Ne pregătim de un nou val de infectări cu noul coronavirus. O mare part dintre business-uri vor fi din nou afectate, de data asta ceva mai puțin decât anul trecut. Interesant este, că, per total, anul 2020 nu a fost chiar rău din punct de vedere economic. Pandemia nu a tăiat decât 4,5% din cifra de afaceri a firmelor brașovene. E drept, dacă nu era criza sanitară, aveam parte cu siguranță de o creștere.
Acest lucru se va vedea la finalul acestui an. Deja companiile brașovene înregistrează creșteri ale comenzilor și ale producției. Anunțata creștere cu 13% a economiei în primul semestru se va resimți și la nivelul Brașovului, unul dintre primele județe ale țării din punct de vedere economic.
Pe de altă parte, asistăm la o creștere puternică a afacerilor din sectorul imobiliar. Atât dezvoltatorii, cât și intermediarii, au parte de solicitări de locuințe tot mai mari, ceea ce atrage după sine o creștere a prețurilor apartamentelor și caselor din municipiul Brașov și din localitățile din jur. Pandemia ne-a schimbat total modul de locuire, iar transformarea habitatului atât în birou, cât și în sală de sport sau loc de shopping (online) ne face să revenim mereu asupra intențiilor de achiziție a unui imobil.
În rest, România se pregătește de alegerile din principalul partid de guvernământ. Probabila alegere a lui Florin Cîțu în funcția de președinte a PNL ar duce la pedelizarea totală a liberalilor. Din filonul liberal, cel care a dezvoltat partidul la un moment dat, nu ar mai rămâne decât mici bastioane județene, Brașovul fiind unul dintre ele. Aici forța PDL stătea într-un singur om, fostul primar George Scripcaru, iar izolarea și, mai apoi, scoaterea forțată a acestuia din viața politică a făcut ca aripa liberal să își impună jocul politic în cadrul formațiunii. Din păcate, singurul obiectiv pe care îl susțin de ani de zile liberalii, Aeroportul Brașov – Ghimbav, nu are mari șanse de a se realiza nici în acest moment, în ciuda declarațiilor optimiste ale șefului CJ Brașov, Adrian Veștea.
Nu este de ajuns să construiești un aeroport, ar trebui să pornești discuții și cu companiile aeriene interesate de a opera linii din și către Brașov. Din păcate, singura rută sigură anunțată până acum este Brașov – București care va fi operată de TAROM, companie susșinută de stat și care își va permite ca la pierderile pe care le acumulează an de an să mai adauge câteva cu operarea acestei rute.
Să auzim de bine, că de rău am mai auzit…