„Ador Mobila” este singura firmă de profil din Brașov care a expus la târgurile internaționale Salone del Mobile Milano și Maison et Objet Paris, produsele acesteia fiind apreciate de consumatori europeni din Franța, Anglia, Italia, USA și alte țări de referință.
Absolventă a două facultăți, una de Inginerie în cadrul Universității Transilvania și una de Design de produs în cadrul Plymouth University din Anglia, Doriana Moldovan a decis să își dezvolte o afacere care să combine cele două domenii și să fie bazată pe integrarea designului în structuri funcționale.
„Am lucrat part-time la un birou de arhitectură și în restul timpului m-am dedicat dezvoltării afacerii. În partea incipientă am pus accent pe formare, deoarece partea practică solidifică informațiile teoretice dobândite. Am «furat meserie» de la persoanele cu experiență pe partea de mobilier și arhitectură și am avut încrederea de a prelua proiecte complexe pe care le-am dus la bun sfârșit la cele mai exigente standarde”, își amintește Doriana primii pași pe care i-a făcut pentru a bazele „Ador mobila”.
Pasiunea pentru arhitectură și design o avea încă din copilărie, când avea o înclinație deosebită spre desenul artistic, dar și spre design-ul vestimentar. Astfel, în adolescență devenise un mic designer vestimentar, modelele concepute atunci fiind păstrate încă cu grijă de Doriana într-un dosar. „Pasiunea pentru designul de produs s-a dezvoltat treptat, iar accentul se pune întotdeauna pe găsirea echilibrului între funcțional și estetic. Mobilierul este doar o manifestare a acestei pasiuni, este o întâmplare că nu a fost alt domeniu creativ. Fiecare domeniu are frumusețile și provocările lui, iar dacă îți petreci destul timp să le descoperi, reușești să crești la următorul nivel de profesionalism și reușita în execuție”, ne-a destăinuit Doriana.
Calitate și calități
„Ador mobila” s-a dezvoltat treptat, iar acum în cadrul companiei activează 15 persoane. „Fiecare membru al echipei este implicat în ceea ce face, iar rezultatele vorbesc de la sine. Începând cu anul 2018 fratele meu, Marian Moldovan mi s-a alăturat preluând organizarea departamentului de retail. Astfel, cele două părți ale companiei, retail și producție, sunt coordonate echilibrat pentru a se completa și pentru crea o stabilitate în companie”, a subliniat antreprenoarea.
Totodată, fiecare membru al echipei „Ador Mobila”, trebuie să aibă anumite calități, după cum ne-a explicat Doriana: de la abilități tehnice și experiență în domeniu, până la a fi o personalitate comunicativă cu spirit de lucru în echipă. Noi menținem anunțuri de angajare constant atât pentru departamentul de proiectare, cât și pentru departamentul de producție, iar interviurile se desfășoară pe tot parcursul anului. Datorită modului de organizare și a nivelului de pregătire al echipei Ador Mobila reușim să onorăm toate solicitările clienților noștri la cel mai înalt nivel de calitate și profesionalism”, a adăugat fondatoarea companiei.
Cheia succesului ca și echipă și companie constă în implicarea pentru o creștere constantă . „Ador Mobila” este singura firmă de profil din Brașov care a expus la târgurile internaționale Salone del Mobile Milano și Maison et Objet Paris, produsele acesteia fiind apreciate de consumatori europeni din Franța, Anglia, Italia, USA, Oman și multe alte țări de referință în design și execuție de mobilier.
Principalele lucruri care aduc aprecierea companiei în piață sunt respectarea termenului de livrare stabilit în contract, diversitatea materialelor (atât materiale de bază precum PAL, MDF, lemn masiv, dar și materiale precum placajul stratificat, MDF curbat, placări cu Aluminiu, structuri metalice atipice, sticla personalizată, Hi-Macs), proiecte 100% personalizate care includ dimensiuni atipice, dar și colaborarea cu arhitecți. „Suntem o firmă locală cu o echipă bine pregătită și cu un principiu foarte sănătos de lucru. De exemplu, dacă clientul a inițiat un proiect cu un arhitect, noi putem executa tot proiectul în baza planurilor, respectând în totalitate designul”, a explicat antreprenoarea.
Pregătiți pentru provocări
Portofoliul de clienți al companiei include atât lucrări executate pentru persoane fizice, respectiv mobilier de bucătărie și amenajări complete, cât și lucrări executate pentru instituții publice, ca de exemplu spitale și primării, precum și mobilier pentru companii multinaționale importante din România. „Designerii noștri proiectează cele mai deosebite lucrări punând în valoare spațiul, nevoile funcționale, dar și personalitatea clienților noștri. De asemenea, avem parteneriate cu importanți arhitecți din țară și din străinătate care, datorita modului nostru de lucru minuțios și a calității execuției continuă să ne implice în proiectele lor. Ne adresăm tuturor celor care doresc să își personalizeze locuința, spațiul de lucru sau spațiile de expunere. Fiecare proiect este individual și suntem pregătiți pentru provocări în design și execuție. Vă invităm să ne faceți o vizită în unul din cele două magazine Ador Mobila din Brașov sau pe site-ul www.adormobila.ro pentru a decide dacă doriți să vă însoțim într-un proiect viitor. Suntem pregătiți să creăm de la zero un proiect, pentru că oferim consiliere, o gamă foarte variată de materiale, proiectare minuțioasă și execuție la standarde de calitate înalte și în termeni de livrare bine definiți. Pentru noi este important ca rezultatul sa vorbească de la sine. Clienții noștri se întorc pentru al doilea sau al treilea proiect pentru că le-am dovedit că pot sa se bazeze pe o echipă profesionista de la începutul până la sfârșitul colaborării”, a exemplificat Doriana.
Un proiect de suflet și cu suflet
Unul dintre proiectele de suflet ale brașovencei este cel de mobilare a secției de Neurologie din cadrul Spitalului Clinic Județean de Urgență Brașov. Proiectul a fost realizat in parteneriat cu firma Kronospan și în strânsă colaborare cu medicul Falup Pecurariu Cristian. „Mobilierul a fost proiectat pentru toate spațiile folosite de medici ajutând la buna funcționare a secției. Ne-am bucurat foarte mult că ne putem implica într-un proiect care ne ajută pe noi toți, brașovenii. Fiecare spațiu a fost detaliat si eficientizat, astfel încât fiecare din medicii secției să își poată desfășura activitatea în condiții optime”, a completat antreprenoarea.
Provocări și creșterea cifrei de afaceri
Compania a crescut constant de la un la altul, un constant sănătos, deși nu a fost ușor, după cum a remarcat Doriana Moldovab. Pe toată perioada pandemiei instabilitatea economică a fost o provocare pentru companie. „Am încercat să implementăm strategii cu aplicare imediată, deoarece nu puteam realiza planuri pe termen lung. Ne-am reorganizat modul de lucru pentru a putea onora lucrările și pentru a putea prelua lucrări noi astfel încât sa nu avem întreruperi. La fel ca și până acum, pe viitor, ne dorim sa creștem încet, deoarece scopul nostru este să devenim o firmă de referință pe piața din România. Anul acesta ne așteptăm la o creștere de 30% a cifrei de afaceri comparativ cu anul 2022”, a menționat antreprenoarea.
Pașii pentru mobilierul pe care ți-l dorești
Pentru a putea realiza un proiect de mobilier cât mai potrivit pentru client, Doriana spune că este important să fie oferite câteva informații: bugetul aproximativ, imagini cu stilul dorit și planul apartamentului. Aceste informații sunt importante la prima întâlnire cu designerul, deoarece acesta poate realiza o proiecție a spațiului și poate consilia clientul pentru ca la final să se bucure de un mobilier echilibrat în toată casa.
„Lucrăm pas cu pas cu clienții noștri de la partea de consiliere, proiectare a mobilierului, găsirea de soluții funcționale și finalizarea proiectului. Executam mobilier de bucătărie, dormitor, hol, mobilier de baie, mobilier pentru sufragerie, mobilier de birou sau mobilier pentru camera copiilor. Trendurile în mobilier, ca și în vestimentație, diferă de la an la an. Noi punem accent pe personalitatea și nevoile clienților noștri incluzând în designul personalizat atât materialele și culorile colecțiilor actuale, cat și preferințe particulare. Este important să cream concepte ce au o linie actuală de design punând întotdeauna accent pe client”, a subliniat Doriana.
Ca în orice domeniu, principala provocare sunt și crizele care pot să apară pe piață. Antreprenoare susține că problemele pot începe de la criza de materie primă care influențează prețurile de achiziție și continuă cu criza de forță de muncă pe care fiecare companie o gestionează intern, inflația care ne afectează vizibil pe toți, dar și alte situații de criză ce intervin în desfășurarea activităților la nivel global. „Consider că provocarea este aceea de a gestiona eficient o criză și de a acționa imediat pentru a-i diminua efectul”, a punctat Doriana Moldovan.
Produs marcă proprie
Dezvoltarea ocupa un loc important pentru compania și va rămâne un proces continuu. „Ne dezvoltăm pe plan național prin faptul că suntem căutați de clienți noi din multe orașe importante ale țării, precum și de clienți din afara României. Lucrăm în paralel la o extindere către piața europeană. Am dezvoltat conceptul nostru propriu de mini bucătărie care este unul dintre produsele cu un real succes și pe care continuăm să îl dezvoltăm. Accesând site-ul minikitchendesign.com puteti vedea gama completa definita acestui produs marcă proprie. Spatiile de locuit devin o provocare și aici noi venim cu soluții inteligente pentru spații mici. Mini Kitchen este un concept de bucătărie ideal pentru spații de birouri sau spații mici, precum și pentru camere de studenți, garsoniere sau bucătării de vară”, a explicat antreprenoarea.