„Brașov Leo AdCamp” și „Transilvania Creative Fest” au adus Brașovului componenta de practică în acest domeniu, care le lipsea studenților.
Ideea de a dezvolta o platformă de interacțiune a studenților din Facultatea de Sociologie și Comunicare a Universității Transilvania cu specialiști care activează în domeniul marketingului și comunicării a început încă din decembrie 2012, sub „umbrela” Școlii de Comunicare Brașov.
Dorința de a-i pune pe studenți față în față cu profesioniștii din industria marketingului și comunicării mi-a venit imediat ce m-am alăturat echipei Facultății de Sociologie și Comunicare, pe 1 octombrie 2012, pentru a-mi valorifica conexiunile cu mediul economic în care am activat din 1995. Un alt an plin a fost și 2013, cu proiecte susținute de Starcom, Publicis și Leo Burnett. Acestea au presupus pe lângă seriile de workshop-uri realizate de specialiștii acestor agenții la Brașov, asigurarea unor locuri de internship în Iorga 13 în timpul vacanței de vară, realizarea unei secțiuni speciale, „Practicieni în Comunicare”, în cadrul conferinței internaționale organizate de facultatea noastră și la care au participat nouă reprezentanți Leo Burnett, și, facilitarea prin intermediul Publicis România a prezenței a două studente în cadrul unui program de internship de 3 luni, desfășurat la Publicis Varșovia.
Redesenarea și promovarea Brașovului într-o grilă contemporană
În anul 2014, au fost mai multe întâlniri ale studenților și masteranzilor noștri cu profesioniștii în comunicare din agenții din București sau Brașov, precum și cu clienți ai acestora, care au continuat pe tot parcursul anului.
Într-adevăr, cele două mari proiecte din acel an au fost „Brașov Leo AdCamp – Advertising and Heritage Interpretation Summer School”, cu cele două săptămâni memorabile ale școlii de vară internaționale din august, și „Transilvania Creative Fest”. Ecourile celor două mari proiecte nu s-au stins încă. Chiar acum lucrez la un articol științific despre percepția imaginii unor destinații din mediul rural și valorificarea în scop turistic, iar datele de analiză sunt culese în urma experiențelor unice avute de cei 40 de participanți, din 6 țări, la „Leo AdCamp”, în 4 dintre cele 12 zile ale proiectului. Transilvania Creative Fest a fost un eveniment complex de trei zile, în care s-a lucrat în 15 echipe mixte, formate din studenți, creativi și strategi care au lucrat pe 5 briefuri diferite având drept obiectiv redesenarea și promovarea Brașovului într-o grilă contemporană, fără a pierde însă nimic din farmecul trecutului.
Anul 2015 a însemnat o dezvoltare a parteneriatului cu The Alternative School for Creative Thinking, mai mulți studenți ai Facultății de Sociologie și Comunicare, câștigători ai premiilor primei ediții a Transilvania Creative Fest, au beneficiat de bursele oferite de Teo Migdalovici. În plus, nu a existat eveniment organizat de Teo la care să nu participe reprezentanți de la noi, în cadrul unuia dintre aceste evenimente fiind lansată Rebranding Brașov, broșura ce cuprinde soluțiile creative propuse la prima ediție a Transilvania Creative Fest.
Dorința de practică
Toate evenimentele realizate împreună cu organizațiile din mediul economic, cu viitorii angajatori, sunt deosebit de benefice pentru ambele părți, universitate și companii. Din perspectiva creșterii vizibilității facultății și a Universității Transilvania din Brașov, toate aceste evenimente ar trebui să se reflecte și în atragerea noilor studenți. Tinerii sunt foarte dornici să fie implicați în activități practice, sunt foarte activi în zona de voluntariat, iar universitățile care demonstrează că pot să îmbine activitatea de transmitere a teoriei cu realizarea de activități practice relevante nu pot să fie decât câștigătoare și în activitatea de recrutare a viitorilor candidați.
„În 2015 Brașovul a fost un fel de Auckland al Nopții Agențiilor”
Cel mai longeviv eveniment însă care îi apropie pe studenții noștri de realitatea din advertising este unul organizat de „The Institute”. În fiecare an, din 2012 încoace, o „gașcă” destul de numeroasă (vreo 35 am fost într-un an) iau la rând cât mai multe agenții la „Noaptea Agențiilor”. Anul trecut, pentru că a fost primul an în care evenimentul s-a desfășurat și la Brașov. Așa cum Anul Nou își face mai întâi apariția la Auckland, și abia apoi ajunge la București, în 2015 Brașovul a fost un fel de Auckland al „Nopții Agențiilor”, datorită studenților de la Sociologie și Comunicare.
Planurile pentru 2016
Pentru acest an, cele mai importante obiective sunt „Transilvania AdCamp” (septembrie) și „Transilvania Creative Fest” (decembrie). Pentru „Transilvania Creative Fest”, colaborarea cu The Alternative School for Creative Thinking și Teo Migdalovici va asigura realizarea unui eveniment cel puțin la nivelul celui din decembrie 2014.