărilor”, a conchis directorul general Schaeffler România.

Pentru varianta completă a articolului, detalii AICI.