Compania producătoare de electrocasnice a investit anul trecut 3,5 milioane de euro în echipamente de producție în unitatea de la Feldioara. Noul director general vrea o evoluție constantă a produselor, care să răspundă nevoilor clienților „high-tech”, și afaceri de 62 de milioane de euro, în 2018.
De la sfârșitul anului trecut, Miele Tehnica are un nou director general, pe Alexander Klein. S-a acomodat foarte repede în România, iar pe români îi consideră pricepuți, ospitalieri, multiculturali, dar și deschiși pentru lucruri noi. Am stat de vorbă cu Alexander și am aflat care sunt planurile sale pentru dezvoltarea companiei, dar și ce produse revoluționare sunt pregătite pentru a fi lansate pe piață.
Cum este experiența în România, după ce ați lucrat în alte zone ale Europei?
După ce am petrecut mai mulți ani în România, pot să spun că mă simt bine aici. Oamenii m-au primit atât pe mine, cât şi pe familia mea cu braţele deschise şi au fost întotdeauna deschişi şi prietenoşi. Am perceput România ca o țară foarte frumoasă cu multă istorie, precum şi cu o economie foarte dinamică şi rapidă. Există un mare potențial în această țară aflată în plină dezvoltare, în special în rândul persoanelor motivate, implicate şi foarte muncitoare. Pot să spun nu doar că am câştigat foarte multă experienţă şi am învăţat multe lucruri noi, dar am cunoscut foarte mulţi profesionişti şi mi-am făcut prieteni noi.
Care sunt obiectivele pe care le aveți la conducerea Miele Tehnica?
Obiectivul nostru principal este de a ne menține clienții mulțumiți, precum și de a continua să susținem misiunea companiei „Immer Besser”. Pe plan local, le realizăm prin cultura organizaţională, concentrându-ne asupra oamenilor, inovațiilor, mediului și comunității noastre.
Angajații noștri sunt foarte importanți pentru noi. Astfel, ne străduim în permanență să dezvoltăm și să acordăm mai multă responsabilitate colegilor talentați și să creștem oportunitățile de dezvoltare și învățare continuă. Oferirea unui loc de muncă modern și înțelegerea atât a nevoilor actuale, precum și a celor viitoare sunt la fel de importante în atragerea, menținerea și motivarea angajaților noștri. În vremurile actuale caracterizate prin schimbări rapide, este important să stabilim o mentalitate orientată către îmbunătățirea continuă. Subiecte precum Industry 4.0, Automatizare și Smart Factories devin parte din viața noastră de zi cu zi, deoarece trebuie să continuăm cercetarea și utilizarea noilor tehnologii și metodologii.
În ceea ce privește mediul înconjurător, punem accentul pe economia circulară, precum și pe continuarea conservării resurselor naturale și continuarea managementului pentru eliminarea resturilor și a deșeurilor materiale respectând aspectele sociale, de mediu, legale şi etice. Întrucât am fost implicați întotdeauna în proiecte comunitare locale, vom continua aceste colaborări și vom contribui pentru ca oamenii să aibă acces la educație incluzivă și de calitate, pentru a fi pregătiți pentru cerințele viitoare.
Luați în calcul pentru viitor o extindere a fabricii din Feldioara?
Grupul Miele a crescut constant în ultimii ani, la fel și noi în Feldioara. Luând în considerare toate tehnologiile noastre noi și revoluționare, precum și inovațiile interesante pe care le aducem în mod continuu pe piață, sunt foarte încrezător în viitorul nostru. În funcție de conținutul și tipul de tehnologie necesară acestor aparate, vom defini modul în care ne vom organiza în Feldioara.
Unde vedeți Miele Tehnica peste cinci ani ca și număr de angajați?
Prezicerea unui număr este foarte dificilă, având în vedere modificarea conținutului și a profilului locurilor de muncă. Așteptăm cu nerăbdare să implicăm și să dezvoltăm oamenii noștri pentru cerințele viitoare și să oferim clienților noștri servicii cu valoare adăugată. Acești indicatori vor stabili cu cât și în ce domeniu vom dezvolta competențele noastre și cum vom crește forța de muncă.
Câți angajați ați avut la finele anului trecut și ce planuri de angajare aveți?
La finalul anului trecut, compania noastră înregistra un număr de 320 angajați, împărțiți între aria de producție și angajații TESA. Față de începutul anului trecut, aceasta înseamnă o creștere de aproximativ 15%. Compania noastră este într-o continuă dezvoltare, controlată, fără a pune un accent deosebit pe o creștere abruptă sau accelerată. Așadar, urmând acest trend, angajările țin cont de nevoile noastre de dezvoltare, pentru completarea echipelor acolo unde business-ul o cere și în mod evident, pentru a atrage know-how-ul care poate susține această direcție. Procesul nostru de selecție se bazează pe o transparență totală, încurajând, atât promovările interne, cât si atragerea de potențial și valoare din piața externă. Suntem întotdeauna deschiși pentru discuții în vederea integrării în echipele noastre a persoanelor potrivite, punând accent pe flexibilitate, atenție la detalii, dorința de învățare și dezvoltare.
Care sunt problemele pe care le întâmpinați în recrutarea de personal?
De multe ori, se întâmplă ca din cauza pieței foarte dinamice, anumite profiluri de locuri de muncă să se dezvolte foarte rapid, fără a se acorda suficient timp sau suport pentru dezvoltarea competențelor. Astfel, se pare că există o lipsă de expertiză, dar eu aș prefera să o clasific ca fiind necesară pentru dezvoltarea și încurajarea oamenilor (atât din industrie, cât și din sistemele publice). Aceste aspecte le puteți observa și astăzi în sistemul educațional, unde cerințele și așteptările nu sunt întotdeauna aliniate.
Firma Miele coordonează un proiect la nivel național prin care am implicat universitățile și industria electronică pentru a înțelege nevoile și pentru a crea o colaborare strânsă în vederea identificării competențelor și cerințelor pentru viitoarele locuri de muncă.
Care a fost creșterea afacerilor față de anul anterior?
Miele este o companie care se dezvoltă sustenabil într-un ritm constant. Prin urmare cifra de afaceri este de 58 milioane de euro, cu o creștere de 26% față de anul precedent. Acest rezultat vine în mod natural din aplicarea gândirii strategice, anticiparea schimbărilor rapide de tehnologie, lansarea produselor pe piață care să aducă un plus ca estetică, fiabilitate, durabilitate, sustenabilitate şi inovație. Cifra de afaceri estimată pentru 2018 este de aproximativ 62 milioane de euro.
Pentru varianta completă a interviului, detalii AICI.